22.2 C
תל אביב
8 במאי 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

מתי הצביעות לגיטימית

על מלחמה אחת והיחס הבעייתי אליה, על משורר ועל תקשורת בעייתית יותר מהמלחמה

עקרונות הדמוקרטיה מחייבים הגנה על חופש הביטוי. התיקון לחוק לשון הרע, הזעיק את העדר לכנס חירום בסינמטק. בזה אחר זה, עלו לבמה כלבי שמירה מבוהלים, חשפו שיניים, ונשבעו לא לפחד. סתימת פיות מבשרת את בוא הפשיזם, הזהירו. האם הם באמת מוטרדים מפגיעה בחופש ביטוי? ממש לא…

בישראל הדמוקרטית, חופש ביטוי הוא רק מה שבכירי העדר קבעו כחופש ביטוי. לדוגמה: סרבנות משמאל = מצפונית! סרבנות מימין = מרד! רוב שמאלני בכנסת תמיד לגיטימי שהרי “הבוחר אמר את דברו”, רוב ימני תמיד דורסני (עריצות הרוב). שכחו את המיעוט הדורסני (ביהמ”ש העליון והתקשורת + עריקים מהימין) שעקר 8000 יהודים.

הבאתי מהארכיון שלושה קטעים. בקטע השני חתן פרס נובל, פרופסור ישראל אומן מוחה כנגד האלם ששיתק את שוחרי חופש הביטוי לנוכח סגירת ערוץ 7. תמיכתו במתנחלים והכיפה שעל ראשו מקטלגים אותו אוטומטית באגף “הלא נחשבים”. בקטע השלישי, איש שמאל הפיץ דעה שלא מקובלת על המגזר, וחטף בראש.

(אגב, אפרופו חופש ביטוי- קבוצת פרופסורים מישראל, פנתה במכתב לוועדת פרס נובל וביקשה לא לתת לפרופ’ אומן את הפרס משום תמיכתו במתנחלים. תשובת הוועדה: הפרס ניתן על הישגים- לא על דעות! שכ”א ינחש את הצד הפוליטי של אותם פרופסורים.)

בימים שחיילי צהל נלחמו מול החיזבאלל’ה, המשורר אילן שיינפלד חש מצוקה רגשית עמוקה. כדרכן של מצוקות משוררים, גם המצוקה הזאת, כפתה על המשורר פורקן במקשי המקלדת. אז הוא כתב שיר (“תחזקנה”). ולמרות שהשפעת המסרים של שיינפלד מתמודדת בליגה של קליפת השום, מיד קפצו עליו שמאלנים.

סליחה, זה לא הם שיונקים מהפטמה של האימא השמאלנית שלהם את הקלישאה על הנכונות להיהרג למען זכות הזולת להשמיע את דעתו? התעמקות בפליאה הביאה אותי לאותה מסקנה עגומה- אין כמו צעקני חופש הביטוי לסלוד מחופש ביטוי אמיתי. תשאלו את המשורר אילן שיינפלד. שופופו…….

 

למאמר המקורי ולקטעי הוידיאו מהאתר של נרי אבנרי לחצו כאן



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אליטת השמאל על מסלול התפוגגות / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

אין עימות טלביזיוני- התקשורת אשמה

אלי חזן

שרון ייסר אותנו בשוטים- ואתה תייסר אותנו בעקרבים/ כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

נתניהו נגד ההינתקות- פרויקט מיוחד

אלי חזן

זאת לא המצוקה, טמבל

אריק זיו ויזר

למה אני בז לעמי איילון / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן