26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

לע”מ עבור העיתונאים והעם

הממשלה אישרה הצעת החלטה לפיה אוצר התמונות הלאומי של לשכת העיתונות הממשלתית יפתח לציבור הרחב ולעיתונים לשימוש ללא תשלום

לקראת יום העצמאות ה- 63 של ישראל, החליטה ממשלת ישראל היום (א’) על פתיחת מאגר התמונות הלאומי של לשכת העיתונות הממשלתית לציבור הרחב ללא תשלום. את ההצעה הגיש שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין.
מטרת ההחלטה היא לעודד תלמידים, סטודנטים ואת הציבור הרחב להיחשף לתיעוד מרתק של מדינת ישראל, ובכך להגביר את הקשר שבינם ובין מורשת ישראל, ההיסטוריה של עם ישראל וארץ ישראל וערכים ישראליים ויהודיים, ומתוך ראיה כי לתמונות מתוך ההיסטוריה של מדינת ישראל ישנו ערך הסברתי, ערכי וחינוכי ראשון במעלה.  הממשלה החליטה כי לשכת העיתונות הממשלתית תפעל להתאמת האתר ולהגברת נגישות אוסף הצילומים הלאומי באינטרנט  במירב האמצעים.
התקציב ליישום ההחלטה, ככל שיידרש, יובא ממקורותיו הפנימיים של משרד ההסברה והתפוצות. באוצר התמונות הלאומי של לשכת העיתונות הממשלתית יש כ- 200,000 תמונות, כולן ממוחשבות וניתן להגיע אליהן באמצעות אתר לשכת העיתונות הממשלתית: http://www.gpo.gov.il/.
עד כה, לע”מ מכרה 15-20 אלף תמונות בשנה, לאזרחים, לעיתונים וכלי תקשורת ולגורמים נוספים, בסכום כולל של 400,000 ש”ח. העלות הייתה 20 ש”ח לתמונה.
שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין: “המטרה היא לחשוף את אזרחי ישראל, כולל העיתונים וכלי התקשורת השונים, בארץ ובעולם, להיסטוריה ולמורשת של עם ישראל ושל המדינה. זהו יעד חשוב גם בהיבט ההסברתי וגם בהיבט הערכי, ושינוי המדיניות שהייתה נהוגה עד כה. ההחלטה חשובה מאוד גם לחיזוק הקשר שבין הציבור הרוסי בישראל לבין ההיסטוריה של המדינה והעם היהודי.”
מנהל לשכת העיתונות הממשלתית, אורן הלמן: “אני גאה על ההחלטה החשובה הזו. במאגר מצוי אוצר של ממש, שאזרחי ותלמידי ישראל ייחשפו אליו. אנחנו נכנסים לתהליך מהיר כדי לאפשר לציבור להשתמש בתמונות ללא עלות ובכדי להכניס את התמונות הללו למנועי החיפוש באינטרנט. מדובר במהפכה של ממש”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

איך עושה זחליל?

אריק זיו ויזר

המשכו של עידן : עידן פרץ מונה לראש מטה שר התחבורה

אריק זיו ויזר

בוגי: “הדור הצעיר ברשות מתחנך לשנאה לישראל”

אלי חזן

שר החינוך: בתי הספר יתוגמלו על פי רמת ההישגים

אריק זיו ויזר

בוגי בשירות האומה

אריק זיו ויזר

גם בוגי הצטרף לפייסבוק

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן