24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

מיסוי רכב – משאב לשאיבת צרכני הרכב

הנכס הגדול של מדינת ישראל, הנה משאבת המיסים ומיסים עקיפים בפרט שאינם רק מנופחים כי אם גם מעוותים.                         מי מרוכשי הרכב אינו חש בכיסו את גודל העיוות בעבור תשלום אגרת הרישוי, פעולה פשוטה במחשב שווה כ- 1.000 ₪ אשר נגבית בעבור “שירות של המדינה” לרכב זול.על פי הנתונים של מרכז המחקר של הכנסת מחיר האגרה בישראל גבוה יותר מאשר במדינות רבות בעולם ב- 310%.                                                                                                          

כמה עלויות יש לפעולה במחשב ולנייר עליה מוטבע האישור, ומה באשר לעלויות על אגרה לרכב בקטגוריות גבוהות יותר שבה נגבים מחירי “שוד” על אותה פעולת מחשב ואותו נייר  אגרה?

לשם השוואה, בארה”ב אגרת הרכב מסופקת לכשנתיים ועלותה כ- 120 ₪ בבריטניה שיוקר המחיה בה אינו בין הנמוכים גובה האגרה השנתית כ- 230 ₪ בערכים ישראלים בממוצע. “על פי נתוני המחקר ב-12 מדינות גובה האגרה לא תלוי בשנת הייצור של הרכב או במחיר הרכב.                                                                                                        

מחיר הרכב בישראל מחושב כפול ממחיר השווי שנקבע אצל היצרן ומכך הנגזרת למחיר רכבים משומשים, מתקיימת בזה חוסר פרופורציה מכוונת בניגוד למחיר ריאלי כמסחטת כספים, זו גם הסיבה לאגרה המוכפלת פי כמה וכמה,                                                                                                         

בשנת 2014 (שנת הדיווח האחרונה) עמדו ההכנסות של משרד התחבורה מאגרות על כ-4.1 מיליארד שקלים לקופת המדינה, כאשר 98% מההכנסות מקורן באגרות רישוי שנתיות.                                                                                                מחיר האגרה אינו משתנה בין שהרוכש הנו יד ראשונה או שניה, גובה האגרה פוחת בהתיישנות הרכב ברם באחוזים אבסורדים בלא קשר לשחיקת הרכב וערכו בשוק המשומשות.

היכן כל אותם מחוקקים, שרים וראשי המשרדים הכלכליים האמורים לדאוג ליוקר המחיה ולכלכלה חברתית נאותה שהבטיחו לפני מערכות הבחירות?

אל חשש, בשנים הבאות אנו צפויים להמשך עליה במחיר האגרה באופן דרקוני ואי שינוי המיסוי על הרכב.

אביגדור



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

איפה אלביס פרסלי?

אריק זיו ויזר

יום כיפור קטן

אריק זיו ויזר

קורן, גליק ואוחנה מציגים : השקעה בצעירים

ליכודניק

מהונגריה לליכוד באהבה

אריק זיו

הפנים החדשות של הליכוד – הכירו את דורון אטיאס – האיש שלכם בצפון

דניאל נחמיה

רוחו של דנג

אלי חזן
דילוג לתוכן