20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
פלאש 90
יומן פוליטי

אוויטה פרון אשכנזי

פלאש 90
אוויטה פרון ורונית אשכנזי

 מי היא אווה פרון הישראלית

 

בחירות בסניפים יתחילו השבוע, חלוקת משאבים במדינה על פי ארדן, מי קרה למירי רגב בובלה, כחלון מהדק את הקשר עם מנהיגות יהודית, שלום נתן אשל, “כן לשבור” ברכבת ישראל.


גבי אשכנזי
בשבוע הבא יפורסם דו”ח המבקר על הפרשה הזאת. כאשר אני רואה את הפרסומים וההכפשות על שרה נתניהו אני נדהם מקשר השתיקה בתקשורת על המעורבות של אשת הרמטכ”ל לשעבר. מה בדיוק קורה פה? האם מה שעשתה אשת הרמטכ”ל לא חמור? הרי פה גדלה לנו “אוויטה פרון אשכנזי” מתחת למרפסת, אך משום מה אלו שראו באשכנזי התקווה הלבנה של השמאל ממלאים את הפה שלהם במים, מעשייה של אשת הגנרל חמורים. במדינה אחרת הייתה כבר עומדת לדין.

ניוז 1 

רונית אשכנזי שלחה את הרפז לקבל מידע על גלנט

וואלה    

1,500 מסרונים נשלחו מבועז הרפז לרונית אשכנזי”

מעריב

פרשת הרפז: דרישה לחקור את המסרונים


ועידת הליכוד
הפור נפל. נתניהו מתכוון  לועידת בזק. אין תאריך סגור אך בתוך ארבע עד שישה שבועות תתכנס ועידת הליכוד. המתכון למניעת זעזועים בועידה הוא ריכוז בחירות לנשיאות הועידה ושאר המוסדות ביום אחד – מרכז ,לשכה ומזכירות. הבחירות יתנהלו בפיזור קלפיות ארצי, כך יגיעו לאחוז הצבעה גבוה ותיווצר הכרעה ברורה בועידה.
בסביבת נתניהו מאמינים כי ככל שיגדל אחוז ההצבעה כך יתבצר מעמדו של נתניהו. נתניהו עומד עם מספר חלופות לניהול הועידה כאשר חלופה ראשונה שנבדקת היא שביום אחד של בחירות יבחר נשיא הועידה, ועדת חוקה וראשי המוסדות בליכוד. כך ימנע מהליכוד תהליך ארוך של התמודדות בתוך הליכוד. נתניהו לא מתכונן לתת למחטפים מכל כיוון  ומכיוון שיש הצעות חוקה שהן מהותיות מבחינת התנועה, הפיתרון הוא שועידת הליכוד תעניק את ההסמכה למרכז הליכוד להעביר שינויי חוקה שתוך תקופה מוקצבת של 18 חודש ברוב רגיל. זאת כדי שלא ייווצר מצב שפעילים מרכזיים בליכוד מפחדים  שנתניהו יסגור את הועידה ללא החלטות וכך ינטרל אותם מהיכולת להביא הצעות להצבעה על תהליכים בליכוד.
מבחינת נתניהו מהלך כזה יצור מצב שהוא מעביר את הועידה ללא זעזועים מיותרים ומעביר את ההחלטות שיהיו מתוך תובנה והסכמה ולא מתוך תהליכים של נסיונות לבצע מחטפים כפי שהיה בועידה ב – 1997 כאשר נתניהו גילה שועידת הליכוד ביצעה מחטף מול יו”ר התנועה ללא אפשרות לשלוט. נתניהו גם לא רוצה לראות את ההתלהמות של הועידה ב – 1997 כאשר אלה שהתנגדו לתהליך חטפו כפי שהיה עם לימור לבנת שנאום הג’ובים שלה היה מלווה בצעקות ובריונות.

 



סניפים
לאחר אישור תוצאות ביום ג יתחיל מהלך של בחירות בסניפים.
מנכ”ל הליכוד גדי אריאלי יעמיד מערך של ארגון הבחירות בסניפים. התהליך ברור ודי מהיר:  ההערכה היא כי בתוך כשבועיים עד ארבע שבועות יסתיים המהלך כך שעד כינוס הועידה יהיה אפשר לסיים את המהלך הראשון שלאחר הבחירות. מהלך זה יסגור גם את הקצוות בסניפים 

עתירות.
הבחירות ברוב הסניפים הגיעו להכרעה. נשארה העתירה בחיפה שם כפי הנראה בתחילת השבוע יסתיים הדיון.

