19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

מגרון – דיין הלהבה הבוערת

ליכודניקים באו לראות בשטח את הריסות מיגרון וגבעת האולפנה כדי להבין את המקומות בחדשות

 

 

עוזי דיין הוביל בסוף השבוע סיור מרגש למיגרון ולמקומות נוספים ביו”ש שהתקשורת והפרקליטות עוסקים בהם לאחרונה. בסיור המיוחד השתתפו מאות ליכודניקים ואחרים, שהגיעו בשישה אוטובוסים. “לפחות עכשיו אנשים ראו וחשו את השטח, והם מבינים על מה מדברים בתקשורת” סיכם עוזי דיין בסוף הסיור.

הסיור החל ב”גבעת היקב”, שאליה הועברו תושבי מיגרון. שם ראינו את הקאראוונים באמצע הבניה, כאשר ברובם כבר מתגוררות משפחות ממפוני מיגרון. האתר הבניה נראה צפוף, קארוילה נוגעת בחברתה, וליד הכניסות הרבה קרטונים ואריזות מהמעבר. בכניסה לגבעת היקב עלה מתנחל מקומי על כל אחד מהאוטובוסים, והסביר את מהלכי המאבק, את העוול של הפרקליטות ושל הממשלה שנכנעה לגחמות של השמאלנים הקיצוניים. משם נסענו אל שרידי הישוב ההרוס במיגרון. הישוב מיגרון ישב על רכס גבוה, שממנו ניתן להשקיף על הישובים של גוש בנימין-מזרח. הישובים עצמם מבודדים ואינם יכולים לראות זה את זה. רק הישוב מיגרון ממחיש את הרצף של ישובי הגוש. למראה הבתים ההרוסים נחמץ הלב של הנוסעים. המדריך באוטובוס שלנו נחנק מדמעות כאשר ראה לראשונה את הריסות הבית שלו. וכאשר ראה את בית הכנסת ההרוס הוא פרץ בבכי קורע לב.

התחנה הבאה בסיור היתה “גבעת אסף”, שגם היא מיועדת להריסה ולגירוש לפי הוראות בג”ץ. רב הישוב, בני אלון, הסביר מדוע הוקם הישוב דוקא במקום זה, וסקר את ההתנכלויות של תנועת שלום עכשיו ואת גרורותיה בפרקליטות המדינה.

בתחנה הבאה הגענו אל “שכונת האולפנה” בבית אל, אשר ביבי הורה לנסר אחדים מהבתים בשכונה, ולעקור אותם. חלק מהבתים המיועדים לניסור והריסה כבר נמצאים בהליכי פירוק. הם כוסו ברשתות שחורות, כדי להסתיר את הפירוק של החלונות והדלתות, אבל במו עינינו ראינו פועלים ערבים מפרקים את הרעפים מהגגות של הבתים. לאחר מכן ראינו גם את השטח שהממשלה מכשירה כדי לבנות עליו מחדש את הבתים לאחר שינוסרו.

משם נסענו לעמדת התצפית הגבוהה על בריכת המים של בית אל, שממנה ניתן להשקיף על הארץ מחדרה המשך בגוש דן ועד אשקלון, ומצפון בקעת הירדן עד ים המלח. ממש כמו הבטחת ה’ ליעקב אבינו שנאמרה בבית אל: “הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתָּה שֹׁכֵב עָלֶיהָ לְךָ אֶתְּנֶנָּה וּלְזַרְעֶךָ. וּפָרַצְתָּ יָמָּה וָקֵדְמָה וְצָפֹנָה וָנֶגְבָּה, וְנִבְרְכוּ בְךָ כָּל מִשְׁפְּחֹת הָאֲדָמָה וּבְזַרְעֶך. וְהִנֵּה אָנֹכִי עִמָּךְ וּשְׁמַרְתִּיךָ בְּכֹל אֲשֶׁר תֵּלֵךְ, וַהֲשִׁבֹתִיךָ אֶל הָאֲדָמָה הַזֹּאת”.

לאחר התצפית הלכנו ברגל אל “אתר חלום יעקב” במורד הגבעה, שם אפשר לראות את האבן שלפי המסורת היא המקום עליו שכב יעקב כשחלם את חלום הסולם, ובסופו נגלה אליו אלוקים. שם שמענו הסברים ארכיאולוגיים מפי ד”ר חגי בן ארצי, מדריך טיולים תושב בית אל, וגיסו של ראש הממשלה.

התחנה האחרונה בסיור היתה במתנ”ס של הישוב בית אל (שהוקם בסיוע מפעל הפייס לפני שעוזי דיין מונה לעמוד בראשו). שם שמענו הסברים מפי חתן פרס נובל, פרופסור ישראל אומן, ומפי ראש המועצה משה רוזנבוים. עוזי דיין סיכם את הסיור בלקחים אישיים והסברתיים על מה שראינו בסיור המרתק, ודיבר גם על החשיבות הבטחונית של עומק אסטרטגי. הוא שיתף את משתתפי הסיור ואת ראש המועצה בזיכרונותיו האישיים מתקופה היותו אלוף פיקוד המרכז, וכיצד סייע לראשוני המתנחלים החלוצים בבית אל.

המשתתפים סיכמו שהסיור הזה היה מעניין מאוד, כמו הסיורים האחרים של עוזי דיין. אבל בניגוד לסיורים האחרים הוא לא היה משמח, אלא גרם לרבים כאב לב ותיסכול לנוכח התנהגות הממשלה.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כוחות משטרה ומנהל הרסו את גבעת אריה לזכר משפחת פוגל

אריק זיו ויזר

תנחומים לאריק זיו מיוסף עברון ומשפחתו

אריק זיו ויזר

המנהל האזרחי מסרב לפעול כנגד מאחז לא חוקי בשומרון

אריק זיו ויזר

ליכודניק משתתף בצערה של משפחת נתניהו על מות הסב לבית בן ארצי

אריק זיו ויזר

אלדד יניב: השמאלני שאתגר את הנרטיב הנגד נתניהו

אריק זיו ויזר

ליכודניק משתתף בצערו של אורי ג’אן

עינר אביב
דילוג לתוכן