28.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

שטייניץ ארצות הברית חייבת להגביר את הלחץ על אירן – נרקיס פ. אלפי ניו יורק

ידידי ליכוד אמריקה התכנסו אמש במשרדו של עורך הדין פיליפ רוזן במאנהטן , להרמת כוסית לכבוד השנה החדשה. אורח הכבוד היה שר האוצר ד”ר יובל שטייניץ, שהגיע בלוויית מי שהיה דמות מרכזית במטהו של בנימין נתניהו בבחירות האחרונות, וחברו הטוב, זאב רובינשטיין. עורך הדין רוזן העניק לשר כפה סרוגה מיוחדת לכבוד החג.

בין האורחים הנוספים נכחו, מנכ”ל אל על לצפון אמריקה עופר גת, גב’ נירה רבינוביץ, ג’רי פלט, רוויטל אזולאי, ועוד אנשי עסקים ישראלים ואמריקאים המתגוררים בניו יורק..

שר האוצר אמר בנאומו: ” כי מאז הבחירות האחרונות באפריל, פעולות הממשלה מבחינה כלכלית היו משמעותיות, הנושא הראשון היה לתכנן תקציב דו שנתי, דבר שלא היה כמותו בישראל ועד כמה שידוע אף לא בעולם, בצעד נוסף הצלחתי להביא להסכמה בין הסתדרות העובדים לממשלה על העלאות שכר ומניעת שביתות. הצעדים שננקטו התקבלו בחיוב בבנק העולמי וראיה לכך שלמרות שהבנק הוריד להרבה מדינות בעולם את הדרוג הכלכלי, את ישראל החליטו להשאיר בדרוג שהיה עד כה. הממשל האמריקאי ציין בהערכה רבה את מידת ההחלמה הכלכלית בישראל. השר הוסיף ואמר, כי האבטלה לא עלתה, והיצוא עלה משמעותית בשלושת החודשים האחרונים בקצב מהיר יותר מן הצפוי.
הנושא השני החשוב הוא בטחון, ואנו עוקבים בעיון רב מה יקרה עם החימוש הגרעיני של אירן, האם העולם יעמוד מנגד או יצליח לעצור את התהליך”.

השר השיב לשאלות כתבת ליכודניק:
השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג’ורג’ מיטשל נועד השבוע עם יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה, הפלסטינים דרשו ממנו כי על ישראל למלא את התחייבויותיה שעל פי מפת הדרכים, להקפיא באופן מוחלט את הבניה בהתנחלויות.
ש. האם הממשל האמריקאי יעמוד על דרישה זו והאם ממשלת ישראל תסכים או תיכנע לכך?

ת. “אני חושב שהדרישה הפלסטינית חצופה, אחרי מה שקרה בעזה , שטח שנמסר לאחריות הרשות הפלסטינית הפך למובלעת טרור איראנית שמאיימת על ישראל, ומי שצריך להוכיח את רצונו לשלום ולהוכיח את יכולתו לספק את הסחורה זה הצד הפלסטיני ולא הצד הישראלי, אני רוצה גם להזכיר שהשלום הכלכלי שהובטח אכן צובר תאוצה, אני הדגשתי זאת בשיחותיי בוואשינגטון שהחיים של הפלסטינים הפשוטים ביהודה ושומרון, מאד השתפרו מאז עלותו של בנימין נתניהו לשלטון, כי אנחנו כן יישמנו במהירות חלקים מהשלום הכלכלי, לכן אני לא חושב שזה הזמן לתביעות מישראל, קודם כל צריך לתבוע מהפלסטינים לעשות פשרות מצידם , להכיר בישראל כמדינה יהודית, להפסיק את ההסתה שעדיין קיימת במערכת החינוך הפלסטינית נגד ישראל ונגד העם היהודי, וזה במבט כללי. ובאופן ספציפי יותר, אני מאד מקווה שממשלת ארצות הברית תבין את העמדה הישראלית. אני בעצמי למרות שהשיחות שלי בוואשינגטון היו בעיקר כלכליות, זאת הייתה הזדמנות ראשונה ליצור מגע , דיאלוג ושתוף פעולה עם ממשל אובמה וההנהגה הכלכלית של הממשל החדש, כי עד עכשיו הקשר עם אובמה היה בעיקר מדיני, אני נדרשתי גם לנושא זה , הבהרתי והזהרתי שלא לבקש מנתניהו את הבלי אפשרי. הקפאת בניה מוחלטת פוגעת בחיי היום יום ביהודה ושומרון, שכוללת גם את גושי ההתיישבות באזור ירושלים המזרחית, היא בלתי אפשרית. אם יהיה איזה משהו סימלי מתון בהרבה , שילווה גם באיזה שהם צעדים בוני אמון מהצד השני ומהעולם הערבי בכלל, יכול להיות שאפשר לחיות עם זה, אבל אני לא חושב שצודק להסכים ושצודק לדרוש מישראל , הקפאת בניה בהתנחלויות כי יש גידול טבעי וכמובן שאנחנו לא מוכנים לשום הגבלה , כל שכן בירושלים, והאמריקאים אני מקווה יבינו את הדבר הזה”.

ש. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בוועדת חוץ ובטחון כי זו העת שצריך להחריף את הסנקציות נגד אירן, מה נשתנה?

ת. “אני מסכים מאה אחוז, הזמן הולך ואוזל. אני הבהרתי בשיחותיי בוואשינגטון, עם נגיד הבנק האמריקאי בן ברנרד, וגם עם היועץ הכלכלי של הנשיא לארי סאמרס וגם עם כל הבחירים במשרד החוץ ומשרד האוצר האמריקאי וגם בבית הלבן, שזה הזמן האחרון שאפשר לעשות משהו רציני כשדי ללחוץ על אירן בצורה אפקטיבית, ואם לא עכשיו אי מתי. העולם חייב וארצות הברית חייבת להגביר את הלחץ על אירן להטיל מצור כלכלי ואולי אפילו גם על יצוא הנפט מאירן. כי רק לזה יש סיכוי אם בכלל, לגרום לאיראנים לשנות את עמדתם והתנהגותם”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לשכה חדשה לחבר מועצת רעננה אילן כהן

אלי חזן

רחובות בסימן צוברי ומזרחי

אלי חזן

הספד ליוסף שטרית

אריק זיו ויזר

ח”כ כרמל שאמה” אובמה מסכן את המתונים בעולם הערבי.

אריק זיו ויזר

פייגלין: מי שמאמין לא מפחד

אריק זיו ויזר

סקר מי הח”כ המשפיע בליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן