22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

יומרצ. מיקי איתן!

התכנית שלך היא לא תוכניתו של הליכוד. זו התכנית של חברך ובעל בריתך – יוסי ביילין. העם אמר את דברו בבחירות האחרונות והעביר את השלטון למחנה הלאומי המתנגד לדרך הנסיגות וההתקפלות שלכם. אם דרכך הפוליטית היא דרכה של מר”צ, אז תהיה “גבר” תחזיר את המנדט לליכוד ולך למר”צ. שם מקומך.

 לכבוד
השר מיכאל איתן
 
אתחיל בסיפור ישן
בפריימריס של שנת 2002 התחייבת באופן אישי בחתימת ידך להתנגד להקמת מדינה פלשתינית ולעקירת ישובים. חתימתך זו שמורה אצלי, בצמוד למכתבך ה”נעלב” מאותם ימים, בו טענת בתוקף כי לאור פעילותך למען ארץ ישראל בעבר, אין כל מקום להחתים אותך על התחייבויות לעתיד.
כתבת לנו: “אני מקבל ומבין את הרצון של הבוחרים לקבל התחייבות מהנבחרים בטרם יתנו להם את קולם, אולם אם פעולותיי בעבר אינן מהוות אינדיקציה למחויבות שלי לנושאים המעניינים אתכם, מה יהי שוויה של החתימה???…את הוותיקים יש לשפוט על פי מעשיהם ולא על פי התחייבויותיהם…”.
 לאור התעקשותנו באותם ימים לקבל את עמדתך, חתמת בסופו של דבר על מסמך ההתחייבויות, כי רצית שנבחר בך, ואנו אכן האמנו לך והצבענו עבורך.
אחר כך – בהתנתקות – גילינו את ערכה האמיתי של חתימתך.
הרבה יותר חמור מכך – לאחר החלטת משאל מתפקדי הליכוד, שבה נדחתה ברוב מוחץ תוכנית ההתנתקות פעלת לביטול החוקיות של ההחלטה הזו. את תוצאות אותה תוכנית אומללה חווינו בשדרות ובישובי הנגב.
ולימינו אנו –
עכשיו במכתבך אתה “מגלגל עיניים”. אתה טוען במכתבך כנגד “כפל לשון” בפוליטיקה, אבל נוקט בדרך “רב לשונית”:
 לשון אחת, שמלקקת לראש הממשלה ומנסה לנכס לו את האידיאולוגיה החדשה שלך בעד המשך ההקפאה, למרות שראש הממשלה עצמו אמר שההקפאה הזאת היא מחווה חד פעמית לנשיא אובמה והיא תסתיים ב-26/9/2010. האם אתה טוען שראש הממשלה שיקר לכולנו? אתה אומר שאסור לשקר לעולם כל הזמן אבל אתה מתנהג כמי שחושב שמותר לשקר לבוחרים.
לשון שניה – לשון חלקלקות בליכוד –  מצד אחד אתה  פועל כנגד עקרונותיה של תנועת הליכוד, שבשמה נבחרת לכנסת. עקרונות אלה נמצאים בחוקת הליכוד ואושררו  מחדש פה אחד, ובתמיכת ראש הממשלה, בהחלטת מרכז הליכוד מלפני כחודשיים. החלטה זו קוראת להמשך התמיכה והפיתוח של ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. מהצד שני לך זה לא מפריע כדי לשאול במכתבך “האם יש רוב לצעד כזה ( של תמיכה בבניה בכל הישובים ) בליכוד? בקואליציה?…”. התשובה “כן! ” יש רוב לצעד הזה גם בליכוד וגם בקואליציה!
מצד אחד – לשיטתך – תמיכה בהמשך ההתיישבות ברובע היהודי הקטן והמבודד בחברון. ומן הצד השני – ריכוז ההתיישבות בגושי התיישבות גדולים. תחליט מה אתה רוצה.
מחד גיסא – אתה מציע, שישראל תעשה טרנספר ליהודים בלבד משכונות בירושלים ומיישובים שאינם בגושי ההתיישבות  ומאידך גיסא –  אתה דורש מהפלשתינים לאפשר ליהודים להישאר במקומות אלה ולא לגרשם. ואתה סומך על מציתי בתי הכנסת וטובחי תרפ”ט שייתנו ליהודים לחיות בשלווה כשאתה בעצמך – מיכאל איתן – מגרש אותם ( אותי ) מבתיהם.
בלשון אחת – אתה קורא לשמור על רווחתם של כל המתיישבים ביהודה ושומרון, ובלשון האחרת אתה קורא להמשיך להקפיא את הבניה ולהשאיר אלפי משפחות, בנים ובני בנים של המתיישבים בקרוואנים. לאיזו רווחה אתה בדיוק מתכוון? גרת פעם בקרוואן עם 4 ילדים? הילדים שלך למדו במכולות? איזה מין קשקוש מקושקש זה?
האם אתה באמת תמים להאמין שהערבים יסכימו רק לחלק מתוכנית השלבים שלהם בדרכנו אל הים? התכנית שלך, על כל פנים, היא לא תוכניתו של הליכוד. זו התכנית של חברך ובעל בריתך – יוסי ביילין. העם אמר את דברו בבחירות האחרונות והעביר את השלטון למחנה הלאומי המתנגד לדרך הנסיגות וההתקפלות שלכם.
אם דרכך הפוליטית היא דרכה של מר”צ, אז תהיה “גבר” תחזיר את המנדט לליכוד ולך למר”צ. שם מקומך.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בליכוד מגיבים לקדימה בנושא נסיעות נתניהו

אריק זיו ויזר

“אין הצדקה לצעד שיגדיל את הפגיעה בחלשים, זהו עניין אידאולגי ולכן התנגדתי”

אריק זיו ויזר

האם האוזר סירב לסער ?

אלי חזן

השר יעלון: “אם ארגוני הטרור לא יפסיקו את האש נהיה מוכנים להחריף את התגובה”

אלי חזן

האם מדובר בירוקים ? או אולי באנרכיסטים אדומים ?

דניאל נחמיה

ממשלת נתניהו אופק חדש בשלטון

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן