11.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
כללי

הודעת ח"כ אוחנה על הקמת שדולה לקידום זכות ההגנה העצמית היא בשורה של ממש

השבוע הוגשה בקשה להקמת "השדולה לקידום זכות ההגנה העצמית בישראל." על ידי חבר הכנסת אמיר אוחנה.

איציק צ'יפרוט מספר לליכודניק, ש"כאזרח חמוש, קצין ביטחון, מדריך ירי בהתנדבות, חבר בוועד המנהל וגזבר "העמותה לקידום תרבות הנשק" אציין כי זוהי בשורה של ממש. ח"כ אוחנה ידוע כתומך בנשיאת נשק חוקי ברישיון ומבין את נחיצותו של האזרח החמוש בהגנה על עצמו, זולתו ורכושו".

לפי צ'יפרוט, מספר לא מבוטל של אירוע פח"ע (פיגועים) הסתיימו במהירות ע"י אזרח חמוש שנכח באירוע במקרה וטיפל באירוע עד להגעת כוחות הביטחון. בהנתן שאי אפשר להציב שוטר או חייל בכל פינת רחובות, אך אזרח חמוש בהחלט סביר שיהיה שם וככל שיותר אזרחים ראויים ושומרי חוק ישאו נשק חוקי ברישיון כך הסבירות תגדל. יתרה מכך, האזרח החמוש אינו מחליף שוטר או חייל כדם שמטף כיבוי אינו מחליף את רשות כיבוי האש. האזרח החמוש מספק את המענה המיידי לאירוע מסכן חיים עד להגעת כוחות הביטחון.

ח"כ אוחנה כתב בעמוד הפייסבוק שלו, עם הגשתו את ההודעה על הקמת השדולה, כי: "תפקידה העליון והראשי של המדינה הוא להגן על שלומו וביטחונו של הפרט, אך במקרים בהם המדינה אינה מסוגלת לעשות זאת מכל סיבה שהיא – זכותו של הפרט להגן על עצמו, והמדינה חייבת לגבותו.

למרבה הצער, וחרף לשונו של סעיף 34י לחוק העונשין (הגנה עצמית), בתי המשפט נוהגים בפרשנות מצמצמת מאוד עד כדי שהחוק הוא כמעט אות מתה וגם בנסיבות בהן האזרח צודק, הוא עלול למצוא עצמו חשוד ואף נאשם בעבירות חמורות (ראו לאחרונה מקרה אריה שיף לדוגמא)".

אז מה הבשורה?
כאשר שדולה שכזו מוקדמת ע"י מי שכיהן כשר המשפטים והבט"פ אין ספק כי נחיצותה קיימת ואף דחופה.
כיום, המצב האבסורדי שבו חיילי וחיילות משמר הגבול למשל שמבצעים שירות מלא עם אקדח אישי אינם זכאים לשאת להגנה עצמית הינו בלתי נסבל. לא אפרט את כל המצבים הבעייתים אך כולי תקווה שהשדולה תצליח לשנות ולו במעט ותעבוד בשיתוף פעולה מלא עם העמותה לקידום תרבות הנשק בישראל וכל גוף אחר אשר יקדם את זכות ההגנה העצמית בישראל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פסקת התגברות – ימין או שמאל? אולי אין קשר

סימון מרדכי

מי עומד מאחורי ליכוד NEWS

אריק זיו ויזר

מירי רגב: המצור על ירושלים לא נגמר אף פעם

מערכת ליכודניק

המסר של ח"כ פלוסקוב לשבת

אריק זיו ויזר

יואב קיש משיב: ״יש אנשים שלא הפנימו שאנחנו במלחמה״

רועי אזולאי

תגידו מה שתגידו איוב קרא הוא גאון פוליטי . נקודה !!

דילוג לתוכן