26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

ידיד אמת אוסטרי לישראל בפרלמנט האירופי

פרנץ אוברמאייר הוא חבר פרלמנט אירופי מאוסטריה המשתייך למפלגת החרות האוסטרית שמהדקת את יחסיה עם ישראל. אוברמאייר הגיע לכאן לחופשה והוא מקדם יוזמות לשיתוף פעולה ישראלי – אירופי – אוסטרי

פעם היה הדבר דמיוני. יש להניח שלא רבים היו מאמינים בקשר שנרקם בין מפלגת החרות האוסטרית לישראל ולגורמים בליכוד אבל מאז שסילק היינץ כריסטיאן שטראכה את יורג היידר מהנהגת המפלגה האוסטרית משהו קורה ביחס כלפי ישראל. זה אמנם לקח שנים אך הגעה של חברי פרלמנט מאוסטריה ומהאיחוד האירופי המשתייכים למפלגת החירות הופכת לנורמה. השבוע מבקר בארץ פרנץ אוברמאייר – חבר הפרלמנט האירופי ממפלגת החרות האוסטרית שהגיע לכאן לחופשה יחד עם אשתו – יהודית. 


אוברמאייר מגיע מהעיר לינץ באוסטריה והוא חבר בפרלמנט האירופי מאז 2009. הוא פרו ישראלי ולא במקרה בחר לעשות את חופשתו בישראל. הוא מאוד נהנה ממזג האוויר השרבי בתל אביב בהינתן העובדה שהוא הגיע מוינה הקרה לפני כמה ימים. 

אמש הוא נפגש עם אב בית הדין של הליכוד ח”כ לשעבר מיכאל קליינר לשיחה מקיפה על מהות היחסים שהולכים ונרקמים בין גורמים בליכוד לבין מפלגת החרות האוסטרית. השיחה עסקה בשלל היבטים הנוגעים ליחסי ישראל אירופה ונגעה גם למשבר הפליטים הפוקד את היבשת, משבר שמפלגת החרות מציעה לו פתרונות הכרחיים שאינם נעימים לפולטיקאים האירופים משמאל אך עשויים להציל את היבשת מכיליון. 


אוברמאייר וקליינר סיכמו על שיתוף פעולה להמשך הדרך שעיקרו עמידה של מפלגת החרות ושל אוברמאייר עצמו לצד ישראל. יש להדגיש כי המפגש התקיים למרות הצהרה שנויה במחלוקת של השגרירה הישראלית באוסטריה שאמרה כי “גם אם המועמד של מפלגת החרות האוסטרית ינצח בסיסוב השני לנשיאות אוסטריה הרי שישראל לא תקיים עימה קשרים”. 

הסיבוב השני יתקיים ב – 22 במאי ואני מעריך שאם המועמד של מפלגת החרות ינצח הרי שדבריה של השגרירה יהיו לא רלוונטיים משום שהיחסים עם מפלגת החרות הם הדבר הנכון לעשותו הואיל ואנו חולקים תפיסת עולם משותפת ומאוד רחבה. למעשה, הם לא רלוונטים גם עכשיו הואיל ונוצר קשר מאוד חזק בין שני הצדדים.

מיכאל קליינר אמר לליכודניק : “מפלגת החרות האוסטרית הם ידידי אמת של ישראל ואנו מוכרחים לקרב אותם. זה לא שיש לנו ידידים רבים באירופה ואת אלו שיש יש לקרב. שטראכה שינה לחלוטין את היחס של המפלגה לישראל ומחה כמעט לחלוטין את זכרו של היידר בהקשר הזה. אוברמאייר הוא אדם מאוד מרתק והיוזמות המשותפות עליהן שוחחנו יקודמו בעתיד”. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הערת אזהרה לליכוד – אלי חזן חושב שהליכוד בדרך להפוך ללא רלוונטי – כל הפרקים עד כה

אלי חזן

ליצור שלם מהחלקים

אלי חזן

האם רובי ינצח את ביבי בתוך הליכוד?

אריק זיו ויזר

ליצור שלם מהחלקים

אלי חזן

בשבח והודיה, ברית למשפחת ח”כ אלקין

אלי חזן

הפנים החדשות של הליכוד – הכירו את מורן עגמי

אריק זיו
דילוג לתוכן