23.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

ניר דבורי, אתה פרחח / כתב: נרי אבנרי

מישנה: עכשיו יש לו את החוצפה להזהיר אותנו ש”הפקרת” גלעד שליט תגרום ל-“שבר מוסרי וערכי”, שזה בשתי מילים: עידוד השתמטות. נראה אותו מנסה למכור את הסיסמא לפיה “אין מפקירים פצועים בשטח”, למשפחת מדחאת יוסף. נראה כמה סבלנות תהיה להם לשמוע אותו.

עד שגלעד שליט לא יהיה בבית, הבעיה הזאת לא תפסיק לזמזם באוזני נתניהו ואהוד ברק. כמו דבורה שחגה מעל ראשו של נהג בנסיעה, יציקו ויטרידו המזמזמים את שני המנהיגים שהיו רוצים- כמו אהוד אולמרט קודם- לראות את גלעד שליט בבית. למעט משפחת שליט, אין לאף אחד זכות מוסרית ללחוץ על מנהיגי ישראל להיכנע לדרישות החוטפים. לקריאה לשחרור רוצחים תמורת שליט יש מילה בעברית: כניעה!

אין לחמאס יחצני כניעה יותר מוצלחים מאלה המפגינים למען עסקה לשחרור גלעד שליט. הבעתי דעתי בעבר בעד השבת גלעד הביתה לחיק משפחתו, ונגד, חד משמעית נגד, עסקה עם החוטפים. העסקה לא בוצעה עד היום מסיבה אחת: כל המתנגדים בצמרת המדינה מבינים שמדובר בכניעה שתוליד חטיפה נוספת ופיגועים. גם העיתונאי ניר דבורי מבין את זה. ולמרות זאת הוא מזהיר מפני תוצאות אי הכניעה לחוטפים.

“יש כאן משהו שהדרג המדיני, ראשי הצבא ומערכת הביטחון לא מבינים”, הזהיר דבורי. “אני חושב שהסדק שיצרה פרשת גלעד שליט, עלול להפוך לשבר… אני מקיים שיחות עם חיילים, ועם הורים לחיילים שעומדים להתגייס. אנשים לא מבינים את גודל הקרע, שנוצר בעניין הערכי והמוסרי” (חדשות בוקר / ערוץ 2 / 22.6.09).

והפירוש: אם צהל לא ייכנע לדרישות החוטפים, גלעד שליט עלול להפוך לפרשת רון ארד 2. ואם זה יקרה- הנכונות של צעירים להתגייס לצה”ל תפחת, שהרי “הפקרתו” של גלעד תתפרש בעיני רבים כנורמה שעלולה לפגוע בהם אם וכאשר…

כמו רבים וטובים, גם ניר דבורי יודע, שאילו החוטפים היו יודעים שחטיפת חייל ישראלי, במקום שתוביל לעסקה, תפיל עליהם את השמיים, היו מן הסתם מחפשים דרכים אחרות לשחרר את אחיהם הטרוריסטים הכלואים בישראל.

תזכורת: שבועיים לפני שנחטף גלעד, הטרוריסטים חטפו סטודנט יהודי חובש כיפה, בשם בנג’מין פישביין (תקלידו בגוגל “הסטודנט החטוף שוחרר”). החוטפים הפיצו לסוכנויות הידיעות קלטת שבה הוא ניראה מתחנן על חייו. כל הערוצים (11.6.06) שידרו את הקלטת, וזה מה ששמעו צופי הטלביזיה: “אם האסירים לא ישוחררו, הם יוציאו אותי להורג”. אחרי שלוש שעות פישביין הוחזר בריא ושלם, מבלי שאף טרוריסט שוחרר.

מה קרה?

למזלו, היה לו בכיס פספורט אמריקאי. מנקודת מבט רציונאלית המחבלים הבינו, שעדיף להם לא להמר על הקשיחות של “המשוגע” ג’ורג’ בוש. לעומת הנשיא האמריקאי, מנהיגי ישראל נתפסים כחלשים שקורסים מול לחץ התקשורת. ומי הביא לצופי הערוץ השני את האייטם על פישביין? ניחשתם נכון, ניר דבורי.

עכשיו יש לו את החוצפה להגיד לנו ש”הפקרת” גלעד תגרום ל-“שבר מוסרי וערכי”, שזה בשתי מילים: עידוד השתמטות. נראה אותו מנסה למכור את הסיסמא לפיה “אין מפקירים פצועים בשטח”, למשפחת מדחאת יוסף. מאוד מסקרן לראות כמה סבלנות תהיה להם לשמוע אותו.

ונניח שתהיה עסקה, וגלעד ישוב הביתה, בתמורה לשחרור טרוריסטים. האם מפיץ הרפיון ניר דבורי ואחרים יחושו אשמה למקרה חטיפה נוספת? ואיך ירגישו אם טרוריסט משוחרר יחזור לרצוח יהודים?- האם יבקשו מחילה מהמשפחה האבלה?

רפיסות מול סחטנים מסוכנת. הלחץ על מנהיגי ישראל צריך להיות אחר: השוואת התנאים של המחבלים שהחוטפים רוצים בשחרורם, לתנאים של גלעד. חודש כזה: והפנטזיה של הכלואים להיכלל ברשימה, הייתה הופכת באחת, לסיוט האולטימטיבי. ניראה את החוטפים עומדים בלחץ חבריהם המנותקים ומשפחותיהם…

לכניעה יש מחיר. ניר דבורי יודע את זה, כמו שהוא יודע שאת המחיר ישלמו אחרים. מהסיבה הזו, זכותו להפיץ מסרי כניעה, היא פרחחות לשמה ובלי מוסרית.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מי הרג את סוביודיצה

אריק זיו ויזר

אנסי התודעה פשטו עם שחר

אלי חזן

דן אלמגור- ציטוט מהארכיון

אלי חזן

בין אנשי רוח להוזים, בין נהגי מוניות לחכמים

אלי חזן

כמה מילים על (אובדן ה-) בושה / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

יש אנשים שאסור להרגיז

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן