24.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

לפיד הרייטינג מחליף את הראשון בבידור

“הקרן להעצמת ישראל” ותא “לביא” באוניברסיטה העברית פתחו את המחאה נגד יאיר לפיד והעיתונאי השבדי האנטישמי. מיכל כפרי מטעם הקרן וחברי התא, אדי פריימן ואריאל מורלי, הביעו את מחאתם במהלך הראיון.
למרות שבתקשורת מציגים את לפיד באור חיובי, הרי המחאה כנגד לפיד הייתה ראויה. ראוי לשאול אם הוא היה מראיין את היטלר למען הרייטינג ?
לפיד טועה. דומה כי נעלם מעיניו רגשות הציבור למרות צקצוקי הלשון בנושא. כמו גוש קרח המשיך לתת במה לאנטישמי שהמשיך להחזיק בדעתו בדבר סחר באיברים של פלסטינאים.
כלומר הסיטואציה היא שעל במה ישראלית עומד מרואיין אנטישמי מול מראיין שקרח עומד בעורקיו ושכל המעניין אותו זהו הרייטינג [מישהו זוכר את טופז הראשון בבידור?].
העיתונאי השבדי טען אמת דיברתי, ומי נתן לו במה ?
המחליף של דודו טופז.
מתוך העין השביעית
“אני יודע שיש פה הרבה אנשים כועסים, והם כועסים בצדק”, הקדים ואמר יאיר לפיד לפני שהזמין לבמה את בוסטרום. “אבל בואו לא נהיה עד כדי כך חלשים בשביל לעורר פה מהומה, מפני שזה כל מה ששונאי ישראל רוצים. אם אתם תצעקו נוציא אותו וכל העולם נורא ישמח שהישראלים התנהגו עוד פעם כמו ברברים. מדינות חזקות, שיודעות שהן צודקות, יכולות להרשות לעצמן להיות מנומסות”.
בקשה זו נענתה, כבר במהלכה וגם אחריה, בצרחות הבאות מקרב הקהל: “למה הבאתם אותו לפה?”, “תתביישו לכם!”, “את השרץ הזה להביא לפה?!”, “גם את היטלר היית מזמין?” ו”אבא שלך ניצול שואה היה מתבייש שהבאתם אותו לפה”. “אל תתנו למדינת ישראל להיראות כמו חבורה של ברברים שצורחים”, חזר לפיד על בקשתו לאחר שהקהל נרגע מעט ולקול נהמות בוז רועשות העלה את בוסטרום אל הבמה.
דו-שיח של ממש התקשה להתפתח בין לפיד ובוסטרום. השניים אמנם החליפו משפטים, אך לא תמיד נוצר קשר בין השאלות או ההאשמות של לפיד לבין התשובות או ההסברים של בוסטרום, ולהיפך. העיתונאי השבדי חזר מספר פעמים על הטענה כי המאמר שפרסם היה “מאמר עיתונאי נורמלי”, וכי את הטענות הקשות שהועלו בו מן הראוי לחקור. העיתונאי הישראלי חזר מספר פעמים על הטענה שהמאמר שקרי מיסודו, ושמערכת התעמולה של החמאס הוליכה את בוסטרום שולל. בין לבין קטעו את הדיון מחיאות כפיים נלהבות, לאחר שלפיד נזף בבוסטרום, וקריאות גנאי, בכל פעם שבוסטרום העז להעלות מחדש את טענותיו.
“שקרן!”, “אתה כמו היטלר!” ו”ראית את היהודים שנהרגו?!” הן רק חלק מהצעקות שהופנו כלפי בוסטרום בעברית ובאנגלית. גם קריאות תלושות יותר כגון “ראינו גם את דו”ח גולדסטון!” ו”מה עם גלעד שליט!?” הופרחו אל חלל האולם. נראה היה כי שנאה ורגשי קיפוח של חברה שלמה, תחושות קורבנות וצדק בלתי ניתן לערעור אשר הצטברו לאורך תקופה ארוכה, נוקזו לעבר העיתונאי השבדי.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פניה לשר ארדן מסטודנטים מתא הליכוד בבאר שבע

Gilad Trugbild

“דרך הליכוד מאז ומעולם הייתה גם דרכי האישית”

אלי חזן

הראשונים לקיים פעילות שטח

Gilad Trugbild

הפגנה נגד אירוח העיתונאי השוודי האנטישמי

אריק זיו ויזר

צעירים נוספים לוקחים אחריות ומצטרפים למשה פסל

אריק זיו ויזר

עומרי. לא שרון אלא עם חן

אלי חזן
דילוג לתוכן