19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

חפשו את פורום החווה

זה לא המירוץ לרמטכ"לות פופטיץ, זה המירוץ לראשות הממשלה!

 

איזו תדהמה. איזו התפעלות ממסמך גלנט. אם הוא אכן מתכנן כך את המרוץ לרמטכלות זה איום ונורא, ואם חלילה מישהו מנסה להכפישו ולהציגו באור שכזה- נורא הדבר שבעתיים. זהו עברי פי פחת והיום אנו אוכלים את פרי הבאושים של הנורמות הפסולות שנוצרו אי שם בטרום ימי ההינתקות בין השנים 2001 – 2005, נורמות שיצרה משפחת שרון וגורמים מרכזיים בתקשורת הלבינו בשם "השלום".

 

אבל מה יקרה אם נסתכל על מסמך גלנט ממעוף הציפור ובראי ההיסטוריה הקצרצרה של הפוליטיקה הישראלית. ובדיוק כמו ברוח הדברים שאמר אמנון אברמוביץ אמר  הקמת קדימה: "בפוליטיקה הישראלית לא מסתכלים על מה שהיה אלא על מה שיהיה".

אז בואו נסתכל  על מה שהיה ועל מה שיהיה בו זמנית.

 

פורום החווה מורכב היה מבעלי כישורים שונים. אחד "הערכים" שחלקו משתתפיו היה שנאה עמוקה לבנימין נתניהו. שנאה שהניעה לפחות אחד מהם כמעט בכל הקמפיינים הפוליטיים שבהם היה מעורב. ואגב, אותם "קמפייניסטים" מייעצים  היום לחברי כנסת ולשרים בליכוד, לאלו שיש סיכוי שיתמודדו מול נתניהו או לפחות יצטרפו למחנה המתחרה בו, בבוא העת. גייס חמישי? קדימה חיה ובועטת בתוך הליכוד? אולי.

 

יואב גלנט, אכן מאנשי שרון, בן טיפוחיו ששימש מזכירו הצבאי. הוא היה בסביבה כאשר קציני צה"ל בכירים וקציני משטרה בכירים התדפקו על דלתו של מי שהיה בזמנו ח"כ באגף הקרוואנים בכנסת.

אבל האם היום כל העניין הוא סביב המשך הרצת המועמד של שרון לרמטכלות?

האם זה כל העניין?

 

אולי, ורק אולי, יש כאן סיפור גדול יותר. הקשיבי ליבני, האזן ברק. ייתכן ואתם שחקני משנה פוליטיים בסיפור גדול יותר.

הסיפור של גלנט יכול להיות, אולי,  מעטה למועמדות עתידית אפשרית של אשכנזי לראשות הממשלה. אשכנזי יפרוש מוקדם, כך שיספיק להיות בתקופת צינון, טרם יחל המירוץ. אשכנזי יהיה הנעלב. יהיה הנקי מן הפוליטיקה. זה שרק נתן ותיקן את המערכת אחרי מלחמת לבנון. זה שלא זכה לגיבוי הראוי לו מברק ומביבי.

אשכנזי מספיק "מרכז" (אפילו השמאל שוכח את הצד המיליטריסטי שלו ומעריץ את ה"ניטרליות" שלו).  ציפי ליבני, כבר מזמן אכזבה את חבורת ה"קמפייניסטים"; היא בכל זאת "אישה", לא הייתה מספיק צייתנית עד כה ולא המריאה כפי שציפו ממנה. ברק כבר סוס מת. מופז שחור מדי עבורם. צריך תקווה לבנה חדשה, לפוליטיקה. ובעיקר לדבר החשוב להם ביותר- לגבור על נתניהו. 

אשכנזי מול נתניהו – אולי זה הסיפור? זה סיפור הבחירות הבאות? ואולי היום בסערה המדומה סביב הרמטכלות זה מתחיל.

אם אפשר, על הדרך, לקדם גם את האיש של שרון לרמטכלות, מה טוב. ואם אפשר להבטיח שעוד בעל תפקיד בכיר במדינה יהיה "משלנו". פעמיים כי טוב.

 

קשר השתיקה בעניין נמשך, הצביעות חוגגת, והתקשורת ? היא דוממת. פתאום המוחות הקדחתניים של העיתונאים אינם עובדים. האתרוג הראשון אינו במשחק, האתרוג השני מואשם בשחיתות, האתרוגית השלישית כבר לא אפקטיבית, האם זורעת עכשיו התקשורת את זרעי האתרוג הרביעי? אולי. מה שבטוח הוא שנתניהו בשלטון לבטח והדבר דורש אתרוג חדש.

מי מומחה טוב יותר לייצור אתרוגים מאשר פורום החווה?

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לבטל מייד את סף החסימה בבחירות לכנסת!

אריק זיו ויזר

לתשומת ליבם של שטייניץ ונתניהו

אלי חזן

ישראל מתייבשת ?

אריק זיו ויזר

שר אוצר נטול אוצר רעיוני

עינר אביב

די למסע ההפחדה!

אלי חזן

חשבון נפש דמוקרטי על פי משנתו של בגין

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן