אגרוף הברזל של נתניהו: סופו של נסראללה וסיפוקו של ברק

אז, נתניהו סוף סוף קיבל את הרגע הגדול שלו. חסן נסראללה, מנהיג חיזבאללה הידוע לשמצה, חוסל, ואהוד ברק כנראה מרגיש חמים ונעים בפנים. בתיאטרון הגדול של הפוליטיקה במזרח התיכון, זה עוד יום רגיל. נאום “קורי העכביש” המפורסם של נסראללה לאחר נסיגת ישראל מלבנון נראה כאילו השלים מעגל עם התגובה של נתניהו שכונתה “אגרוף הברזל”. זהו סיפור של שני נאומים, הרבה דרמה פוליטית, והתנקשות שאמורה לשנות הכל. או כלום. תלוי את מי שואלים. ברוכים הבאים לפוליטיקה הישראלית, שבה הסיכונים גבוהים והסרקזם אף גבוה יותר.

נאום קורי העכביש של נסראללה

אה, נאום “קורי העכביש” המפורסם. בימי התהילה של שנת 2000, לאחר נסיגתה החפוזה של ישראל מלבנון, חסן נסראללה, ראש חיזבאללה, עלה לבמה עם כל הפאר וההדר שהיית מצפה ממישהו שחושב שהוא בלתי מנוצח. הוא השווה את ישראל לקורי עכביש – נראים חזקים אבל שבירים כל כך. זו לא הייתה סתם קריצה; זו הייתה התגרות מלאה, רומזת שהחברה הישראלית חלשה וניתן לקרוע אותה בקלות. נסראללה, מתרפק על מה שראה כניצחון אלוהי, בעצם אמר לעולם שישראל היא נמר של נייר. הנאום עשה גלים, לא רק במזרח התיכון, אלא גם ברחבי העולם, כשאנליסטים גירדו בראשם ותהו אם אולי, רק אולי, לאיש יש נקודה. ספוילר: ישראל לא אהבה שקראו לה קורי עכביש, מה שהכין את הבמה לכמה תגובות דרמטיות.

תגובת נתניהו: נאום האגרוף הברזל

אז נסראללה חשב שהוא יכול להפחיד את ישראל עם האנלוגיה של “קורי העכביש” אחרי שעזבנו את לבנון? הנה נתניהו עם נאום “האגרוף הברזל” שלו. נתניהו, שלא נותן לאף אחד להאפיל עליו, תפס את המיקרופון ומסר מסר שהיה הכל חוץ מעדין. הנאום היה מהלך קלאסי של נתניהו, מלא בראוותנות ואזהרות חמורות לחיזבאללה. הוא הבהיר בצורה חד משמעית שישראל לא תשחק את המשחקים של נסראללה. אגרופי ברזל לא ממש מסתדרים עם קורי עכביש, נכון?

הנאום של נתניהו לא היה רק על מילים, אלא. הוא היה איתות ברור שישראל תנקוט בעמדה נוקשה נגד כל איום מצד חיזבאללה. וכדי לוודא שהמסר התקבל בצורה ברורה וחדה, הוא הדגיש את היכולות הצבאיות של ישראל ואת מוכנותה לפעול. אולי כדאי לנסראללה לחשוב מחדש על המטאפורות שלו בפעם הבאה.

תגובתו של אהוד ברק

ניתן לסכם את תגובתו של אהוד ברק לחיסולו של נסראללה בשתי מילים: טוב שנפטרנו. ראש הממשלה לשעבר לא הצליח להסתיר את שביעות רצונו, מה שאירוני בהתחשב בהיסטוריה הסוערת שלו עם נתניהו. ברק, שתמיד נהנה מהצלחות יריבו כשזה מתאים לו, לפי הדיווחים חש גל של הקלה וצידוק. זה כמעט כאילו נתניהו עשה את העבודה המלוכלכת שברק תמיד רצה שתיעשה אך מעולם לא הצליח. אז, בעוד נתניהו מתבשם בתהילת גישת “אגרוף הברזל” שלו, ברק נהנה בשקט מההשלכות, מה שמוכיח שהפוליטיקה יוצרת שותפים מוזרים למיטה.

השלכות על הפוליטיקה האזורית

אז נתניהו סוף סוף נפטר מנסראללה, וכולנו אמורים להאמין שהאזור פתאום יהפוך למקלט של שלום ושלווה, נכון? בטח. החיסול הזה מוצג כצעד משמעותי לביטחון ישראל, מהלך נועז שכביכול מעביר צמרמורת בשדרת הנהגת חיזבאללה ואיראן.

נאום “אגרוף הברזל” של נתניהו היה אמור להיות מסר ברור: “אל תתעסקו איתנו.” ואהוד ברק? הוא שם מחייך כמו חתול צ’שייר, מאושר מנפילתו של יריבו הוותיק. בינתיים, שאר המזרח התיכון עוצר את נשימתו, ממתין לראות איזה סוג של כאוס יתרחש בהמשך.

איראן ללא ספק רותחת מזעם, מחשבת את צעדיה הבאים. יש רכילות על כך שישראל מנצלת את ההזדמנות הזו כדי לתקוף את מתקני הגרעין של איראן. כי, אתה יודע, שום דבר לא אומר “שלום במזרח התיכון” כמו חזית מלחמה פוטנציאלית נוספת. האמריקאים, באופן צפוי, מנופפים באצבעותיהם, אומרים “בבקשה, בלי פלישות קרקעיות.” כאילו שזה אי פעם עצר מישהו.

אז בקיצור, “אגרוף הברזל” של נתניהו חיסל את נסראללה, והשאיר את אהוד ברק מאושר. הנאום של נסראללה על קורי העכביש? היסטוריה עתיקה. המהלך הזה אמור לטלטל את הפוליטיקה האזורית. טוב, לפחות עד הדרמה הבאה שתתפתח



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

השליחות של קובי סמרנו

נתניהו לא היסס, גלנט כן !

מה הוביל לחקירת להב 433 בנושא הסתה ברשת