32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

הסוף לתופעת ההשתמטות מצה"ל של בנות המתחזות לדתיות

הכנסת אישרה הערב (ב) בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית שבאה להילחם בתופעת הבנות המשתמטות מצה"ל בתואנה שהן דתיות,אך למעשה הן חילוניות שאינן שומרות מצוות. החוק עבר ברוב של 21 מול 5 מתנגדים (יהדות התורה וש"ס)

 

יו"ר הקואליציה,ח"כ זאב אלקין שכיהן כיו"ר הוועדה המשותפת לוועדת חוץ ובטחון וועדת חוקה חוק ומשפט, במסגרתה נדונה הצעת החוק:" מדובר במהלך חשוב מדרגה ראשונה שבא להילחם בתופעה בזויה של השתמטות מצה"ל על ידי שקר. ישנה זכות לבנות דתיות לקבל פטור מצה"ל אך לצערי מתרבה התופעה של בנות שאינן דתיות המנסות להשתמט מלשרת בצה"ל ומשקרות בהצהרתן. המטרה של החוק היא שבנות יפסיקו לשקר, ובעזרת הפעלת הסנקציות בחוק השקר כבר לא ישתלם להן."

 

החוק למעשה מעביר את האחריות על ההצהרה הדתית על הבנות. כך למעשה,אם בחורה הצהירה שהיא דתיה, מוטלת עליה החובה במשך השנתיים בה היא מחויבת בשירות צבאי, לדווח במקרה בו השתנה אורך חייה.עד כה החוק חייב את הבנות רק לשעת הצהרתן בלבד כך שאם שינתה הבת את אורח חייה לא היתה מוטלת עליה חובה לדווח על כך ולהתגייס.

 

החוק מאפשר לצה"ל לעלות ראיות במידה והם חושדים כי הבת הצהירה הצהרת כזב או שישנו יסוד ממשי שמוכיח כי הצהרתה כבר איננה בתוקף. במקרה כזה, הבחורה תוזמן לדיון בו תציג את טענותיה בפני הגורם הצבאי המוסמך או בפני הוועדה האחראית בעניין, או לחילופין לשלוח את טענותיה בכתב.  לאחר התהליך תקבע הוועדה אם הפטור אותו קיבלה יישאר בתוקף או יבוטל לאלתר.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סבסוד ממירי DTT למעוטי יכולת

אריק זיו ויזר

דו"ח ועדת החקירה הממלכתית לטיפול במפוני גוש קטיף הוגש ליו"ר הכנסת

אריק זיו ויזר

אושר לקריאה שנייה ושלישית: שוהות במקלטים לנשים מוכות

אלי חזן

"צריך להילחם בבורות של אנשים כלפי ישראל וכלפי העם היהודי"

אלי חזן

נתניהו התחייב לקיים את ההבטחה, מהבחירות לצעירים./מא:אריק זיו

אריק זיו ויזר

יו"ר ועדת הכלכלה ויו"ר ועדת הכספים ינהלו את הדיונים בחוק ששינסקי בשיתוף מלא

דילוג לתוכן