24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הזמנות ואירועים

מפעל מיחזור הצמיגים הגדול בישראל נחנך היום בצפון השומרון

מסיקה: זו גאוה לשומרון ולמדינת ישראל כולה.

 במעמד השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן (ליכוד), ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה וח”כ משה (מוץ מטלון (ישראל ביתנו) נחנך היום בשומרון מפעל מחזור הצמיגים של “טיירק” – החברה הישראלית למיחזור צמיגים. המפעל הממוקם בפארק התעשיות שח”ק בצפון השומרון הינו הגדול ביותר מסוגו בישראל, הוא הוקם בהשקעה של 60 מיליון שקלים ומסוגל לטפל ב-30,000 טון צמיגים בשנה ובכך לתת מענה לכ-80% מהצמיגים היוצאים משימוש בישראל מדי שנה.

כ-3 מיליון צמיגים יוצאים כל שנה משימוש ונזרקים לפח, חוק מיחזור הצמיגים שנחקק ב-2007 ניסה להתמודד עם התופעה, אולם עד כה מוחזרו כ-6 אלף טון צמיגים בלבד והיתר נקברו באתרי ההטמנה. מפעל טיירק ייתן מענה לכ-80% מהצמיגים היוצאים משימוש בישראל מדי שנה.

 ויאפשר הקמת תעשייה ומלאכה לתוצרי הצמיג: ברזל, טקסטיל וגומי.

כל מוצרי החברה ישאו תווי תקן ירוקים וישמשו למגוון יישומים בתחומי הבנייה, חקלאות, גני שעשועים, תחבורה ועוד.

 

 

בטקס החנוכה אמר השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן: “כשנכנסתי למשרד להגנת הסביבה הגדרתי את המיחזור כנושא המרכזי. מפעל טיירק למיחזור צמיגים יכול לשמש דוגמא בחדשנות ובהשקעה גם למפעלים בעולם, אבל אם לא יהיה שוק לחומרי המיחזור, הכל יתקע. הצעד הבא של המשרד להגנת הסביבה הוא לפעול בנחישות למול המדינה שהיא יצרן התשתיות הגדול ביותר, למלא את חובתה ולדאוג לשוק לחומרים ממוחזרים”. השר ארדן התייחס גם למיקומו של המפעל – בשומרון: “אני גאה לחנוך מפעל מחזור במועצה האזורית שומרון”.

 

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה שכיבד בנוכחותו את המעמד יחד עם השר ארדן אמר לאחר הטקס:

“אני גאה שמפעל מחזור מחזור בסדר  גודל כזה נחנך בשומרון – זו גאוה לשומרון ולמדינת ישראל כולה.  השומרון הוא הריאה הירוקה של מדינת ישראל. ההתיישבות בשומרון מקפידה על שמירת הסביבה ולא במקרה מפעלים רבים באיזורי התעשיה בשומרון הינם מפעלים העוסקים בנושאי מחזור. אנו גאים לסייע למפעלים כמו ‘טיירק’ המפתיחים גם את התעשיה בשומרון וגם את תחום המחזור והגנת הסביבה”.

מנכ”ל טיירק, תא”ל (מיל.) אמל אסעד, אמר: “המפעל החדש יאפשר סוף סוף יישום אמיתי של חוק מיחזור צמיגים. 30 אלף טון חומרי גלם שייצאו מטיירק בשנה יאפשרו הקמת מפעלים ובתי מלאכה לתוצרי המיחזור ולהפיכת הצמיג למשאב כלכלי סביבתי”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

להלן לו”ז אירועים וכנסים לקראת הבחירות המקדימות

אריק זיו ויזר

אהוד יתום מועמד לכהן כיושב ראש רשות הטבע והגנים מטעם השר להגנת הסביבה

אריק זיו ויזר

לכל פעילי הליכוד, חברי המרכז וראשי הסניפים!

אריק זיו ויזר

כולם על במה אחת!!!

אריק זיו ויזר

הנכם מוזמנים לכנס של סניף הליכוד באריאל

אריק זיו ויזר

כנס הסברה במעמד שר התקשורת ח”כ משה כחלון

דילוג לתוכן