צדוק כהן מחדרה שמיוצג ע”י עו’ד ויזר עמנואל מתכונן כפי הנראה לעתור לבית המשפט המחוזי כדי שיוצגו לו הפרוטוקולים של הקלפיות מהלך מעניין.



צדק חברתי

בקיץ האחרון פרצה מחאה שלובתה ע”י התקשורת כנסיון להפלת ממשלה אך דבר אחד ברור היום : זאת הממשלה שפעלה ברמה החברתית הכי טוב. נתחיל בתמלוגי הגז. רק הפעילות של הממשלה וחברי הכנסת של הליכוד הצליחו לבצע שינוי עמוק במבנה תמלוגי הגז. רק תזכורת : כבר לפני כעשר שנים, עוד לפני גילוי מרבצי הגז, היה נסיון בתקופת ממשלת שרון הראשונה לשנות את התמלוגים אך מנעו את הנסיון. מדוע לדון בזה שאלו ? מילא אין גז. אך כאשר התגלה הגז בממשלת נתניהו הטייקונים ניסו בכל צורה למנוע שינוי אך שילוב של יו”ר ועדת כלכלה כרמל שאמה ושר האוצר יובל שטייניץ יצר שינוי בגובה תמולוגי הגז. לי אין ספק כי אם היה נופל גילוי הגז בממשלה אחרת לא היה שינוי בתמלוגי הגז.
דמי ניהול
בסיס השערוריה בשוק ההון הוא דמי הניהול של קרנות הפנסיה. צריך לזכור זהו הכסף שנועד לפנסיה של החוסכים. ח”כ חיים כץ לקח את הנושא ועשה זובור לחברות הפנסיה ובמיוחד למי שהיה אמור להגן על ציבור החוסכים והגן על קרנות הפנסיה, עודד שריג. חיים כץ הצליח בנחישות להוריד את דמי הניהול ובכך חסך הרבה כסף לציבור החוסכים בקרנות הפנסיה.
חיים כץ עשה צדק חברתי.



השבוע עלו לסדר היום שתי פעולות של ממשלת נתניהו שבמידה והמהלכים יצאו לפועל הם צדק חברתי אמיתי ונכון. הראשון ועדת זליכה. ישנן מספר משפחות שמחזיקות את כל ענף הרכב אצלן וכך הן אין תחרות אמיתית בענף. כאשר נבדק מחיר רכב ברמה דומה בחברות הרכב המחיר אחיד בהבדלים קטנים מה גם שיבואני הרכב מחזיקים את מחירי החילופים ברמה מטורפת ועוד בעלות צולבת לכל היבואן יש חברת ליסינג. כאן נכנסת הממשלה כאשר נתניהו ושר התחבורה מובילים מהפכה גדולה בענף. בחודשים הקרובים נהיה עדים למלחמה של טיקוני הרכב מול שר התחבורה .
כבר ראינו השבוע כיצד מערכות תקשורת שניזונות מפרסומות מנסות לטרפד את הרפורמה כבר מתחילתה  ומחפשות פגמים ברפורמה.
היה והרפורמה תצליח זהו צדק חברתי.



חלוקת הנטל
שינוי מפת המועצות האזוריות והערים. נתניהו זרק רמז כבר בכינוס פעילים לפני עשרה ימים שיש תוכנית לחלוקה של המשאבים והקרקע בארץ. אתמול הציג השר גלעד ארדן את עיקרי התוכנית למספר ראשי רשויות. אין ספק כי זהו מהלך היסטורי אשר יצור את חלוקת משאבי המדינה בצורה צודקת. הדוגמה הטובה ביותר : מועצה אזורית תמר.  שם מאות תושבים מקבלים את המיסים והארנונה של ים המלח והערים ערד ודימונה כלום. כך בעמק בית שאן ועוד מקומות.

שינוי כזה יהווה צדק חברתי.



בובלה
בישיבת בועדת הכספים תקף ח”כ ברוורמן את הממשלה וכאשר החלה ח”כ מירי רגב לדבר הפריע לה. יתר על כן, הוא קרא לה בובלה. מירי אומנם לא שפכה כוס מים אך העמידה אותו במקומו עד שהתנצל



מנהיגות בדרך לתפקידים
בסביבתו של נתניהו נדהמו לשמע על המינוי של מספר 2 במנהיגות יהודית מכאל פואה. מקור בכיר אמר :  “האם זהו התשלום לבחירות בחיפה שם קבוצת כחלון זכתה בניצחון בתמיכת מנהיגות יהודית”? הבכיר הוסיף : “האם אי אפשר למנות ליכודניקים וחברי מרכז ופתאום יש מקום לחבר מנהיגות יהודית?” החשש בסביבת נתניהו שעכשיו יחל תחרות מי ממנה עוד חברי מנהיגות יהודית לתפקידי מפתח בלשכות..
השמות החמים : בועז העצני – קרית ארבע, דוד צביאל , יגאל ברנד, יוסי דגן – שבי שומרון, נתן אנגלסמן ,עמית הלוי, עמנואל אהרוני, שבח שטרן – שילה, חבר מרכז הליכוד ויו”ר מרחב יש”ע בליכוד, שי מלכה,מרדכי בניטה. אלו השמות מאחורי המפקדים של הכיפות הסרוגות.



נתן אשל
הפרשה שפרצה לתקשורת לפני כחודש נגמרה השבוע בעסקת טעון כאשר נתן אישר את הצילום הלא מוסרי ומנגד פרש והבטיח כי לא יחזור לשרות הציבורי. נתניהו, אשר לא התערב בתהליך עד להסדר, לא חסך מהחושפים את הכעס שלו שהלכו לסגור חשבון עם נתן אשל ולא דיווחו לו. נתניהו כעס על המצב שהוא היה צריך לשמוע בגל”צ על הדברים שנעשו בלשכתו. אם יש משהו שמוציא את נתניהו מדעתו זה מצב שמפתיעים אותו.
אז קודם כל טוב שנתן הלך כי גם אם המעשים נעשו בזחיחות הדעת כפי שמנסים המסנגרים לעשות אין מקום לקבל מעשים כאלה. אז נתן שלום. אמנם יש גורמים שהעריכו כי נתן אשל יקבל תפקיד בליכוד, לא יעלה על הדעת שנתן יקבל תפקיד בליכוד. נתן אשל כבר בשיחה איתי לפני מספר חודשים ענה לליכודניק כי הליכוד לא מעניין אותו והוא לא פוליטי ולא קשור לליכוד.
לכן לא יעלה על הדעת כי נתן אשל יקבל תפקיד בליכוד, האם בליכוד אין עובדות?
מהצד השני אני חושב כי נתניהו נהג נכון שלא התערב בתהליכים מסביב לפרשת נתן אשל, כך צריך לנהוג מי שעומד בראש מערכת כאשר מתנהלת חקירה. “לא להתערב” ונכון ויפה עשה נתניהו שנפגש עם ר’ וחיזק אותה וטוב שנפרד מנתן אשל בכבוד כאשר נתן הגיע ללשכה ונתניהו נפרד ממנו, הרי אם לא היה נתניהו נפרד ממנו היו המקטרגים אומרים כי נתניהו הפקיר את נאמנו.
שלום נתן אשל.



רכבת ישראל
אנחנו עדים למאבק של ועד העובדים ברכבת ישראל נגד הסכמים שחתמה הנהלת הרכבת עם החברה שצריכה לתת אחראיות על הקרונות החדשים. מה שמעניין הוא כי ועד העובדים מנהל מאבק נגד השר הממונה אבל אנו עדים למהלך מסוכן שועד העובדים יהפוך להיות הגורם המנהל את החברה. נחזור להסטוריה כאשר ההסתדרות נהלה חברות כלכליות. כיצד זה נגמר? בהתרסקות כלכלית וכללית.
לכן מאבקו של שר התחבורה נכון וצודק. זאת הכוונה של ז’בוטינסקי למאמרו “כן לשבור”. אין כל כוונה של ההנהגה במדינה לשבור את העובדים רק אין כל אפשרות לתת לקבוצה קטנה של עובדים לנהל את החברה .


 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מצביעים רמי לוי

אלי חזן

ינווט נתניהו

אריק זיו ויזר

ריבלין על מערכת המשפט : מהפכה “פוסט-דמוקרטית”.

אריק זיו ויזר

מי שפחד מכבל יקבל את פרץ

אריק זיו ויזר

חוכמת ההמונים חוזרת

אריק זיו ויזר

ניר סמן ימני

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן