20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

בלי קדימה עד סוף הקדנציה

אובמה עד ה – 3 בנובמבר. יואל מרשק אתה לא רצוי. האם בר און ורמון יהיו השופטים של נתניהו? סולחה בין שטייניץ וכץ

הרי זה פלא המציג את זכרונו הקצר של העם ואת קוצר הראות של רוב מעצבי דעת הקהל. אובמה מלטף את נתניהו. ברור, הוא צריך את הקול היהודי. אובמה מחבק את נתניהו. בוודאי – הבחירות ב – 3 בנובמבר. אובמה נחמד. בוודאי – אחרי ה – 3 בנובמבר, אם להשתמש בפרפזה של גולדה מאיר על הפנתרים השחורים – “הם לא נחמדים”, אזי אובמה יהיה ממש לא נחמד.

אובמה מדבר לעם בישראל בדברי שיבוחין ומי מראיינת אותו ? יונית לוי. ראיון שהוא בושה בכל צורה. יונית הרי עיתונאית לכאורה וראינו כיצד היא נמרחה על הנשיא הכי גרוע לישראל. גב’ לוי, אל תשכחי כי אובמה הוא נשיא שהשפיל את ראש הממשלה שלנו.
יונית הרי לא שאלה את אובמה מספר שאלות הקריטיות לעתיד, שאלות מהותיות שהיה ראוי שיישאלו :  
האם שינית דעותיך לגבי ירושלים? מה בדבר החולשה ששידרת לעולם המוסלמי היא זמנית? האם בחנת את תוצאות מדיניות החולשה שהזיזה מדינות מוסלמיות מתונות לכיוון קיצוני ?האם השינוי שחל בך הוא זמני כתוצאה מהבחירות בנובמבר?
כל השאלות הללו, כמה מפתיע, לא נשאלו. לעומת זאת ראינו את יונית נמרחת על אובמה עד כדי גיחוך. ברור שזאת לא עיתונאות.

גלעד שליט
אני בעד שחרור גלעד את דעתי. אמרתי זאת וגם כתבתי על כך בעבר. אך צורמים לי שני דברים במאבק שאני תומך בו : הראשון – יואל מהרשק. אדם שמה שמנחה אותו הוא לא טובת גלעד שליט אלא שנאת הימין בישראל והליכוד בפרט. והוא בכלל נהיה דובר משפחת שליט. ממש קומדיה. יואל מהרשק הביע את דעתו כבר בעבר בצורה ברורה : “אני פועל למען הפלת הליכוד בכל צורה”. וכך עכשיו מהרשק מופיע בראש הצעדה. משה איפרגן הזכיר לנו כי מהרשק צעד בעוד צעדה : צעדת “ויקי כנפו”. כן, זאת שלאחר הצעדה התערטלה.
אני קורא למשפחת שליט – נועם ואביבה היקרים : אתם לא ויקי כנפו אל תיתנו לעלוב הזה את הבמה של החזרת שליט.

לא לקדימה
בשבוע שעבר פרסמנו כי יש בקדימה רצון עז להיכנס לממשלה. מתברר כי המהלך צובר תאוצה. נתן אשל כבר הגיש מסמך בנושא והוא עובר להילוך גבוה. צריך לזכור מה ליבני מביאה עימה לממשלה : אחד בר און בריון הדוחה ובוגדני ואילו השני הוא חיים רמון המפרק הלאומי. נתניהו מקבל שילוב מופלא של בריונות ופירוק. נראה איפה יימצא עצמו דקה לאחר כניסת קדימה לממשלה. בגרמנית מתרגמים “להתראות” כ”אאוף וידר זהן” אם ככה אפשר לומר “אאוף וידר זהן” לממשלת נתניהו.

בראון, שנבחר ב – 2003 ממחנה נתניהו לכנסת, רצה קידום ועבר מייד למחנה עומרי ובו בזמן הפך למגדפו של נתניהו רק כדי למצוא חן בעיני הפריץ שרון. באותם זמנים הייה מלכלך את אולמרט בשיחות ומשחיר את שמו. הרי זה פלא : שרון הלך ובא אולמרט ובר און התהפך שוב. הוא הפך לידיד ותומך אולמרט מספר אחד. בעימות לבני אולמרט החל להשמיץ ולתקוף את לבני, אך מי כבר און לא יחליף את עורו? אולמרט עזב, לבני קיבלה את הבכורה ומה גילינו ?שוב התחלף העור של בר און אשר עומד בראש להקת המעודדות של לבני.

חיים רמון ידוע כמפרק והורס כל דבר. לקריסת מערכת הבריאות הוא היה אחראי.
חיים היה הוגה הדעות של גדר ההפרדה, אך ראו זה פלא הגדר הפכה להיות כלי ניגוח משמאל ובעולם אנו מצטיירים כמדינת אפרטהייד.
חיים רמון ידוע כאלוף בקומבינות הפוליטיות. היה וקדימה תיכנס לממשלה נקבל את רמון כמפרק הקואליציה של נתניהו וכך מספר חודשים אחרי הקמת ממשלת אחדות נראה או בחירות או ממשלת קדימה לאחר שרמון עשה את העבודה.
אם ייתן נתניהו לקדימה להיכנס לממשלה  הוא ייצא קרח משני צדדים. אל לו להאמין ללבני, היא מושפעת מרמון וארד.

במסלול הסולחה
שר האוצר ושר התחבורה אינם ידועים כמי שמעריכים אחד את השני. הרבה דם רע עבר ביניהם.
מהבחירות של 2006 שכזכור נתפס שטייניץ אומר אם הפסדנו עדיף שנקבל פחות קולות וישראל כץ לא יכנס,עד הבתקופה האחרונה כאשר התפוצצה פרשת גרי חכים הגיס של שטייניץ. היו רמיזות כי גורמים במשרד התחבורה עומדים מאחורי הסיפור אך לפי מקורות ליכודניק פקידי האוצר עומדים מאחורי ההשמצה.

וכך היו תקועים מינויים ושת”פים בין שני המשרדים אך כנראה שהשכל גבר על הרגש והשניים החלו לשתף פעולה .
ח”כ ציון פיניאן הוא המגשר. ציון, שמקורב לישראל כ”ץ , וכן קשור לשר האוצר, פנה אל הגורמים ואמר כי אני אישית לא יכול לראות את הטייקונים הפוליטיים מסוכסכים. כך החל דיאלוג אשר בהתחלה כלל את המקורבים, והשבוע התבצעה ישיבת עבודה בין משרדית. הישיבה הייתה מוצלחת ומצאה הרבה שיתופי פעולה מקצועיים.

אולי ציון יצליח לעשות סולחה בין אקוניס לכרמל, השניים עוינים זה לזה.

קואליציה
בימים האחרונים מתברר כי יש בקיעים בדבק של הקואליציה. הרבה אגו מסתובב מסביב למלחמות.
בתוך הליכוד יש גלים בין חברי הכנסת ואם הם לא יחזרו לתאם את העבודה ביניהם הם מהר מאוד ימצאו את עצמם בבחירות.
אך המצב משליך גם בקואליציה. נתחיל בסיפור של ליברמן וטורקיה. אין ספק כי ליברמן צדק. לא צריך ללקק לטורקים. דבר לא יצא מהם כל זמן שהטורקים נמצאים בחבירה לציר הרשע עם איראן יש להימנע מלהתחנן לפגישות אך החמור שנתניהו ניסה להעלים את הפגישה מהשותפה שלו “ישראל ביתנו” לא תקין.
מעשים אלו הם הבסיס לפרוק שותפות. יש גם זרמים רעים בין השותפות האחרות לכן נתניהו צריך לבצע טיפול תקופתי בקואליציה שלו.
כדי שלא יתעורר יום אחד ויגלה שאין לו ממשלה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כמה יעלה חוק ברוורמן לליכוד

אריק זיו ויזר

גדי אריאלי שכחו אותי במצודה?! – יומן פוליטי- אריק זיו

אריק זיו ויזר

האוזר ממשיך אין מחליף

אריק זיו ויזר

מי מפחד מדמוקרטיה ?

אריק זיו ויזר

אם בארי נפלה שלהבת

אריק זיו ויזר

רובי מחכה לביבי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן