19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

"איבוד הגבולות" ו"הפשיזם" של שר החינוך גדעון סער? אריק זיו

עיתון הארץ מפרסם היום כי לשר החינוך גדעון סער יש תוכנית להעלות את המוטיבציה לגיוס לצה"ל וגיוס לקרבי בפרט. לשם כך, יגיעו לחדרי המורים של בתי הספר 270 קציני צה"ל שיעבירו פעילות מיוחדת בנושא. המטרה היא ללמד את המורים בניסיון לגייסם לטובת העלאת המתגייסים.

מרכיב נוסף בתוכנית הוא פרסום שיעורי הגיוס לצה"ל של בתי ספר שונים, וכן עריכת כנס ארצי של מנהלי בתי ספר, בהשתתפות השר סער והרמטכ"ל גבי אשכנזי.

כל כך הרבה שנים לא היה כאן שר של הליכוד שמקדם אג'נדה לאומית. שהרי, מה שר החינוך מבקש לעשות ? הוא מבקש, זאת על ידי תהליך מדורג, להוביל לשוויון ולתקן את המצב המעוות שבו חלק מסוים של העם נושא בנטל על חשבון חלק אחר. הוא מנסה להחזיר את הערכים הלאומיים שלנו, ערכים יהודים, ציוניים ודמוקרטיים. שר החינוך יודע שגיוס לצה"ל וגיוס לקרבי יהפוך את ישראל לחברה טובה יותר. ערכית יותר. ואולם, לא רק הגיוס לצה"ל עומד במוקד אלא גם ההתנדבות לשירות לאומי שכן לא כולם יכולים להתגייס לצה"ל.

לא יהיה זה מופרך לומר כי שר החינוך מנסה לאמץ בתחכום את עקרון הממלכתיות של בן גוריון, עקרון שבגין ושמיר אימצו כראשי ממשלה.

כמה צפוי היה שברגע שהשר יציג את תוכניתו יטילו עליו ביקורת מכיוון השמאל הפוסט ציוני.
בכתבה מצוין כי מרצה בסמינר הקיבוצים אמרה כי "מדובר באיבוד גבולות". המרצה טועה. סער מחזיר את הגבולות שמזמן נפרצו על ידי השמאל הפוסט ציוני. לא בכדי הוקיעו אלדד יניב ושמואל הספרי את ההשתמטות מצה"ל בגילוי הדעת אותו פרסמו לפני מספר שבועות. הם, כאנשי שמאל ציוני, מבינים היטב את הסכנות שבהשתמטות. יש להניח שהם גם מבינים היטב את החשיבות של החינוך לשירות בצה"ל.  
שהרי, ההשתמטות הפכה לנר לרגליהם של אנשי השמאל הקיצוני הסהרוריים והנה עכשיו מגיע שר החינוך ומחזיר עטרה ליושנה. פעם, גיוס לצה"ל ולשירות קרבי היה אתוס מכונן כחלק מהאידיאולוגיה של תרומה למדינה. ואילו היום, הדבר איננו כך. שיהיה בהצלחה לשר החינוך. הצלחתו היא הצלחת המדינה כולה.

עוד נכתב כי דיאנה דולב מארגון "פרופיל חדש" טענה כי "יש היבט פשיסטי בהכנסת אנשים במדים לתוך בתי הספר וחדרי המורים". הגב' דולב מגזימה. על זה שמיר היה אומר – "נו טוף". גם את ז'בוטינסקי האשימו במיליטריזם. הגב' דולב צריכה להסתכל על התוכנית של סער בפרספקטיבה הנכונה שבה הוא מחזיר אותנו לימים בהם אידיאולוגיה הייתה ערך חיובי ולא קרדום לחפור בו.

לא איבוד גבולות ולא פשיזם – ציונות קלאסית אינטגראלית. 

לכתבה מאתר הארץ לחצו כאן



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חוטובלי בכיוון פתרון שתי המדינות

אריק זיו ויזר

הכלכלה שהפכה לקללה /מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

מתכנן רחוק: רה"מ נתניהו מעוניין בתקציב תלת-שנתי

אריאל אילוז

משרד המדע מציג: קידום נשים, מיעוטים ופריפריות

אריאל אילוז

"מעריך את שליחותכם שמטרתה העצמת הזהות היהודית"

אריק זיו ויזר

תגובת דנון: לפרסום אמש כי ציפי לבני התערבה בהענקת תעודת זהות לביתו של אבו עלא

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן