27 C
תל אביב
27 ביולי 2024
ליכודניק
בארץ כללי

גלנט החיפזון מן השטן

בכיר בליכוד גלנט צודק , אבל גם סמוטריץ צודק, אז במקום להוריד ידיים בתקשורת,  שיכנסו לחדר ויגיעו להסכמה.

הבכיר הוסיף האחריות של גלנט לא שונה מאחריות של סמוטריץ ושאר שרי הממשלה. 

שר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר סמוטריץ’ חלוקים בדעותיהם, כאשר האחרון מזהיר מפני קבלת החלטות פזיזות בנושאים בעלי השלכות ארוכות טווח על הביטחון הלאומי. הקונצנזוס, אפילו בתוך הממשלה, הוא שיש צורך בהגדלה משמעותית של תקציב הביטחון. עם זאת, עולה השאלה: האם השקעות והחלטות של מערכת הביטחון צריכות לעבור בדיקה על ידי ועדה משותפת, או שניתן לקבל אותן כערך נקוב ?

מערכת הביטחון סופגת ביקורת על נוהלי הקידום שלה, שלעיתים קרובות מעדיפים קצינים על סמך צבע הכומתה שלהם ולא על סמך כישורים, כפי שמודגם במינוי ראש אמ”ן וראש אגף כוח אדם. רמטכ”ל מוכשר היה נותן עדיפות לכישורים על פני השתייכות, ומוודא שלגנרלים יש מומחיות כלכלית להערכת ההשלכות הכספיות של החלטות המטה הכללי. נראה שכיום המטה הכללי מאבד את דרכו.

“האמונה בישראל שניתן להשיג ביטחון מוגבר במימון מופחת, חרף הסלמה באיומים וחזיתות לחימה חדשות, שגויה ודורשת שינוי. תקציב הביטחון צריך להיות כפול – זהו אמצעי ההגנה העיקרי שלנו, כפי שהוכיחו בבירור האירועים האחרונים.”

“העימותים האחרונים עם איראן והתפתחות נוף הביטחון העולמי צפויים לעורר מרוץ חימוש בינלאומי, המחייב הרחבה ומודרניזציה דחופה של יכולותינו הצבאיות.”

“אי סיום רכישת טייסות מטוסים מארה”ב (גם F-15 וגם F-35) בתוך החודש הקרוב יביא לעיכוב של שלוש שנים ולתוספת עלות של מיליארד שקל לישראל. עיכובים כאלה ברכש פוגעים בביטחון ישראל, במיוחד בתקופות של עימותים רב-זירתיים, כאשר ההשלכות ניכרות בבירור.”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שמרו את הסליק

אלי חזן

טקס הכנסת ספרי תורה לזכר נופלי צוק איתן

אריאל אילוז

מה קרה בהר ברכה?

אריק זיו ויזר

סולידאריות ישראלית : השומרון עם נתניה

אריק זיו ויזר

הודעת ח”כ אוחנה על הקמת שדולה לקידום זכות ההגנה העצמית היא בשורה של ממש

דניאל נחמיה

ברכות חמות לפרופ’ לימור סמימיאן דרש!

דניאל נחמיה
דילוג לתוכן