21.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

למה הפרטה של המצודה – יומן פוליטי – אריק זיו

בשבוע שעבר הועלה באתר “ליכודניק” רעיון הפרטת המצודה. בעקבות פרסום ההצעה הגיעו למערכת האתר אין ספור פידבקים והצעות נלוות. הרעיון עלה בעקבות תופעה פגומה שהולכת ותופסת מקום מרכזי במבנה המפלגה. נוצר מצב שהתנועה מתפוררת ומי שמביא לכך במזיד הם ההנהגה ומנהלי המפלגה. כאשר אין פעילות אין מי שיתלונן ואין מי שיבקר את הנהגה.
ב – 2006 התנועה הייתה מרוסקת לא רק מבחינה פוליטית אלא גם מבחינה כלכלית. בצורה נבונה ונכונה נוהלה התנועה בתקציב מצומצם. ולא שלא היו כאלו שחגגו על חשבון התקציב אבל בסך הכל הצליחו גם לשמור על הקופה וגם להגיע למהפך.
אך היום, אחרי שהמנדטים עלו, תקציב מימון המפלגות מגדיל את העוגה המפלגתית. במצב כזה היה צפוי כי תנועת הליכוד תפתח את השורות, תקים אגף צעירים מתוקצב וכמהלך משלים תקים אגף נשים מתוקצב.
הסניפים יתוקצבו לפעילות אך רמת הפעילות שואפת לאפס. מתגובות שונות העולות בשטח אנו שומעים טענות כגון : “מי צריך את הסניפים? זה רק בזבוז כסף. לכן עלה הרעיון להפרטה של המצודה.
אם אין פעילות באגפים ובמוסדות התנועה אנו מציעים כי יוקם מטה מצומצם של משרד הליכוד. כאשר למשל נגיע לחג, המשרד ישכור חברת הפקות שתפיק אירוע לראש הממשלה. כאשר נגיע לבחירות נפנה ליועץ בחירות ונעמיד אותו בראש המערכת, הוא גם יתוגמל לפי ההישג בבחירות.
כך תהיה לנו מפלגה מנותקת ללא הוצאות. הליכוד הולך בכיוון “ההתנתקות”.
בכל מקרה שנה טובה ומנותקת על ידי הנהגת ומנהלי הליכוד.

האגף האידיאולוגי
הרבה סוסים מושכים את העגלה המכונה “האגף האידיאולוגי” וכל אחד לכיוון אחר. מאחורי הכנס למען ההתיישבות יש הרבה זרמים. אין אני בא לשפוט אתכם ולתת לכם ציונים, אך כך, גבירותיי ורבותיי, לא מובילים מאבק.
המאבק שלכם צריך להיות חסר אגו מכל הצדדים. הרי אתם נאבקים על שלמות הארץ וחלק לא קטן מכם נאבק על הבית שלו.
הרי אם ימשיך המאבק על האגו אולי כל אחד יקבל כבוד אך בפועל תישארו בלי חלקת האבות ובלי בית.
הקפאה והפשרה
כבר כינינו את נתניהו “לוליאן” אז אפשר לומר כי נתניהו אומנם הודיע על הקפאה חלקית ביש”ע אך גם נתניהו הצליח להפשיר את אובמה אשר תופעל ע”י המקפיא רם עמנואל.
אין ספק כי נתניהו הצליח להעמיד את המערכת המדינית בתהליך של הסכמות עם המערב שגם הוא מסוגל לקבל אותם.

מצב הליכוד
הליכוד הוא מפלגת שלטון אך מפלגה ללא גוף ורגליים משל היה מלך ללא גוף.
בעבר המשילו את המפלגה לגוף האדם.
הראש הוא ההנהגה, הגוף היה מרכז הליכוד והרגלים היו מתפקדי ואוהדי התנועה.
לליכוד היום יש ראש אשר מנותק גם מהגוף וגם ממתפקדי הליכוד.
הראש נהנה ממנעמי השלטון והשררה אך כאשר מגיעים הגוף והרגלים הראש מתייחס אליהם בבוז עמוק. הראש סוגד לתקשורת החיצונית. הראש אוהב להתחנף לעיתונאים ובז לתומכיו. מתברר כי מקורבים לעיתונאים מסוימים מקבלים תפקידים בשרות הציבורי והראש ממנה אותם בחדווה ובשמחה.

אלימות בבתי הספר
שר החינוך הצהיר כי ידאג לקדם את תלמידי ישראל בכל המבחנים כדי שישראל לא תימצא בתחתית הרשימה. יכול להיות שהוא יצליח אך אם תמשך האלימות אז לעזאזאל ההצלחה בתוצאות ובמדדים.
השבוע הוכה ילד של חבר בגימנסיה. הילד מחונן אך בבית הספר תלמידים היכו אותו עד שריסקו לו את העצמות. אם כך, מה הטעם שנעלה בדירוג העולמי כאשר ילדים במקום לחזור הביתה מגיעים למיון בבתי החולים.
יש להחמיר בעונשים ותלמידים אלימים צריכים להיענש בצורה נחרצת ולא לעבור לסדר היום.
השעיה מבית ספר איננה מספיקה. כנראה שתלמידים אלימים צריכים לקבל העברה לבתי ספר אחרים ורחוקים.
אולי כאשר הם ישלמו מחיר יתחילו ההורים לרסן את ילדיהם, אך אם אתה משעה אותם לשבוע ואחר כך הם מגיעים לבית הספר כגיבורים אז אוי לחינוך שלנו.

רכבת לאילת
שר התחבורה מבטיח כי תהייה רכבת לאילת. נקווה כי גורל ההבטחה כי תהיה רכבת לאילת לא תהיה כמו גורלן של הרבה הבטחות אחרות שלו. כאשר נבחר להיות יו”ר מזכירות הבטיח ישראל כ”ץ כי הוא יקים אגף גמלאים. יש לזכור כי מזכירות הליכוד היא כמו דירקטוריון של המפלגה.
בפועל היום הליכוד הוא מפלגה גמורה. אין אגף גמלאים ויתר על כן, בתקופה זאת בוטלו אגפי הנשים ואגף הנוער והצעירים.
כלומר ישראל כץ כיו”ר מזכירות משתק את התנועה וגורם שלתנועה לא יהיו עתודות של צעירים.
אני מקווה שכפי שנהרס הליכוד הדבר לא יקרה בתחבורה הציבורית ולא נקום בעוד כמה שנים ונגלה שאין רכבת לחיפה ולאשדוד.

נסכם כי אנחנו מאחלים שבשנה הקרובה תהיה רכבת לאילת וכן תצומצם האלימות בבתי הספר ובכלל ברחובות שלנו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שמעון פרס ז”ל חתר לעשייה

אריק זיו ויזר

ליברמן הוא לא אלשיך

אריק זיו ויזר

נתניהו המבוגר האחראי ?

אריק זיו ויזר

איש הקדנציה בכנסת/ מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

כמה יעלה חוק ברוורמן לליכוד

אריק זיו ויזר

נתניהו מקדים תרופה למכה:משאל מתפקדים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן