26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

בוגי יעלון במפגש פוליטי בהרצליה

כ-200 איש פקדו את אולם האירועים “דיסקברי” בהרצליה כדי להאזין למשנתו של המשנה לראש הממשלה

והשר לנושאים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון. הכנס בעיר הרצליה קרם עור וגידים לאחר ששני סניפי הליכוד, רעננה והרצליה, ביקשו לארח את השר יעלון להרמת כוסית לשנה החדשה וכדי שיישא דברים בפני החברים. השר יעלון ציין בדבריו כי הוא מופיע בפני החברים ביום שבו ראש הממשלה נתניהו טס לניו יורק כדי לקחת חלק בפגישות עם הנשיא אובמה ועם אישים נוספים בארה”ב, במסגרת
הדיונים באו”ם בניסיון לחסום את בקשת הפלשתינים להקמת מדינה פלשתינית ואישורה. השר יעלון אמר בכנס: “היום אני רוצה לחזק את ידיו של ראש הממשלה נתניהו לקראת יציאתו הלילה לניו יורק לפגישות עבודה חשובות עם נשיא ארה”ב ועמיתיו. כולנו עומדים מאחורי ראש הממשלה בניסיון שלו למנוע את ההחלטה על הקמת מדינה פלשתינית. הפלשתינים שמסרבים להגיע לשיחות ישירות ולמו”מ רציני ביננו לבינם לא יקבלו את מבוקשם ומדינה פלשתינית לא תקרום עור וגידים. אנו רואים שגם אבו מאזן עסוק בתורת השלבים שהגה קודמו בתפקיד, יאסר ערפאת. למדנו את המציאות וראינו שאין לפלשתינים כל עניין להגיע למו”מ רציני עמנו. הפלשתינים ואבו מאזן בראשם לא ניצלו את ההזדמנות שניתנה להם להגיע למו”מ רציני בזמן בו הקפאנו את הבנייה החדשה ביהודה ושומרון במשך כעשרה חודשים. אבו מאזן לא הגיע ולא חשב להגיע, כי הוא אינו רוצה מדינה פלשתינית לעמו. אני שומע את הגברת ציפי לבני בכנס של כלכליסט ואני נדהם מהיכולת שלה לומר שממשלת ישראל היא הגורם לאי ההגעה להסכם היסטורי עם הפלשתינים. לבני טוענת שממשלת הליכוד היא זו שמונעת הסכם, אך היא יודעת היטב שהיא ואולמרט ניהלו מו”מ עם אבו מאזן וחבר מרעיו אך גם הם לא קיבלו ממנו תשובות ברורות. אבו מאזן לא היה חותם על שום הסכם כי הוא פועל לפי תורת השלבים.
 
ישראל רוצה שלום אמיתי ולא שלום של ניירות. אנו רוצים מדיניות אמיתית של מו”מ, שבו הצדדים יגיעו להכרה כי ליהודים ישנה מדינה משלהם במזרח התיכון, אך אבו מאזן מסרב בכל תוקף לומר שליהודים מגיעה מדינה שלווה במזרח התיכון לצד מדינות ערב. אבו מאזן רואה את גבולות 1948 כגבולות כבושים ולכן הוא רוצה את יהודה ושומרון, אך מכאן הדרך סלולה גם לערים אחרות כמו חיפה ועכו. אני אומר לכם בבירור שממשלת נתניהו רוצה בשלום אמיתי ולא שלום של כאילו שלום,כמו שרצה אולמרט”.
 
את דבריו סיכם השר יעלון בברכת נסיעה טובה לנתניהו ובתקווה שהאו”ם ידחה את ההצעה הפלשתינית וייתן לצדדים לנהל מו”מ אמיתי לשלום ופיוס. “אני מאחל לכל בית ישראל שנה טובה ומבורכת”, סיכם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מינוי רגב לשרת התרבות-איזון היסטורי מתבקש

אריק זיו ויזר

השר כץ: “אבו מאזן שוב מבלף ורץ להתחבק עם חמאס – המו”מ הסתיים בלא כלום”

אלי חזן

אדלשטיין : הרש״פ בחרה אסטרטגיית טרור וחד-צדדיות

אריק זיו ויזר

אדלשטיין נלחם כנגד מכת ברק

אלי חזן

השרה לבנת בנהריה

אריק זיו ויזר

“השקט הביטחוני עלה לליכוד בכמה מנדטים”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן