23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

מכתב לנתניהו : פעל לשחרור עודה טראבין

המאמץ לשחרור פולארד ושליט הוא ראוי. אבל גם בכלא המצרי יושב שבוי ישראלי שנאשם בריגול על לא עוול בכפו

לכבוד ראש הממשלה,

מר בנימין נתניהו,

אדוני ראש הממשלה, שמעתי שהחלטת לפנות רשמית לנשיא ארה"ב, ברק אובמה ולבקש את שחרורו של ג'ונתן פולארד. ישר כוח, על היוזמה האמיצה,

 

אולי זה הזמן להזכיר לך, אדוני ראש הממשלה, אזרח נוסף שלנו שנמק, כבר עשור, בכלא זר. שמו עודה סלימאן טרבין, בדואי צעיר מהנגב, שכלוא בכלא המצרי והוא אפילו לא יודע על מה. עשר שנים שהצעיר יפה התואר עם העיניים העצובות, רחוק כל כך מהמרחבים שהם נשמת אפו של בדואי. הוא נשפט שלא בפניו ל- 15 שנות מאסר באשמת ריגול לטובת ישראל ונעצר על ידי שוטרים מצריים בעת שהיה בביקור אצל אחותו בסיני.

 

עודה לא ראה את כתב האישום שלו, הוא לא ראה אפילו את גזר הדין. עורכי דין מישראל שניסו לערער בעבורו על המאסר, נדחו בטענה שהדבר אינו אפשרי. אין בנמצא תיק כלשהו המתעד את הליכי משפטו והרשעתו של עודה.

 

עשר שנים שאביו, סולימאן, בדואי מבוגר מקווה שישאר בחיים עד ליום שבנו יחזור. ארבע שנים הוא היה בכלל בטוח שהבן שלו נהרג בסיני אבל אז התברר לו במקרה שהוא כלוא במצריים באשמת ריגול.

 

זה בכלל נישמע הגיוני? מרגל שבא לביקור של כמה ימים ושהה כל הזמן הזה בבית של אחותו? מרגל שאין לו כלום במדינה שבה הוא בא "לרגל"?

במילים פשוטות, ממשלת מצריים חטפה אזרח ישראלי ואף אחד, אבל אף אחד לא עושה כלום.

 

בתקופת מאסרו של עודה הספיקה ישראל, לסגת מחבל עזה ולהגיע להסדר עם מצרים לגבי השמירה על הגבול הדרומי, לאבד את גלעד שליט ולהפוך את המצרים למתווכים במו"מ על חזרתו ובקיצור לתרום בכל דרך אפשרית להצגתה של מצריים, מדינה בה אפשר לכלוא בן אדם בכלא 15 שנה בלי משפט, כמדינה המיושבת ביותר בעולם הערבי. קרו עוד הרבה דברים מאז שעודה נאסר, אבל לא בחיים של עודה. אותם הקירות ואותם הסורגים ואותה הבדידות שיכולה להוציא מהדעת ובטח כשאתה בן 30.

 

עכשו, תחשוב על החיים שלך ראש הממשלה ועל כמה הרבה קרה בהם בעשור האחרון. תחשוב על החברים שלך ועל כל מה מה שהם עשו בעשר השנים האחרונות. התאהבו? הביאו ילד לעולם? יצאו לחופשה ? קראו ספר טוב? עודה לא עשה שום דבר מזה. הוא יושב בתא שלו, בכלא המצרי, בשנים שבחיים של רוב האנשים קורה בהן כל כך הרבה ומנסה להבין את שרירותיות הגורל ולמה זה קרה דוקא לו. הוא יודע שבשביל עזאם עזאם הפכו עולמות, אולי הוא אפילו יודע שבשביל גלעד שליט הופכים עולמות עכשו, אבל עודה הוא עודה, רועה צאן בדואי וכמו שכתב יותם ראובני ב"בלדה למדחת יוסוף" " אין לו אבא בעל השפעה" וגם אין לו חברים לפלוגה שיקימו בשבילו מאהל.

 

הח"כים הערביים אינם מנסים בכלל לעזור לו. כנראה שהם לא ממהרים כשמדובר בהפרת זכויות אדם במדינה ערבית.

 

עשור שחייו הצעירים של עודה קמלים בתוך תא עבש. עשור שאזרח ישראלי יושב בכלא המיצרי, ורוב אזרחי המדינה בכלל לא יודעים מזה.

 

לא הגיע הזמן שנשחרר אותו?



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השר כץ מתחייב : לאחר חצות תנופת בנייה ביו"ש

אריק זיו ויזר

צריך לבקש סליחה מתושבי עוספיה

אריק זיו ויזר

פגישת ראשי רשויות מהליכוד עם יו"ר הקואליציה ושר האוצר

אריק זיו ויזר

"הסטודנטים בשומרון שווי זכויות לסטודנטים בכל הארץ"

אריק זיו ויזר

בעקבות דו"ח המבקר הנהלת משרד התרבות דורשת לממש את התפטרותו של המנכ"ל אמיר עשבי באופן מיידי

אריק זיו ויזר

חג עצמאות שמח משר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין

אלי חזן
דילוג לתוכן