40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי באנר ראשי דעות

הדמוקרטיה בישראל לאן ?

ד”ר יוסי חביב בניתוח מצב ייחודי על המצב

 

רבות דובר, לאחרונה, מכל צידי הקשת הפוליטית על שמירת הדמוקרטיה בישראל . לכולם חשובה המדינה וכולם, אני מאמין, ה-דמוקרטיה היא ה-חשובה .
אבל, גדול, מונח מעל ראשינו, ימין שמאל . כל “מחנה” מבין את אותה דמוקרטיה באופן שונה . טוב שישנן דיעות רבות ומגוונות בעם חופשי בארצנו .
מחד אלה ששומרים ומוכנים לצאת לרחובות בכדי לשמור על כוחו של מה שקרוי בטעות “שלטון החוק” ומאידך אלה שבטוחים שאותן רשויות האכיפה הרחיקו לכת בכוחם והפכו לשליט יחיד כל יכול ומעוניינים להחזיר את השליטה במדינה לעם , לרשות המחוקקת הם נבחרי העם .

כוחו של העם בשפל
שנים רבות עברו מאז אותה “מהפכה שיפוטית” שהובילה הרשות השופטת ולקחה לעצמה בין לילה,באבכת החלטת כנסת ברוב דחוק של רבע מחברי הכנסת לערך, סמכויות לא לה . הגדילה ועשתה אותה רשות במהלך שנים, כאשר כרסמה עוד ועוד בסמכויות העם , או ברשות המחוקקת שהן זהות מבחינתי . כאילו בתנועת מלקחיים אותה רשות יחד עם תקשורת חזקה ומגוייסת , הלכה ועיצבה תדמית נחותה של הכנסת ונבחרי העם . כאשר כל הכלים שעמדו ועדיין עומדים לרשותה . תקשורת מגוייסת, חקירות , שימועים , כתבי אישום , ביטול חוקים , התערבות בכל החלטת הרשות המחוקקת ורשות המבצעת בכל מקום שרק חפצה נפשם ובעיקר מה שדחף אותם היא האג’נדה, יש שקוראים לה שמאלנות . לא אמנה כל מה שנעשה בתחום זה , הכל כבר ידוע לכל ילד .
הפחד של המחוקקים לצאת חוצץ כנגד אותה מערכת, (שאותה היטיב להגדיר חברי זאב בן יוסף בפוסט שפרסם בפייסבוק רק היום . לכן גם לא אחזור על הדברים . מי שמעוניין יכול להכנס לפרופיל שלו ולקרוא בעצמו) . פן יבולע לו , תפתח חקירה או יוצאו מארונו שלדים מימים עברו ,או תגוייס התקשורת ותמרח אותו בעיתונות כאחרון העבריינים, ולמי אין כאלה גם מיימי התיכון ,הרי אף אחד לא נולד ח”כ .
כך אט אט קיבלה הרשות השופטת ויחד איתה גם יתר רשויות האכיפה , פרקליטית המדינה והמשטרה,כח ועוצמה בלתי הגיוניים .
מכאן ועד לקבלת תדמית ציבורית רדודה לנבחרי העם, קצרה הדרך אבל בטוחה, מה גם שהכל נעשה לאט לאט במהלך שנים . למרות שבין 120 חברי כנסת, זו והאחרות לפניה, ישנם רבים, רבים טובים ראויים ואין חולק על כך שהם הם שנבחרו על ידי העם . הם ולא האחרים .
ההסטוריה לימדה שמאז 1977 לא יכול היה השמאל לחיות עם העובדה שהימין בשלטון של המדינה “שהם הקימו” ומעולם לפני כן לא העריכו את אנשי הימין ואינם מצליחים לחזור לשלטון בדרכים דמוקרטיות – בחירות כלליות , כמקובל . ( חוץ משתי תאונות קשות שקרו באמצע ממשלת מיעוט של רבין ז”ל וממשלתו קצרת המועד של אהוד ברק )

נתניהו האוייב הגדול ?
מאז נכנס נתניהו לזירה ונבחר לרשות הממשלה פעם ועוד פעם ועוד… בעצם כל אימת שחפצה נפשו הוא נבחר על ידי העם , והרכיב ממשלה . בצלמו ולפי ראות עיניו .
האיש מוכשר מאוד , מצליח, אנטלגנט , חכם חזק ,מנהיג בסר גודל עולמי , עד כדי יצירת אנטגוניזם שגובל בשנאה עיוורת , שהרי כל מה שהאיש עשה בשביל המדינה מתוך אמונה בדרך ובשליחות , כל הצלחה, מיד ספגה קיטונות של ביקורת על ידי החלטות ופסקי דין ובליווי תקשורת מגוייסת קשה ואכזרית והכל כדי לסכל את החלטות הממשלה בראשותו , והכל כדי להכשיל את מדיניותו של הימין . והאיש עומד איתן ושוב נבחר וזוכה לאמון הציבור . ושוב ושוב…
אין מה להאריך גם בכל מה שנעשה כדי לנסות לסיים את כהונתו . ומשלא צלח הדבר בדרכים דמוקרטיות נרתמו כוחות אחרים וכאילו תוך תאום וכמכונה משומנת הביאו לכרסום האמון בו אט אט עד שזה האחרון לא הצליח כבר להרכיב ממשלה . כאשר כל האמצעים מקדשים את המטרה . וגם על כך כבר נכתבו מליוני מילים ומאמרים וכולם יודעים על מה מדובר .

רשות מבצעת מבועתת
שנים רבות, היו שרי משפטים ושרי בטחון פנים הממונים על המשטרה , רבים וטובים , אף לא אחד מהם , העז לבקר את המערכת עליו הוא ממונה , עליה , אנחנו העם שלחנו אותם כדי לשנות לתקן ולהעמיד במקום כפי שנדרש על פי חוק !!! הפחד מן המערכת והעדר מנהיגות חזקה של אותם שרים הביאו אותם רק מידי פעם לתת נאום כזה או אחר , אבל מעשים אין . הכל מהפחד שבעקבות הביקורת, על הדברים שנאמרו בדחילו ורחימו , שקיבלו אמצעות הפקידים הבכירים האלה ובסיוע התקשורת המגוייסת השמאלנית .

מנהיגות עם הגב לקיר
בימים אלה, הצליחה אותה מערכת אכיפת חוק , בכוחה האימתני , להעמיד את ראש הממשלה נתניהו עם הגב לקיר , כך שאין לו ברירה , להלחם על חייו . אין לו ברירה אחרת . יפרוש מהחיים הפוליטיים , יועמד לדין , יורשע , לי אין שום ספק בכך ,( השופטים ממוקדים יותר מהפרקליטים ) ואין קשר בין המעשים לבין פלילים ולא כלום , היטיב להגדיר זאת השופט בדימוס , כבוד דניאל ארנסט , (שאני רק היום גיליתי שיש איש כזה , לא הכרתי אותו לפני ) וכך אמר בפסקנות “אי אפשר לשנות את החוק או הפסיקה ולהרשיע בדיעבד אנשים שלא פעלו לפיהם ” אז כבודו , יש לי חדשות בשבילך , אתה לא מעודכן , אפשר גם אפשר , עובדה !
אפשר גם לנהוג אחת עם פלוני והפוך עם פלמוני שהרי החוק והפסיקה הינם המלצה ואין מסמרות בעניין זה . ” עקרון הסבירות” הנתון לשיקול של מורמים מעם במגדל השן , שם נקבע מי ללכת ומי לשבת . והכל לפי אג’נדה, כבר אמרנו . ואין מי יבקר , אין מי יאמר עד כאן .
שמענו בהודעתו של ראש הממשלה , לאחר , הודעת היועמ”ש כיצד עומד אדם , בשר ודם , עם רגשות ולב , כמו לכולנו …איש שעבר,הוא ומשפחתו, אפילו כל מאות אלפי התומכים שלו יחד איתו , שנים של התעללות לא אנושית על ידי המערכות האלה והכל בשם החוק לכאורה . עומד האיש שזכויותיו במדינת ישראל גדולות אולי יותר משל כל עובדי המערכת הקשה הזו גם יחד . עומד ומדבר בקול רועד , שמעולם לא שמענו קודם לכן , ומסביר שנעשה לו עוול .
לראש הממשלה אין שום אופציה אלה להלחם על חפותו , וזאת הוא יודע, שחובה עליו, לעשות מכס ראש הממשלה, שאם לא כן , בכל אפשרות אחרת הוא יורשע ויכנס לבית הסוהר ואפילו לתקופה ממושכת וללא שום קשר למעשיו או מחדליו . ממנו הם רוצים להפרע ומהר ככל האפשר ואין להם שום דרך דמוקרטית אחרת .

וגם אם לא מאהבת מרדכי
זו אולי ההזדמנות היחידה אם לא האחרונה , של העם , להשיב לעצמו את ההגה של הנהגת המדינה -דמוקרטיה . שלטון העם בתרגום מיוונית לעיברית .
זהות האנטרסים בין העם , לבין נתניהו , במקרה זה דומה עד זהה.
לא ימצא שום מנהיג , לא בימין ולא בשמאל, אם בכלל , בזמן העתיד הנראה לעין שיהיה במצב של אין ברירה אלה להלחם במערכת . אחריו , אם יצליחו אלה הקשים ,לא יעז אף מנהיג , כפי שלא העז עד היום איש לקום כנגד המערכת הזו ששולטת במדינה על כל מערכותיה .
כל מנהיג שירכיב ממשלה , לאחר מעשה זה כנגד נתניהו , ירכין ראש למערכת ויתיישר . ולנו יש מדינה, והשלטון הוא לא חזות הכל .
העם נדרש עתה לקום ולהשיב לעצמו את ההגה , ובכדי לעשות כן , יש צורך בעם ובמנהיג .שיוביל את המאבק . אין ולא תהיה עוד הזדמנות כזו לפחות לא כפי שזה נראה כרגע .
לכן גם אם אינכם מאוהדיו או מתומכיו של נתניהו , ובמיוחד אם הנכם נמנים על תומכיו, ואתם סבורים ,כמוני שיש לשנות את המערכת הזו , כי הגיעו מים עד נפש, שימו לב , זו ההזדמנות שלכם לעשות מעשה ולהשיב את המערכת הקשה הזו למימדיה הטיבעיים , כראוי לכל דמוקרטיה .

אמון העם במערכת אכיפת החוק
מערכת אכיפת החוק או במילים יותר פשוטות , המשטרה , פרקליטות בתי המשפט , נהנים מאמון הציבור ובזה כוחם . ללא אמון הציבור או בערעור האמון בקרב הציבור במערכת זו , אין למערכת זו כל זכות קיום . הם יודעים שדמוקרטיה הוא שלטון העם ולא שלטון הבג’ץ מהעם הם פוחדים רק מהעם ! והעם זה אנחנו !
על כן זה הזמן לצאת לרחובות בהמונינו למחות ולדרוש, להראות לגוף הזה שאנחנו כאן ואנחנו הריבון .

גילוי נאות , הכותב הינו תומך ליכוד מיום שעמד על דעתו . חבר תנועה חבר מרכז במהלך שנים רבות .
אם עוצרים אותי הלילה , אל תדאגו חברים , מחקתי את כל הווצאפים שלנו חחחח. מקווה שכל מה שכתבתי הינו במסגרת הלגיטימי וואין מי שיראה בו הסתה או קריאה להפיכה . בסה”כ מביא את דעתי .



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יחס ז’בוטינסקי לדת ומדינה

זאב בן יוסף

החובה להשיב בחיוב? האומץ להגיב בשלילה!

אריק זיו ויזר

בלי נתניהו בראש הליכוד והימין מפסידים את הבחירות

משה איפרגן

המסע להצלת אדמות האסלאם

אלי חזן

לישראל יש את הזכות להגן על עצמה

זכותנו על הארץ לפי מקורות האסלאם/מאת: ד”ר יצחק בן גד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן