22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

נתניהו- פרס: מצא את ההבדלים

פעם זה היה “ביבי גיבור על חלשים”, היום זה “ביבי שוחק את מעמד הביניים”.לא חשוב כמה יצליח- חייבים להכפיש. האם השקפתו הכלכלית של ראש הממשלה לשעבר שמעון פרס הייתה רחומה? הלכתי לארכיון…

תחת הסיסמא הנבובה “צדק חברתי” ניסחו מנהיגי מחאת האוהלים בשדרות רוטשילד נייר דרישות. דעתי הסובייקטיבית- החבר’ה האלה לא ממש מבינים מה הם רוצים.. החיבוק החם שקיבלו מהנשיא פרס, לא מוכיח שהוא באמת מסכים איתם.

 

יודגש: אינני חולק על העובדה שישנן בעיות שהממשלה חייבת לפתור- כמו למשל: הקלות (עד כמה שניתן) לסטודנטים, טיפול בריכוזיות במשק (טייקונים) מה שיגביר את התחרות (ויוזיל מחירים), ומאמץ להוריד את מחירי הדיור.

 

אני טוען שהם לא ממש מבינים את התוצאה של הדרישות שלהם. ראשית חוק הוודלים. החוק הזה אמור לקצר את הליכי התכנון והבנייה באופן דרסטי, מה שיאיץ את הבנייה, יגדיל את ההיצע, ויוריד מחירים. הדרישה לבטלו סותרת את הדרישה למחירי דיור נמוכים. שנית- רשימת הדרישות, עלותה מיליארדים. מאיפה הכסף? מי יממן?- מעמד הביניים!!- שזה הם. האם חשבו על זה?

 

שלישית (את זה לא נעים להגיד בטלביזיה, אבל) אם מצוקה היא קריטריון ל”חלוקת תקציבים”- החרדים והערבים יזכו בתקציבים הרבה לפניהם, שהרי מצוקתם גדולה יותר. האם לזה התכוונו דפני ליף וחבריה? אם התשובה חיובית- אני מסיר בפניה את הכובע, ומתנצל על הצבת סימני שאלה באשר לתבונתם וכנותם.

 

גל המחאות הארוך ביותר בתולדות ישראל התאפיין בעוד נקודה: הכפשת ראש הממשלה. מבחינת התקשורת זה העיקר. שמענו את יחצני הזעם דורשים מדינה “סוציאל-דמוקרטית” כאילו שזה סותר את “חמשת הממים” של ז’בוטינסקי. שמענו אותם מאשימים את נתניהו בהעדפת טייקונים, כאילו מדובר באויבים. שמענו אותם מקוננים על מחירי הדיור בת”א, כאילו דירה בנגב או בגליל זה רעיון מתועב. שמענו אותם מאשימים את נתניהו בעוני, תוך התעלמות מהעובדה שהעוני יחסי.

 

הלכתי לארכיון כדי להיזכר בהשקפתו הכלכלית של ראש הממשלה לשעבר שמעון פרס. הזמן- ינואר 96. אם יודעים לעשות התאמות מתבקשות בגין הזמן שחלף, הרי שניתן לגלות שאין הבדלי השקפה בין פרס לנתניהו. המסקנה להבדל ביחס- עליכם… שופופו…

 

לקטעי הוידיאו המרתקים לחצו כאן



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יוחלף עופר דקל בעופר עיני / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

כנגד שני מכחישי שואה / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

שחף פילוביץ’, זה בשבילך

אריק זיו ויזר

מאה אחוז: בוגי יעלון צודק! / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

אליטת השמאל על מסלול התפוגגות / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

האורגזמה האידיאולוגית של גזית / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן