20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הזמנות ואירועים

תם עידן כלובי הדגים במפרץ אילת/ מאת:ד”ר לאה נס

לאחר שנים של מאבקים ציבוריים ודיונים ממשלתיים הוצא בשבוע האחרון הדג האחרון מכלובי הדגים במפרץ אילת.
בימים האחרונים שמחתי לשמוע כי לאחר מאבק של שנים, כלובי הדגים סוף סוף הוצאו ממפרץ אילת. פעלתי רבות במאבק שסבב סביב נושא בעייתי זה, הן במסגרת תפקידי כיו”ר הועדה לאיכות סביבה ואף בתפקידי כיו”ר ועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת, כינסתי מדענים ופעילי איכות סביבה, אנשי ממשל שונים בכדי לדון ולמצוא פתרון הוגן לנזק שגרמו כלובי הדגים לשונית האלמוגים במפרץ אילת, וכל ישיבות הועדה היו סוערות ומתוקשרות בשל רגישות הנושא. 

שונית אלמוגים נחשבת לאחת המערכות האקולוגיות המורכבות ביותר והמגוונות ביותר מבחינת היצורים החיים המאכלסים אותה. שונית, שהיא אחד מפלאי תבל, מתפתחת במשך אלפי שנים, ובאזורים מסוימים בלבד בעולם. אלפי שנים חלפו עד שנוצרה וגדלה שונית האלמוגים של מפרץ אילת. שנים רבות חלפו עד שנוצר איזון אקולוגי בין אלפי המינים של יצורים חיים, כמה מהם נדירים וייחודיים לאזור זה.
שנים רבות עברו עד שבישראל, למדו לאמץ את ערכי היופי של הטבע ולהכיר שהם צורך חיוני. ועוד כמה עשרות שנים חלפו עד שהצליחו באילת לבנות תעשייה של תיירות המושתתת על יופיו של המפרץ, אשר תלוי באיזון העדין שבין תהליכי הטבע ובין פעולות הפיתוח שלו.
גידול הדגים במפרץ גרם לנזקים בלתי הפיכים למי המפרץ ולאלמוגים שבו, כתוצאה ממזון הדגים שהינו חומר אורגני, השוקע לקרקעית וגורם להרס מוחלט של הסביבה הטבעית מתחת לכלובים ולשינוי קיצוני בסביבותיהם. בנוסף הפעלת הכלובים גרמה להעשרת המים בחומרים שמזיקים לאלמוגים כמו חנקן וזרחן, וכן גרמו לעליה בעכירות המים. האזור שמתחת לכלובים וברדיוס נוסף של 300 מטר מסביבם פגוע ומלא בחומר אורגני שחור שהוא תוצר של פעילות אנאירובית של חיידקים. בנוסף, שונית האלמוגים אינה סביבתם הטבעית של הדגים שבכלובים, דבר שגרם לפגיעה והרס בשונית במקרה של בריחת דגים מכלובם.

היום לאחר שהוצא כלוב הדגים האחרון ממפרץ אילת, דואגים כמובן כל משרדי הממשלה והרשויות השונות להתהדר בהצלחה זו, בהתעלם מן העובדה כי המאבק החל כבר באוגוסט 2002, וכולם התמהמהו 6 שנים, בהם נזק בלתי הפיך נגרם ואת הנעשה אין להשיב. חבל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הרמת כוסית של צעירי הליכוד עם סער ואקוניס

אריק זיו ויזר

מפגש עם השרה לימור לבנת – שרת התרבות והספורט בסניף הליכוד הוד-השרון

אריק זיו ויזר

אייל זיסר במכון ז’בוטינסקי : סוריה בין מלחמה לשלום

אריק זיו ויזר

הזמנה:תנועת ביתר מזמינה אותך לטכס סיום קורס מנהיגות

אריק זיו ויזר

תושבי כפר סבא בשומרון

אריק זיו ויזר

דיון בחופש העיתונות וביטחון המדינה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן