18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

ממדינת היהודים למדינת הפקידים – יומן פוליטי – אריק זיו

הטעות של שטייניץ,ועידה בעוד 20 חודש ברכה או סכנה, רוצים הרבה גבי אביטל.

מדינת הפקידים
מבנה המדינה הדמוקרטית מבוסס על עקרון של הפרדת הרשויות. על פניו כך המצב גם במדינת ישראל. ואולם, לא יהא זה מופרך לומר כי בארץ הפרדת הרשויות היא למראית עין בלבד. שכן, לכאורה, בתהליך ארוך תחת “מטריית שלטון החוק” נוצר מעמד ששולט בכל פינה בחיינו. זהו מעמד היועצים המשפטיים, כאשר הם נהנים מרוח גבית של הפרקליטות ומערכת המשפט.

השבוע היינו עדים להתקפה כללית של שר האוצר נגד בית משפט העליון. אינני נכנס לדבריו. אולי היה צדק בהם ואולי לא. אך שר האוצר טעה. הכתובת אותה הוא צריך לבקר היא לא בית משפט העליון, הכתובת יושבת במשרדו. צריך להבין כי שטייניץ נבחר להתוות מדיניות אך בפועל בכל פעולה שהוא מבצע יש מעליו מי שקובע, והכוונה שלי היא לא נתניהו, אלא ליועץ המשפטי של משרדו. 
הרי לא יעלה על הדעת שלמשל פרשת בניית הכלא הפרטי לא עברה את המסננת של היועץ המשפטי של משרדו. ברור לכל כי אותו יועץ ליווה את כל הדיונים בעליון, והתוצאה היא כישלון טוטלי. אך יש גורם אחד מוגן מכל פאשלה והוא או היא הם היועצים המשפטיים . רק על פרשת הכלא הפרטי היה צריך לשלוח את היועץ המשפטי של האוצר הביתה, 

אך זה לא נגמר. במשך שנים מטרפד האוצר את התפלת המים בישראל. ללא ספק ידו הארוכה של היועץ המשפטי באוצר הייתה שם. הרי אני לא מאמין שיש מהלך במשרד שלא עובר את אישורו ולפיכך ראוי לשאול האם הוא נתן, נותן או ייתן את הדין ?
הפוליטיקאי שנבחר אמור להיבחר בראש ובראשונה כדי לבצע את המדיניות אותה הציע בבחירות או שבה הוא מאמין. במידה וייכשל הבוחר ישלח אותו הביתה, דוגמאות יש למכביר וקצרה היריעה מלפרט על כולם. אך מדינת היהודים הפכה למדינת הפקידים ומעל הפקידים יש הילה קדושה של יועץ משפטי.

ועידה בפתח
דומה כי במשך שנים לא התקיים יש דיון עמוק ונוקב בתנועה בדבר השאלה האם רצוי לקיים ועידה? האם עכשיו או לא ?
בסביבתו של נתניהו נפוצה המחשבה כי ועידה היא כרגע מיותרת. מדוע צריך ראש הממשלה להיות מוטרד בהבל הועידה כאשר יש בעיות מדינה דחופות יותר. ואכן, בעיות המדינה דחופות יותר. וכן, הבעיה השנייה היא שנתניהו מצפה שיתבצע מפקד גדול שיקטין את כוחה של מנהיגות יהודית, המחשבה אולי נכונה אך היא מוטעית. שכן, מבחינה מסוימת חוקת הליכוד תיצור מצב שבמקום שנתניהו יהיה שבוי של אידיאולוגים, כראוי למערכת פוליטית תקינה, הוא יהיה שבויים של קבלני קולות גדולים, ועדים גדולים וגופים גדולים. ספק אם זה מה שנתניהו, האידיאולוג האמיתי שהלך בנחישות נגד הזרם, רוצה. ניקח עכשיו דוגמא וועד שנרתם למפקד. לדוגמה חברת החשמל. חברת החשמל פוקדת כמה אלפי עובדים ובני משפחותיהם, כדי לתחזק אותם תצטרך המערכת הפוליטית לספק להם סחורה במשך 20 החודשים הבאים עד שנגיע לוועידה. יהיו להם בקשות לטובת העובדים, לטובת חברת חשמל ועוד וכל אלו יעמדו בניגוד לאינטרס הלאומי. זה די ברור כי כבר היינו בסרט הזה.
ומי יכנע לעוד מפקד ארגזים? המנהיגים שלנו נקודה.
מצד שני אין ספק כי ועידה בצל הקפאה מייצרת מצב שנותן את היתרון למתנגדים להקפאה. זאת מחירה של דמוקרטיה. יחד עם זאת, אני רוצה להזכיר כי בוועידה הקודמת מחנה נתניהו ניצח בגדול ברוב הארץ את מחנה שרון, אך בפועל שרון זיהה את הכוחות המנצחים ולאט לאט כרסם בניצחון של נתניהו.
השבוע פנה אלי גורם בכיר במצודה וטרוניה בפיו : “תראה אנחנו כן פעילים – עשינו קורסים, עשינו דיבייט, מה אתה רוצה”?
קשה היה לי שלא לגחך. מדובר בנציג מערכת של מפלגת שלטון וכל מה שהיא יכולה להציג בחודשים האחרונים זהו קורס דיבייט, קורס דירקטורים והפגנה קטנה.
השבתי לו ש”אני מעריך שעלויות האחזקה של המצודה על הפקידות שלה עולה למפלגה למעלה ממיליון ₪ בחודש וזה כל מה שהיא יכולה לייצר”?
הבכיר שלף מייד את תגובתו : “תראה, היום המצב שונה מבעבר וקשה לרתום אנשים וליצר פעילות”. אם זאת הטענה עניתי אז אין צורך בבית מפלגה, יש צורך בהקמה של מטה מפלגה והאחזקה היא בעצם רק של מערכת מחשוב.
יכול להיות שהגיע הזמן לבצע רפורמה בליכוד, כדי שהליכוד יהיה אבן שואבת ולא אבן ריחיים.
בכל מקרה ללכת למהלך של ועידה בעוד 20 חודש כאשר התנועה משותקת לחלוטין עלול להביא את הליכוד ללכת בעקבות מפלגת העבודה. 

גבי כמשל
בשבועות האחרונים הייתה בתקשורת התקפה כללית על חביבה, שר החינוך. זאת בעקבות המינוי של ד”ר גבי אביטל כמדען ראשי. בעיניי המבקרים חטא ד”ר אביטל בכך שהוא הוא חבר ליכוד. בעיתון הארץ הגדירו אותו עסקן. גבי אביטל מתאים וראוי לתפקיד הרי גם את המסננת של ועדת המינויים עבר.
אך לעיתון הארץ הוא מינוי לא ראוי. כנראה שלעיתון שבו האנשים חושבים הראויים ביותר מגיעים מהמוקטעה ברמאללה.
לגדעון אני אומר שחבל שהוא מינה רק את גבי. יש עוד הרבה גבי אביטל בליכוד.
הם, כמו גבי, באים מהאקדמיה, מהמגזר הפרטי וכן מהמגזר הציבורי. רק תמנו אותם ותשביחו את השרות הציבורי.
עוד שר שהוכיח כי אפשר גם אחרת הוא גלעד ארדן אשר מינה את ד”ר טטרטסקי ליו”ר הקישון וכן את ח”כ לשעבר אהוד יתום ליו”ר רשות שמורות הטבע. ארדן הוכיח כי אפשר למצוא אנשים ראויים לתפקידים ציבוריים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הקואליציה הנדרשת : זה או אנחנו או הם

אלי חזן

“מופז שם אותנו על זמן שאול”

אריק זיו ויזר

הרוזן והקצב

מי רוצה להיות דירקטור, שלום ימנה./מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

שריד אחרון של ההגמוניה של השמאל

אריק זיו ויזר

התפספס לו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן