22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

בין חוק הווד"לים למפוני גוש קטיף

עוזיאל לוי מביט על חוק הווד"לים ומזכיר לכולם כי יש עדיין ציבור שלך שהמדינה חייבת לו פתרון דיור אך היא לא ממלאת את ההבטחה – כבר 6 שנים

המאבק על הדיור הבסיסי וההכרחי מגיע לנקודה משמעותית. אתמול עבר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית חוק הוד"לים שאמור לתת מענה ארוך טווח לציבור. מטרת החוק בקצרה היא בין השאר לתת את האישורים הנדרשים ולקצר בעיות בירוקרטיות כדי להביא לכמה שיותר דירות כשירות למכירה במחיר הוגן.

 

במחנה האוהלים לא מראים סימנים של שביעות רצון. כך גם במחנה השמאל. חבר הכנסת מאיר שיטרית טען אתמול, רגע לפני ההצבעה על החוק ש"החוק הזה לא מקדם שום דבר, הוא חוק רע".

 

השמאל כמובן קופץ על הסיבה הזאת כמו כלב רעב כחלק מאין ספור טענות שאין בהם יותר אלא מניסיון פתטי למצוא פגמים בממשלת נתניהו. האמת שאני מבין אותם במידת מה. החוק נועד לפתור את שורש הבעיה ובהנחה שזה באמת מה שיקרה כנראה שנצטרך להמתין עוד כמה שנים עד שנרגיש באמת בשינוי משמעותי במחיר. בימין טוענים שאין באמת סיבה הגיונית להתנגדות לחוק  אלא זה סתם ניסיון קודר לערער את מעמד הקואליציה כמו שטען אתמול יו"ר וועדת הכלכלה כרמל שאמה  הכהן:  "אתם מעוניינים להוריד את מחירי הדיור או את הממשלה?".

מה שמעניין הוא שהחוק עבר בדיוק 6 שנים אחרי הפינוי מגוש קטיף אשר מתיישביו סובלים עד היום מחוסר דיור … וזו לא הפגנה של חודש אלא סבל שקט של 6 שנים של אנשים עובדים ומשלמי מיסים.

 

כזכור, ההבטחות מלפני 6 שנים למפונים בצאתם מעזה היו :"תוך חודשיים פתרון לכל מפונה". אז חודשיים עברו וגם שנתיים שהספיקו לשלש את עצמם ועדיין מרכזי הקרווילות בניצן , יד בינימין ועין צורים שוקקי חיים. מדוע פה חברינו היקרים בכנסת לא מוחים? לא יתכן שאנשים שזכאים לבית בלי קשר למחיר נתקעים בבירוקרטיות. הממשלה הייתה ועדיין צריכה לעשות הכל כדי לשים את הבעיות האלה על סדר היום שהאנשים שהיא טרחה להוציא בכזאת מהירות יכנסו כבר לבית. חברת הכנסת שלי יחימוביץ היום הביעה דאגה מכך שהקבלנים אחרי העברת החוק יבנו תשתיות לא יציבות וסביבה לא מושקעת. הנה לך פרוייקט גמר, לאנשים שבמשך השנים האלה כבר סבלו ממה שחששת: תשתיות לא יציבות,מבנים זמניים ולא עמידים, מחסור בגני ילדים, פארקים ציבורים, ועוד…

 

חובת המדינה לטפל בעיניינם  וכך נתחיל את השינוי. מגורים בסביבה נוחה, בבתים עם גנים, מרכז מסחרי ופארקים לתושבי גוש קטיף . את הבועה סביב מחירי הדיור, חוסר המשאבים בפריפריה, לא צריך לפוצץ. פשוט צריך להוריד את האוויר לאט לאט… ואולי אחרי 6 שנים נלמד ממתיישבי חבל עזה שהבטחות סרק לפתרון מהיר תוך חודשיים עלולות להסתיים ב – 6 שנים של אכזבה. לכן פתרון ריאלי אמיתי שאולי יקח זמן עדיף.

תושבי הגוש עדיין מקווים שזה יעזור להם לקבל את בית החלומות ושהחלום יהפוך סוף סוף למציאות.    



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

זוכרים את הנופלים : עומרי אקוניס על סמ"ר חיים בכר ז"ל

אלי חזן

את העשייה הזו אי אפשר להפסיק

אריק זיו ויזר

לא תהיה תקומה – לממשיכים לשבת בממשלה!

אלי חזן

ליברמן "כן – ולא"

אריק זיו ויזר

מפגינייך ומהרסייך

אלי חזן

רעש אדמה פוליטי בארצות הברית

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן