24.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

“מופז שם אותנו על זמן שאול”

מופז זמן שאול

האם מופז יספק שררה לקדימה, איציק חדד ירגיש מה שהרגיש מדחת יוסוף ממופז, הפקרה והפקרות, כחלון צודק עמותות לא, זמן מוניציפלי של שדרות, קרטל המזון יקרוס.

 

הבינונית הפסידה לבינוני

שאול מופז שייך לבינוניים. למופז יש היסטוריה של התהפכות ובריחה אחת גדולה. כל הפרשנים מסבירים כי “מופז לא ניצח- לבני הפסידה”.  כולם מפרטים את הסיבות אך אי אפשר להתעלם מצורת הסיקור המוטה. העניין מוצג בדיוק כפי שבעבר המאתרגים לא הציגו את התמונה האמיתית לציבור בשלל נושאים : על שרון ומשפחתו, על אולמרט, על ברק ב99 וכך הלאה וכך הלאה, כך נוהגת התקשורת מול מופז. היום הם ממתינים לראות האם מופז הולך להיות אלטרנטיבה שלטונית או שהוא יהיה הבטחה שכבר בתחילת דרכה תתאדה?


בכיר בקדימה מתומכי מופז אמר לי השבוע בכנסת : “אדי הניצחון משכרים את כולם פה, אך כאשר יתברר כי הוא לא מספק את הסחורה, אותו שטח וחברי כנסת שתמכו בו, יפנו את הכידונים כנגדו. הרי כולנו חפצי חיים בפוליטיקה. היה ומופז לא יבסס את מקומו כאלטרנטיבה לנתניהו, ימצא את אותם ממורמרים נגדו. הרי עכשיו ימי הכנסת האלה ספורים”.

הוא הוסיף לאחר מכן : “היה ומופז לא ימריא ויתבסס סביב העשרים מנדטים, כלומר, ישאר לדשדש סביב ה – 12 מנדטים, קדימה עלולה להתרסק למצב של חד ספרתי  והמאבק על העשיריה הראשונה הוא כבר לא מאבק של יוקרה אלא להיות או לחדול”.

מתברר כי תומכיו הגדולים והוותיקים של מופז עלולים להיות הראשונים לשלם את המחיר. “גם אני”, התוודה הבכיר. “תראה, אם ציפי תישאר, ואני מעריך שהיא תישאר בסופו של יום, יזכירו לה את המשפט של שרון שצריך להישאר על הגלגל.

אז בתוך העשיריה הראשונה ייכנסו בטוח : שאול מופז, ציפי לבני, צחי הנגבי, רוני בר און, רוחמה אברהם, דליה איציק,  דן חלוץ ויואל חסון. על השאריות ילחמו כל השאר. אז ברור לך כי אנחנו בעל השחיטה. אני לא מבין מה הם מתלהבים מהניצחון של שאול כי מופז שם אותנו על “זמן שאול”.

 


כרוניקה של הפקרות

 

חלק מהמיאוס כנגד ציפי היה כאשר היא התנהלה בפרשת גזבר קדימה בצביעות מאוסה. מי שנהנה מכך היה שאול מופז. כאשר האחרון ניצח, היה צפוי שהוא יודיע כי הוא דורש חקירת משטרה על הפרשה שחשף גזבר קדימה לשעבר איציק חדד בערוץ 10. הדבר נדרש במיוחד  כאשר מתברר כי מבקר המדינה נתן הוראה לגרוס מסמכי דו”ח ביניים, שהיו מעורבים בו בכירים בקדימה.

אך כמו שהכרנו את מופז בפרשת מדחת יוסוף, כאשר באירועי קבר יוסף הפקיר את לוחם מג”ב להתבוסס למוות כאשר הוא פצוע, מופז בעת ההיא דאג לנהל משא ומתן עם גיבריל רג’וב עד שמדחת יוסוף נפח את נשמתו.
כמו שהוא כשר ביטחון הפקיר את צה”ל וגרם לצבא לא להיות מוכן לקראת מלחמת לבנון השניה, הרי היום כבר ברור כי האשמה היא לא רק של עמיר פרץ שלא הספיק לחמם את כיסא שר הביטחון ומצא את עצמו במלחמה, אלא בעיקר של מופז.

אותו הדין כאשר הפסיד ללבני הודיע כי הוא פורש וגרם נזק לקבוצה שהלכה איתו.  לא שכחנו כאשר עזב את הליכוד, הוציא יום לפני מכתב לחבריו בו הסביר כי הליכוד זה בית ו”בית לא עוזבים”, לא יבשה הדיו, הוא סובב את הגב והלך בעקבות אולמרט וליבני.

עכשיו מופז מפקיר את איציק חדד. ממה הוא מפחד? ממי הוא מפחד? האם גם אנשיו היו בקומבינה? שווה בדיקה.


 

חלחול

נתניהו חש כי העשייה של הממשלה היא ברמה שלא היה לה תקדים, אך העשייה לא מחלחלת כאשר האזרח לא מרגיש את זה ביום יום. כך כאשר האזרח נכנס לתחנת הדלק הוא רק רואה את המחיר רץ והכעס גדול. לכן לנתניהו עומדת עכשיו משימה של הסברה על הישגי הממשלה מצד אחד והצד השני הטמעת מהלכים שיתנו תשובה למחאה של הקיץ.
קצת מוזר כי כולם מחכים למחאה של הקיץ כאילו הקיץ הוא תקופה רעה וטוב ומחאה, או שאותם מנהיגי המחאה עשויים מסוכר ופוחדים מהגשם.


זמן מוניציפלי

 

השבוע היה כנס גדול בשדרות. מתברר כי בשדרות הצליחו לאחד את רוב חברי הליכוד עם החברים החדשים ונראה כי הפעם תיכבש שדרות ע”י הליכוד בראשות אלון דוידי. מנהיג מקומי שהצליח לפקוד ולזכות בשליטה מלאה בסניף של שדרות. עכשיו הדרך סלולה גם לנצח בבחירות המוניציפליות את ראשות העיר.


כחלון צודק

 

פתאם יצא קיצפם של עמותות ואירגונים נגד כחלון. כחלון רוצה לראות את ציבור הנזקקים לא מושפל ומגיע לקבל את סל המזון. כאשר ראיתי את הצעקה שקמה נגדו נזכרתי במקרה שקרה לי איתו לפני כארבע שנים. אני עסקתי בחלוקה של ילקוטים למשפחות נצרכות, לקראת שנת הלימודים משה כחלון אז חבר כנסת הגיע עם יועצו שמעון בן דוד כדי לקחת לחלוקה בעכו. אנחנו היינו עסוקים בהעמסה של פעילים חברתיים שהגיע מכל הארץ, כחלון ראה את העבודה הפשיל שרוולים והחל לעזור בהעמסה. מיד ניגשתי למצלמה כדי לתפוס תמונה שלו. כחלון ראה אותי וביקש בלי תמונות. “אני לא גוזר קופון פרסומי ע”ח מסכנים ונצרכים”. לכן השבוע, כאשר כחלון יצא בנושא העמותות אני מצדיק אותו. טוב ייעשה אם יצליחו ליצור מצב בו יקבלו הנצרכים תלושי מזון. יש עוד הגיון בנושא כאשר עמותה קובעת את מבנה הסל היא קובעת מה יקבל הנצרך ,אך כאשר הוא מקבל תלושי מזון הוא קובע מה יהיה בסל שלו.

יש רק טעם לפגם אחד. השיתוף עם הקרן לידידות, אין ספק כי הקרן עשתה הרבה פעולות טובות בארץ, אך יש פגם רציני בפעילות שלה. הקרן לידידות מציגה בחו”ל אותנו בצורה מחפירה, הם מצלמים זקנים בוכים, ילדים הם מראים את הפנים שלהם כאשר זאת עבירה על החוק לצלם ילדים ולפרסם אותם, ובטח להשתמש במצב שלהם לצורך גיוס כספים.
נכון שתמונה שווה אלף מילים, אך לא במקרים האלה. אם הקרן רוצה לגייס כספים שתסביר ולא תשתמש בבזוי הנצרכים לגיוס הכספים.

Voila_Capture864

 


 

קרטל המזון יקרוס

תנובה היא המשל, אבל גם אוסם , עלית ושאר חברות הקרטל. השבוע היינו עדים שוב כי יו”ר החברה מתפטר כי בעלי המניות רוצים רק לגזור את הקופון שלהם. החוק לא חשוב. העובדים הם שקופים. רק הרווח הקדוש שלהם. ולכן, אין חוק ואין עובדים וכן, צריך לזכור יש חקירת משטרה פעילה. צריך היועץ המשפטי לעשות מעשה ולהורות למשטרת ישראל לבצע חקירה מקיפה בכל חברות המזון והצרכנות. חקירה מקיפה ועמוקה. במידה ויעשה זאת, יגלה רמות של שחיתות שאפילו פרשות דרעי, אולמרט והירשזון יחווירו לידם. כל זה שאלה רק של זמן. בסוף זה יתגלה רק אם היועץ המשפטי ווינשטיין יחליט כי הוא מכוון את המשטרה לחקירה עמוקה בנושא יקדים ויצור גילוי של מעללי קרטל המזון.
צריך להבין כי יוקר המחייה בישראל מתחיל בקרטל המזון. גדיעה של קרטל המזון היא צדק חברתי. הפרופריזם הוא הסכנה הגדולה למדינת ישראל. במשך שנים הרס דן פרופר, דרך ענק המזון אוסם, כל חלקה טובה במדינת ישראל. הפרופריזם סחט את הלימון ולא משאיר טיפה קטנה לאף אחד. המדהים ביותר כי יד ימינו, גזי קפלן, בא מהשומר הצעיר, תנועה שקמה למען מעמד הפועלים והפכה לזאת שמשעבדת את העובדים .
לכן כדי לגדוע את הדבר הרע הזה חייב ווינשטיין להורות על חקירה מקיפה ועמוקה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ריבלין על מערכת המשפט : מהפכה “פוסט-דמוקרטית”.

אריק זיו ויזר

נתניהו רוצה ליכוד אחר

אריק זיו ויזר

סער מסתער על הליכוד

אריק זיו ויזר

לפיד מנהיג !

אריק זיו ויזר

*תל אביב ללא מוצא*

אריק זיו ויזר

אפללו חשף המלכה עירומה – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן