29.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

דרישה לבקרה ידנית בהצבעה על שינוי החוקה

בהמשך מכתבו של מיכאל פואה לכחלון

ב”ה

 

מכתב גלוי

ליו”ר התנועה רה”מ מר בנימין נתניהו

ויו”ר המרכז השר משה כחלון.

שלום רב

א.נ.

בחירות במחשב.

ביום חמישי הבא אנו אמורים להשתתף בהצבעה על שינוי חוקה. מבלי להיכנס לתוכן ההצבעה ברצוני להעיר על הדרך בה נערכת ההצבעה.

ברור לכל בר דעת מה יו”ר התנועה ויו”ר המרכז רוצים שנצביע. עצם ההצבעה על שינוי החוקה לאחר שבית המשפט פסל את ההחלטה הקודמת אומרת הכל. חשוב להדגיש שבהצבעה זו צריך רוב של שני שליש מהמצביעים כדי שהיא תתקבל כדין שינוי חוקה. בהצבעה חשאית לא קל להגיע לתוצאה זו. כדי להגיע לתוצאה הרצויה על ראשי המפלגה יש כמה דרכים.

דרך אחת היא גלויה ושקופה. במקום הצבעה במקום מרכזי אחד כפי שנהוג, מאפשרים הצבעה בהרבה מקומות כדי להגדיל את אחוז המצביעים בהנחה שדבר זה יעזור לראשי המפלגה. דרך זו היא לגיטימית בעיני בתנאי שפיזור הקלפיות הוא נכון מבחינה גיאוגרפית, ולא מושפע משיקולים אחרים.

אולם יש דרך נוספת שהיא לא לגיטימית, והיא ההצבעה הממוחשבת. כבר התרעתי בעבר ואני חוזר ומתריע גם עתה. הצבעה במחשב בלי גיבוי פיזי (נייר מודפס)  שנבדק באופן מדגמי היא פארסה שאסור להסכים לה. אתה רה”מ מר נתניהו התרעת פעמים רבות על קלות הזיוף בבחירות במחשב, וכאשר הבאתי את הצעתי למניעת הזיוף שיבחת אותה בפני כל ועדת חוקה “כהצעה לה חיכית שנים רבות”. על אף שהפעם מדובר בהצבעה פשוטה בה אפשר להשתמש בפתקי הצבעה רגילים של “בעד” ו “נגד”, ואין צורך להשתמש במחשב בהצבעה זו, אני מציע בכל זאת להשתמש במחשב בהתאם להצעתי המפורטת בהמשך, כדי לבחון אותה ולהביא בשורה של אמינות ושקיפות לתנועה ובהמשך למדינה.

הצעתי היא:

בכל עמדת הצבעה תותקן מדפסת , ובכל קלפי תוצב תיבת קלפי. כאשר מצביע מאשר את הצבעתו , אוטומאטית יוצא פלט מהמדפסת בו מופיע הצבעתו. פלט זה יהיה חשוף רק לעיניו של המצביע. המצביע מוודא שאמנם הצבעתו נקלטה כראוי , מכניס אותה למעטפת הצבעה ומשלשל את המעטפה לתוך הקלפי. עם תם ההצבעה מגרילה ועדת הבחירות  3 קלפיות (מתוך 10) בהם תתבצע בדיקה פיזית של הקלפיות. ההגרלה וההצבעה תתבצע בנוכחות משקיפים. במקביל מפרסמת הועדה את קובץ התוצאות מהמחשב לפי הקלפיות. אישור סופי של התוצאות יהיה לאחר בדיקת התאמה בין התוצאות של הבדיקה הפיזית שיפורסמו אף הן , לבין תוצאות המחשב.

דרך זו לא מייקרת את הבחירות באופן משמעותי והיא בודאי יותר זולה מהוספת אתרי הצבעה כפי שכבר נעשה.

במידה והבחירות לא יתקיימו בדרך זו, או בפתקי הצבעה, לא יהיה מנוס מלקבוע שתוצאות הבחירות כפי הנראה הוכתבו מראש לתוכנת המחשב ואין טעם להשתתף בהצבעה שכולה פארסה ובושה לכל מפלגה ובמיוחד למפלגת שלטון.

בברכה

מיכאל פואה

חבר ועדת חוקה

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ישיבת חברי מרכז ופעילי התנועה במגזר הלא יהודי

אריק זיו ויזר

בית המשפט הכריע : דנון ניצח את ראש הממשלה

אלי חזן

פניה למנכ”ל הליכוד,לקיום יום עיון לחברי סיעת הליכוד במכון ז’בוטינסקי

אריק זיו ויזר

נו נתניהו אתה רוצה עוד 7,000 מתפקדים של מנהיגות יהודית

אריק זיו ויזר

רשימת המועמדים בסניף קרית אונו

אריק זיו ויזר

רשימת המועמדים בסניף ראש העין

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן