19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

מותר לליכוד להיות דמוקרטי

בעבר, כשנערכו בחירות לראשות הליכוד כל אדם מזקן ועד טף ידע שמדובר בחגיגה הדמוקרטית הטובה בעיר והליכוד היווה דוגמא למופת כיצד דמוקרטיה אמורה לבוא לידי ביטוי. ליאור בן עזרא רוצה עוד דמוקרטיה  

 

 

בשנת 1992 התמודדו על הנהגת התנועה אריאל שרון, שבא עם קו אידאולוגי ימני, מול יצחק שמיר, שהתחיל את שיחות השלום במדריד וייצג קו פשרני. נוסיף את דוד לוי, שלאורך השנים הניף את הדגל החברתי, ונקבל מרקחת של אישי ציבור עם השקפות שונות ותכלית שונה כיצד הליכוד וכיצד מדינת ישראל צריכות להיראות.

לצערנו לא כך פני הדברים כיום.

לפני מעט יותר משבועיים  נהרו כמחצית מחברי הליכוד לבחור את חברי המרכז מועצות הסניפים וכמובן גם את יו”ר המפלגה  בנימין נתניהו שהתמודד מול משה פייגלין. לצערי, האחרון נופל קורבן באופן מתמיד לרצח אופי להתנכלות ולהסתה מתמשכת רק משום שדעותיו אינן עולות בקנה אחד עם דעותיו של נתניהו.

ללא קשר לנטייתי למי מהמועמדים אני סבור שמפאת קדושת הערך העליון של הדמוקרטיה מותר לאדם כמו פייגלין להביע עמדה המנוגדת  לרעיון שתי המדינות כפי שהוצג בנאום בר אילן ובקונגרס, מותר להתנגד להקפאת בנייה ליהודים ביהודה שומרון וירושלים, מותר להתנגד לנסיגה מהגולן כפי שחשף בזמנו דני יתום ומותר לא להיכנע למפלגות החרדיות ולסחטנות שלהן וכו’.

תמונת המצב הנוכחית מראה לנתניהו נוף חלומי שכל יו”ר מפלגה היה רוצה בחלומותיו הורודים ביותר להשקיף עליו למעלה מ – 70 אחוזי תמיכה ופופולאריות גדולה מאד אבל עדיין המנוחה על זרי הדפנה אינה מגיעה ואני בטוח שיועציו מנסים לרקום דרכי פעולה כיצד מתפטרים מאנשי פייגלין ולא בוחלים בשום אמצעי על מנת לקדש מטרה זו.

המבחן האמיתי של הדמוקרטיה הוא היכולת להבין ולכבד דעות שאינך מסכים עימן מבלי שמוטלת עליך החובה לקבלן תנועת הליכוד חייבת להתעשת ולחזור לימים הטובים בהם הדמוקרטיה שיגשגה.

מותר לכל יריב להציג מועמדות לראשות הליכוד או לרשימה לכנסת וכל פגיעה בזכות מוקנית זו זולת היותה לא מוסרית ואנושית היא אינה חוקית הן ע”פ חוקת הליכוד והן על פי ערכי המדינה על פי מגילת העצמאות ומורשת ישראל.

בועידה הקרובה כולנו נתאחד ונציל את הדמוקרטיה ונמנע מהליכוד להתדרדר אל מחוזות לא רצויים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נתניהו ואפריקה : היסטוריה והיסטריה

עינר אביב

המצב בונצואלה – מיוחד לליכודניק

אלי חזן

עצות להתנהלות תקשורתית לחברי הכנסת החדשים

אלי חזן

הזירה הארכיאולוגית: מאבק על הזהות

אלי חזן

בעיות ראייה- קשה לראות את המציאות

אריק זיו ויזר

העמדה הראויה של מוגריני וראוי אף יותר לפרסמה ולהפיצה

אריק זיו
דילוג לתוכן