26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

ד"ר דניאל גלילי על חשיבות ריבוי מקומות העבודה

איך מנהלים ומרחיבים כלכלה מודרנית? דוקטור דניאל גלילי סבור כי דרכו של נתניהו היא הטובה ביותר

 

 

 

מספר מקומות הפרנסה במשק מודרני מהווה סם החיים הבסיסי של כל כלכלה מודרנית. יוקר מחיה יכול להוות קושי בחיי היומיום, אבל אם אין מקורות פרנסה אזי אין אפשרות לחיות את חיי היומיום. לכן ריבוי מקומות העבודה במשק תמיד יבוא בעדיפות ראשונה על פני שאר התחומים.

 

 אפשר לראות דוגמה לרציונל זה כשסטנלי פישר וקרנית פלוג היו צריכים להחליט בין מספר גבוה של מקומות עבודה לבין מחירי דירות נמוכים, הם העדיפו תמיד את מקומות העבודה על פני הדיור. כי זה לא יעזור לציבור אם יהיו לו מחירי דירות נמוכים אבל לא תהיה לו עבודה. כפי שסטנלי פישר אמר לאנשי מחאת 2011: "אני מזדהה איתכם אבל אסור לנו להיכנע לפופוליזם, זה הורג משקים! "

 

כאשר מדובר "צמיחה כלכלית" משמעות המושג הוא בעצם "התרחבות כלכלית". כלומר, ריבוי מקומות העבודה שבהם אזרחים יכולים לממש את עצמם מבחינה כלכלית.


מכאן חשוב להדגיש, כי ההתרחבות הכלכלית נובעת בראש ובראשונה מהשקעות פרטיות של בעלי הון. משמע כי ריבוי העסקים הפרטיים המובילים לריבוי המשכורות הניתנות לעובדים במדינה נובע אך ורק מהשקעות פרטיות של עשירים המעוניינים להרוויח כסף. אזי אסור למעמד הבינוני לשכוח שהוא חייב את קיומו לבעלי ההון, כי הרי המשכורת של "ריקי כהן מחדרה" המאפשרת לה לחיות משולמת ע"י בעלי ההון שהקימו את החברה שבה היא עובדת.

 

רוב מקומות העבודה והתשלומים על שירותים שונים במשק מגיעים, בראש ובראשונה, מבעלי ההון. אם נרצה או לא, הם האנשים שמזרימים את עיקר הכסף וההשקעה למשק. מתוך ההשקעות הגדולות שלהם נוצרים עסקים קטנים ולא ההפך. אך ראוי לציין, כי אין הכוונה לעידוד מונופולים, אלא לעידוד ריבוי השקעות ישראליות וזרות בענפים שונים של המשק הישראלי. השקעות אילו מובילות ליצירת מקומות עבודה חדשים.

 

אי לכך, צריכה גבוהה שמובילה עסקים ליותר הכנסות, ליצירת עסקים נוספים ולהנעת גלגלי הכלכלה, נובעת מריבוי הכנסות הנובעות מהגדלת האזרחים המקבלים משכורות ושירותים. צריכה היא התוצר של מקומות עבודה שהם התוצר מהשקעות הון פרטיות. מכאן, כי הצריכה תהיה גבוהה אם ליותר אנשים יהיו יותר משכורות, וזה נובע רק מהשקעות פרטיות.


ולכן, הדרך הנכונה ביותר לנהל ולהרחיב כלכלה מודרנית היא רק בדרכו של בנימין נתניהו. אמנם מעשה כמו נתינת הקלות מופלגות למעמד העליון לא נראה מוסרי, אך אל לאף אחד מאיתנו לשכוח שתכלית קיומנו וקיום ילדינו תלויה אך ורק בכמות ההשקעות הפרטיות שיגיעו לכלכלת ישראל מבעלי הון מהארץ ומחו"ל.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חשוב לדעת, להבין ולהפנים

אריק זיו ויזר

רעש אדמה פוליטי בארצות הברית

אריק זיו ויזר

סלפי, צ'ק-אין וחייל בכלא

Gilad Trugbild

התרחיש שהעלה גדי טאוב

גדי טאוב

חופשיים להצליח בארצנו

אלי חזן

ההיגיון הפנימי של עמירה הס

אלי חזן
דילוג לתוכן