18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

מספר חללי האצ"ל הגדול ביותר היה בקרב על כיבוש רמלה

גילוי בעצרת זיכרון לחללי האצ"ל ברמלה

 

עצרת זכרון לחללי האצ"ל התקיימה בערב יום הזכרון ברמלה ליד האנדרטה ל – 51 חללי האצ"ל שנפלו בקרב על כיבוש רמלה במלחמת השחרור. בטקס השתתפו לוחמים רבים ובני משפחות של חללי אצ"ל. השתתפו גם פעילי ליכוד וחניכי ביתר, ותלמידי כפר הנוער יוהנה ז'בוטינסקי בבאר-יעקב הסמוכה.

את הממשלה ייצג השר ישראל כץ. מלבדו לא הגיעו השנה חברי כנסת לכבד את הטקס בנוכחותם, ואפילו ראש העיר, יואל לביא, נעדר ממנו. לעומתו הגיע ראש מועצת מודיעין, שמעון סוסן, לכבד את זכר הנופלים.

ראש ברית חיילי האצ"ל, אפרים אבן, אמר שבכל שנות קיומו של האצ"ל ומבצעיו, לא היתה עוד חזית כמו רמלה, שבה נהרגו כל כך הרבה לוחמי אצ"ל. חיילי האצ"ל לחמו נגד הבריטים במשך ארבע וחצי שנים לפני מלחמת השחרור, ובכל התקופה מספר האבדות היה 36 בלבד, כולל עולי הגרדום. ואילו בקרב אחד על כיבוש רמלה וכיבוש בסיס הלגיון הירדני והמשטרה שבמערב רמלה, נהרגו 51 לוחמים ביומיים.

אפרים אבן גילה עוד כי מספר חללי האצ"ל במלחמת העצמאות הגיע ל321 הרוגים. מתוכם 194 נהרגו בשורות הארגון ובמחתרת, ועוד 127 לוחמי אצ"ל נהרגו במסגרת צה"ל וכשהם לובשים מדי צה"ל.

כמידי שנה מארגן הטקס היה אלי שטרית, ראש חוג תגר. הוא גם הינחה את הטקס. בדבריו הוא שלח ברכות תודה לראש העיריה, יואל לביא, על שטרח לרצף את הרחבה למרגלות האנדרטה, שבה נערך הטקס מידי שנה.

בין מניחי הזרים, ראינו השנה גם את אוסקר פרישר, שיזם את הקמת האנדרטה וטיפל במסירות ובעקשנות במשך 10 שנים בהתגברות על קשיים בירוקרטיים ורישיונות להקמתה.

 

יהי זכר חללי אצ"ל צרור בצרור החיים לעולם ועד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ימין חייב להיות מסורתי או דתי? חומר למחשבה

עימות בישיבת שרי הליכוד

אריק זיו ויזר

יובל שטייניץ, נועד עם סגן מזכירת המדינה האמריקאית, ג'ייקוב לו

אריק זיו ויזר

גם בים יש ביטחון

הרויזיוניסט

אזרחות הכבוד של השר סער

אלי חזן

לאה נס: "עמוד ענן הכרחי לביטחון הדרום"

אלי חזן
דילוג לתוכן