19 באפריל 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

ימי הצריף, המרד והסערה

מכון ז’בוטינסקי בישראל שמח לבשר על צאתו לאור של ספר חדש: “ימי הצריף” מאת אל”ם (מיל’) יעקב צור.

“ימי הצריף”, שנדפס במתכונת אלבומית, ויצא במשותף על-ידי מכון ז’בוטינסקי ו”קווים”, הוא סיפור אותנטי ויוצא דופן בין הספרים המתארים את תקופת המנדט בארץ-ישראל, בהיותו מסופר בצורה מרתקת, מנקודת מבטו של ילד-נער,וכתוב בעט סופרים.

זהו סיפורה של משפחה אחת, אבל גם סיפורה של תקופה סוערת בחיי עמנו, בשנים שקדמו להקמת המדינה, שנים רצופות במאבקים ובמלחמות.

הספר “ימי הצריף”, ובו 361 עמודים וצילומים רבים, שהוא מרתק מבחינת תוכנו ונאה לעין מבחינת עיצובו, מצטיין בעוד כמה היבטים ייחודיים לו:

  • המספר, שהיה “עד קטן וחקרן” להתרחשויות הגדולות, משחזר את תחושותיו ותובנותיו, תוך יכולת נדירה לזכור ולתאר פרטי פרטים של האירועים ושל הווי החיים בארץ-ישראל בשנים 1949-1936.
  • הילד הזה היה בן למשפחה “חריגה” באותם ימים, משפחתם של שולמית (לבית סלוצקי – ממושב נהלל) והלל צור (מראשי האצ”ל), ממקימי ההתיישבות הבית”רית רמת טיומקין. משפחה שלא השתייכה לזרם הכללי של “היישוב המאורגן”, אלא הייתה בשר מבשרה של “המשפחה הלוחמת” – אנשי תנועת בית”ר, והמחתרות האצ”ל ולח”י.
  • הספר מקנה לקורא הזדמנות להציץ, אולי לראשונה, אל חיי היום-יום של בני המשפחות הללו שנאלצו להתמודד, לבדן וללא תמיכה, במצבים קשים אליהם נקלעו, כאשר אבי המשפחה ומפרנסה נרדף ונאסר על-ידי הבולשת ואף הוגלה מהארץ לאפריקה לתקופה ארוכה.

העלילה המרתקת שזורה בהתרחשויות שהיו בזירה הלאומית הגועשת באותן שנים: ימי הצריף ברמת טיומקין, אבל גם ימי  “המאורעות”, מלחמת העולם והשואה, ימי המרד נגד השלטון הזר ובתוכו פרשת הסרג’נטים, וימי הסערה של מלחמת העצמאות, שהביאה להגשמת החלום, להקמת מדינת ישראל העצמאית, ופרשת “אלטלנה”.

מחיר הספר – 98 ₪. ניתן לרכוש אותו במזכירות של מכון ז’בוטינסקי .

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רשימת המועמדים בסניף ת”א צפון מזרח

אריק זיו ויזר

ירון ורד זכה בבית הדין הלם בלשכת נתניהו.

אריק זיו ויזר

המועמד של נתניהו יוסי שבו

אריק זיו ויזר

מה זה קשור לנתניהו? מאת בלהה ניסנסון

אריק זיו ויזר

ישיבת מרכז ב 29 לחודש דצמבר

אריק זיו ויזר

המרכז לא יבחר את חברי הכנסת של הליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן