19.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ועדת הבריאות אישרה – מבוטחי קופות החולים יוכלו לעבור קופה פעמיים בשנה

כמו כן הגדילה הוועדה את מספר מועדי המעבר מ4 ל6 וקבעה כי המעבר יתאפשר לאחר חצי שנת חברות ולא לאחר שנה כפי שהיה עד כה ועדת הבריאות אישרה הבוקר לקריאה שנייה ושלישית את חוק מעבר בין קופות החולים המופיע בחוק ההסדרים. על פי החוק החדש יותר למבוטחים לעבור בין קופות החולים פעמיים בשנה, במקום פעם אחת כיום, כמו כן יינתנו שישה מועדי מעבר במקום 4 כיום ומעבר יתאפשר לאחר חצי שנת חברות בלבד, ולא שנת חברות מלאה כיום.

רביב סובל, סגן ראש אגף התקציבים באוצר אמר בדיון כי ,”הגברת קצב המעבר בין הקופות תוביל לשיפור השירות. המטרה אינה לגרום למעברים, אלא צעד שיוביל לתחרות בין הקופות וכתוצאה מכך, הקופות תהיינה קשובות יותר למבוטחים.”

נתן סומך, נציג משרד הבריאות, ” אחוז וחצי בלבד מהמבוטחים עברו ב2008 בין הקופות. ועדיין משרד הבריאות תומך ביוזמה שהיא יוזמה של משרד האוצר”.

חברות הכנסת שלי יחימוביץ ורחל אדטו התנגדו להצעת החוק. ח”כ יחימוביץ אמרה בדיון, “החוק אינו נדרש. מדובר בלהיטות ליצור תחרות בכל מקרה, היכן שצריכה להיות תחרות מדודה. לא נקבל שירות רפואי טוב יותר ואני רואה כיצד יושקעו כספי המבוטחים במסעי פרסום ויחסי ציבור במקום בשיפור הבריאות”.

ח”כ אדטו, “אני מתנגדת לחוק. אנשים לא ממהרים לעבור בין הקופות. מבחינה רפואית זה מעמיס על המערכות וזה גם יגביר את השיווק האגרסיבי של הקופות, כמו שראינו לדוגמא בירושלים כשהקופות מימנו בניגוד לחוק, הסעות חולים במוניות לבתי החולים.”

ח”כ אורלי לוי תמכה בחוק וספרה בדיוק על מעבר שעשתה לקופה אחרת בגלל חשובה לביתה לו המתינה חצי שנה, “לאחר שעברתי קופה, הבדיקה התבצעה תוך חודש בלבד. האזרחים מספיק הגיוניים ונבונים להחליט החלטות מסוג זה לבד.”

יו”ר הוועדה תמך גם הוא ואמר כי, “יש יתרון במתן אפשרות מעבר נוספת בין הקופות כדי לתת למבוטחים שעברו קופה, הזדמנות לחזור לקופה הקודמת, אם ברצונם לעשות כך”.

ערן רייס – דובר יו”ר הוועדה – 0506230289



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“ממשלה יציבה – רק לאחר בחירות כלליות”

אריק זיו ויזר

ממה מפחדים החרדים?

אלי חזן

בעקבות הודעת רוה”מ, פנה ח”כ שטייניץ ליועמ”ש, מני מזוז, בדרישה להקפיא מינויים בכירים בכל משרדי הממשלה.

אריק זיו ויזר

אקוניס באלקנה : חוזרים לערכי הציונות

אריק זיו ויזר

הסברה ישראלית ביוונית

אלי חזן

אושר לקריאה שנייה ושלישית: שר הרווחה לא יוכל עוד לשנות החלטות בית משפט לגבי קטין

אלי חזן
דילוג לתוכן