30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

ח"כ גדעון סער מסר את תשובת הליכוד ליו"ר צוות המשא ומתן של ישראל ביתנו ח"כ סטס מיסז'ניקוב

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ גדעון סער ויו"ר צוות המשא ומתן של ישראל ביתנו ח,כ סטס מיסז'ניקוב נפגשו הבוקר לקראת שלב ההתיעצויות אצל נשיא המדינה.
בפגישה, שהתקיימה ברוח טובה, נמסר לישראל ביתנו מסמך (רצ"ב) ובו התייחסות הליכוד לסוגיות שהעלתה ישראל ביתנו במסמך מטעמה שנמסר לליכוד ביום ו' האחרון. במסמך המפורט מבוטאת גישה חיובית כלפי הסוגיות שהעלתה ישראל ביתנו. להלן התייחסות הליכוד למסמך 5 הנקודות של "ישראל ביתנו"

1. המאבק בטרור
הליכוד שולל את מדיניות "קדימה" של הגעה להסדרים עם הטרור בנוסח הסכם "התהדיה" מחודש יוני 2008 שאישרה ממשלת ישראל בתמיכת הגב' לבני. זאת, בניגוד להצהרות לבני וקדימה כאילו הם שוללים מו"מ עם ארגוני טרור.
בכוונת הליכוד להקים ממשלה חדשה שתפעל בדרך אחרת ושונה להכרעת הטרור ולהפלת שלטון החמאס.
הליכוד ישמח לראות את ישראל ביתנו שותפה מרכזית בממשלה כזאת שתשנה מן היסוד את מדיניות ממשלת קדימה היוצאת ותטפל באופן נחוש באתגרי הבטחון של ישראל .
ממשלה בראשות הליכוד תפסיק את מדיניות הנסיגות של קדימה ותמנע הקמת שלוחה אירנית נוספת ביהודה ושומרון ותשמור על רמת הגולן.

2. אזרחות ונאמנות
א. עמדת הליכוד היא שעל כל אזרחי המדינה, קל וחומר על נבחריה, מוטלת חובת נאמנות למדינת ישראל. בהתאם לכך תמך הליכוד ואף הוביל מספר שינויי חקיקה בהקשר זה.
בין היתר פעל הליכוד לתיקון מס' 9 בחוק האזרחות בכנסת היוצאת במגמה לקיים כלי אפקטיבי לביטול אזרחות במקרים בהם אזרח ישראלי מפר אמונים למדינת ישראל. הליכוד יהיה מוכן, יחד עם השותפים לקואליציה העתידית, לבחון הצורך בתיקונים נוספים של החוק הנ"ל, הכל בהתאם לנורמות משפטיות בינ"ל וחוקתיות מחייבות. יצוין, כי החוק הנ"ל מאפשר לבית המשפט לעניינים מנהליים, לבקשת שר הפנים, לבטל אזרחות ישראלית "מאדם שעשה מעשה שיש בו משום הפרת אמונים למדינת ישראל".
ב. הליכוד מאז ומתמיד דגל בתפיסה לפיה יש לתגמל יוצאי צבא ושירות לאומי ובהתאם יזמו נציגיו הצעות חוק בנושא. בהתאם לכך, במערכת הבחירות הנוכחית התחייב הליכוד :
• שנה אקדמית ראשונה חינם לחיילים משוחררים או בוגרי שירות לאומי.
• חקיקה המכירה בשירות המילואים במהלך התואר כמזכה בנקודות זכות אקדמיות
• עדיפות במעונות ליוצאי צבא ושירות לאומי
• הרחבת תחולת חוק הלוואות לשכר לימוד לסטודנטים לתואר שני
• הוספת מלגות במוסדות האקדמיים לחיילי מילואים
בכוונת הליכוד לקיים התחייבויות אלו לבוחר.
למרבה הצער, בקדנציה האחרונה של ממשלת קדימה ובניגוד להצהרותיה הנוכחיות לא ננקטו הצעדים הדרושים שיבטיחו סיוע ראוי ליוצאי צה"ל/שירות לאומי בפתרון בעיות הדיור ושילוב בעבודה. יתרה
מכך – ממשלת קדימה היוצאת אף פעלה לקצץ תקציבים לסיוע לחיילים משוחררים. ממשלה בראשות הליכוד תפעל אחרת, לרבות סיוע בהשגת דיור הולם ליוצאי צבא/שירות לאומי.

3. שינוי שיטת הממשל
הליכוד סבור כי חשוב לקדם רפורמות ממשליות ואלקטוראליות לשיפור היציבות והמשילות.
ממשלה בראשות הליכוד תפעל לגיבוש הצעת חוק ממשלתית מוסכמת בנושא. נושא זה יקבל עדיפות גבוהה בממשלה בראשות הליכוד.

4. דת ומדינה
א . גיור – ממשלה בראשות הליכוד תראה בקידום הגיור מפעל בעל חשיבות לאומית שצריך להתנהל מתוך מאור פנים ואהבת הגר ובכפוף להנחיות ההלכתיות של הרבנות הראשית לישראל וראש מערך הגיור.
לצערנו, בשלוש השנים האחרונות שבהן נוהלה המדינה על ידי ממשלת קדימה היוצאת ובניגוד להצהרות חוזרות ונשנות לא קודם נושא הגיור באופן משמעותי. המלצות הוועדה הבינמשרדית בראשות מנכ"ל המשרד לקליטת עלייה מוסמסו ולא בוצעו במלואן.
הבעיות הניהוליות והקשיים הבירוקרטיים לא נפתרו ומפעל הגיור תקוע למרות משאבים תקציביים משמעותיים שהושקעו בו.
ממשלה בראשות הליכוד תשנה זאת ותבחן – יחד עם שותפינו לממשלה העתידית – דרכים לשינוי יסודי במצב זה.
בין השאר, מוצע לבחון הקמת בתי דין קבועים נוספים לגיור בראשותם של חלק מרבני הערים שבקיאים בנושא ויוסמכו על ידי הרבנות הראשית. זאת – כדי לפשט ולייעל את הליכי הגיור במסגרת ההלכה.
כמובן, הליכוד שותף לעמדה של הרב הראשי לישראל ונשיא בתי הדין הרבניים, הרב עמאר, שגיורים שבוצעו על פי ההלכה ועל ידי בתי דין שהוסמכו לכך מטעם הרבנות הראשית חייבים להיות מכובדים על ידי כל מוסדות המדינה.
ממשלה בראשות הליכוד תיתן את כל העזרה הדרושה לרבנות הראשית להבטיח זאת.

ב . ברית הזוגיות – הליכוד סבור שיש למצוא פתרון לבעיית המעמד האישי של 300.000 לא יהודים על פי ההלכה שעלו לישראל במהלך שני העשורים האחרונים. למרבה הצער, בניגוד מוחלט להצהרותיהם
ערב הבחירות הקודמות ולקווי היסוד של הממשלה היוצאת – מנעה ממשלת קדימה כל ניסיון לפתרון בעיה זאת.
הליכוד, יחד עם כל השותפים לממשלה בראשותו, יפעל לגיבוש מהיר של פתרון מוסכם לבעיה זאת.

5. קליטת עלייה
ממשלות הליכוד לדורותיהן ייחסו חשיבות עליונה לעידוד העלייה ולקליטתה המוצלחת בישראל. כזכור – ממשלת הליכוד בראשות יצחק שמיר נאבקה להבאת העולים ממדינות חבר העמים לישראל ולהיערכות החירום לקליטתם בסוף שנות ה – 80 ותחילת שנות ה – 90. אין ספק, כי לנוכח המשבר הכלכלי העולמי וכן החמרה בגילויי אנטישמיות בעולם, קיימת הזדמנות הסטורית לעלייה בהיקפים רחבים ממדינות ארה"ב, אירופה ומחמ"ע.
על כן, הליכוד תומך בהכנת תכנית חירום ממשלתית לקליטת עלייה ובהקמת קבינט ממשלתי להכנתה ולביצועה כמוצע על ידי ישראל ביתנו.
בתקופת ממשלת קדימה ירדו היקפי העלייה לישראל לשפל חסר תקדים ונושא העלייה וקליטתה נדחק, למרבה הצער, לקרן זווית. ממשלה בראשות הליכוד, מונחית על ידי גישה ציונית, תשים את נושא העלייה
וקליטתה במרכז קווי היסוד של הממשלה וסדר היום הלאומי.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אושרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק המחייבת מעסיקים לנהל משא ומתן על הסכם קיבוצי עם ועד העובדים.

אריק זיו ויזר

ח"כ לוין מנצל את ימי הפגרה לסיורים ופגישות עם פעילים ברחבי הארץ

אריק זיו ויזר

מכתב השר מיכאל איתן לשדולת ארץ ישראל

אריק זיו ויזר

פיניאן: "נכלול את בעלי הצרכים המיוחדים בחוק ההזנה המורחב"

אריק זיו ויזר

ריבלין עם אישור חוק החנינה למפגיני ההתנתקות: דמוקרטיה חייבת לדעת גם למחול

אריק זיו ויזר

לאור פענוח הטבח היום של משפחת אושרנקו ח"כ כרמל שאמה: עונש מוות לרוצחי ילדים עד גיל 13

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן