20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

אז איפה יש נאצים ?

דומה כי השיח העיתונאי לגבי הפוליטיקה באירופית מאבד כל פרופורציה. אריק זיו עם מקרה בוחן

 

אתמול נערכו בחירות בספרד. ביום שבת צייץ מנהל אגף קשרי חוץ של הליכוד, אלי ורד חזן, ציוץ בטוויטר שבו איחל הצלחה למפלגת ווקס. המפלגה הזאת שהיא חדשה בספרד היא מפלגת ימין אשר חלק מחבריה התפצלו ממפלגת מרכז הימין פרטידו פופולאר ואילו חלק אחר הגיע מהימין העמוק בספרד. היא שמרנית יותר, חלק מחבריה מעריצים את פרנקו, כולם מתנגדים להגירה בלתי מבוקרת, חלק אחר מתנגד לפרוגרסיבים משמאל אבל לכל חבריה נמאס מהכיוון אליו הולכת ספרד. ועוד משהו קריטי : במצע שלה היא מדגישה את הזכות של ישראל להגן על עצמה. ווקס היא גם מפלגת אחות של הליכוד בפרלמנט האירופי דרך מפלגת ACRE. חשוב לציין : במפלגה הזאת יש גם שחומי עור וגם מוסלמים ואפילו דוד חדשואל, אחד ממנהיגי הקהילה היהודית בספרד, כתב מאמר שבו הביע לגיטימציה לאלו שמצביעים לווקס. וכן, יש בה גם אנטישמים. בדיוק כמו שיש במפלגות שמאל אחרות בספרד אבל על זה אף אחד לא יצייץ.

 

לאחר שורד חזן העלה את הציוץ שלו החלה סאגה בטוויטר. בעיתון הארץ בעברית ובאנגלית דווח על כך בהרחבה, ורד חזן הסיר את הציוץ כי לא רצה לפגוע ברגשות של חלק מיהודי ספרד שפנו אליו בנושא אבל מי שהגדיל לעשות יותר מכולם הוא עיתון מעריב שדיווח שראש אגף קשרי חוץ של הליכוד תומך במפלגה ניאו נאצית.

 

לאחר מכן הסביר ורד חזן שהוא תומך בכל מפלגה שתומכת בישראל. אחת הסיבות שהוריד את הציוץ הייתה שנציגים של מפלגת פרטידו פופולאר שהיא מפלגה אחות של הליכוד בארגון IDU, והיא אף אירחה את חזן בספרד במרץ 2018, ביקשו ממנו לצייץ גם עבורם. בספרד יש מפלגה בשם “אזרחים” שגם הם תומכים בישראל.

אבל נעזוב לרגע את כל זה בצד. אחד הדברים המטרידים הוא השימוש במילה ניאו נאצי. לא ייתכן שכל מפלגה שממנה השמאל הישראלי לא מרוצה תיקרא ניאו נאצית. הדבר הרי יוצר זילות של השואה במובנה המכוער ביותר. יצוין לזכות העיתון מעריב שלאחר שחזן התריע בפניו הוחלט שם לשנות את הכותרת לתמיכה במפלגת ימין קיצוני.

ועדיין, איך האצבע קלה על ההדק? מה שוויים אנשי תקשורת בישראל אם הם כותבים בצורה הזאת? עד כמה הם עושים את עבודתם נאמנה כשהם מטילים רפש מבלי לבדוק ?

 

לתשומת ליבם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הרשימה מסתדרת לנתניהו

פוסט בינגו

50 שנה למשפטו ולביצוע גזר דינו של אדולף אייכמן

אריק זיו ויזר

אשת הברזל, בעברית

ליכודניק ספרים

Infotainment – הבידור בולע את החדשות למען רייטינג מאת:אביתר בן-צדף

אריק זיו ויזר

עורו אחים עורו

אלי חזן

קווים לדמותו של הפרטנר – חלק ב’

אלי חזן
דילוג לתוכן