32.2 C
תל אביב
8 ביולי 2024
ליכודניק
בארץ כללי

קלמן אל תסמוך על רונן בר !

האם השב”כ עדיין ראוי לאמון אחרי ה-7 באוקטובר?

במאמר שפורסם לאחרונה, האשים קלמן ליבסקינד מ”מעריב” את אולפני התקשורת בתרומה לסכנה הפוטנציאלית הנשקפת לראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא טוען כי אופן הסיקור התקשורתי היה חסר אחריות ותרם להסתה נגד נתניהו, ובכך העמיד אותו בסכנה. עם זאת, ליבסקינד מביע אמון בשב”כ, הגוף האחראי על אבטחתו של נתניהו. אמון זה מוטל בספק לאור אירועי ה-7 באוקטובר, המעלים חששות לגבי אמינות מנגנוני הביטחון של ישראל. מאמר זה מתעמק בהאשמות, בתפקיד השב”כ ובהשלכות הרחבות יותר על אמון הציבור במערכת.

מהן ההאשמות של קלמן ליבסקינד נגד התקשורת?

קלמן ליבסקינד, עיתונאי בולט, העלה האשמות חמורות נגד אולפני התקשורת בישראל, וטען כי הם מאפשרים שפיכות דמים מטפורית של ראש הממשלה נתניהו. במאמרו במעריב, ליבסקינד רומז כי תיאורה של התקשורת את נתניהו היה חסר אחריות, ותרם לאווירה המסכנת את חייו. הוא טוען כי הבדיקה המעמיקה והסיקור השלילי חרגו מגבולות הביקורת ונכנסו לטריטוריה מסוכנת. עם זאת, אמונו של ליבסקינד נותר בשב”כ, שירות הביטחון הכללי של ישראל, שלדעתו מגן ביעילות על נתניהו. למרות אמונתו בשב”כ, ליבסקינד תוהה האם פעולות התקשורת עלולות לערער את אמון הציבור במערכת כולה. טענותיו מצביעות על סוגיה רחבה יותר של אחריות התקשורת וההשלכות האפשריות של השפעתה על התפיסה הציבורית והבטיחות.

האם ניתן לבטוח בשב”כ אחרי ה-7 באוקטובר?

המתקפה ב-7 באוקטובר העלתה שאלות כבדות משקל בנוגע לאמינותו של שירות הביטחון הכללי (שב”כ). למרות הבטחות מצד גורמים מסוימים, האירוע חשף ליקויים חמורים במערך הביטחון של ישראל. סביר להניח שאתם תוהים, האם ניתן לבטוח בשב”כ לאחר כישלון כזה? הארגון, שתפקידו להגן על מנהיגי המדינה, עמד בפני ביקורת נוקבת על כך שלא הצליח למנוע את המתקפה. הדבר הוביל לספקות נרחבים בנוגע ליכולותיו. ראשי השב”כ הנוכחיים הודו בליקויים אלו והבטיחו לבצע רפורמות ולהגביר את הערנות. עם זאת, אמון הציבור עדיין מעורער. שחזור האמון בשב”כ ידרוש חקירות שקופות ושיפורים מוחשיים בפרוטוקולי האבטחה. בעוד המדינה מתמודדת עם סוגיות אלו, האמון ביעילותו של השב”כ נותר נושא לדיון מתמשך, המשקף חששות רחבים יותר לגבי מערכת הביטחון בכללותה.

כיצד משפיעים ראשי השב”כ הנוכחיים על אמון הציבור?

הנהגת השב”כ הנוכחית עומדת בפני ביקורת חריפה בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר. ישראלים רבים חשים תחושות קשות של אכזבה, ומטילים ספק במקצועיותם וביושרתם של העומדים בראש הארגון. האופן שבו הגיבו מנהיגים אלה למשבר והתנהגותם בפורומים ציבוריים רק העמיקו את חוסר האמון. אמון הציבור בשב”כ הוא קריטי לביטחון הלאומי, וכאשר ראשי מוסד כזה נתפסים כלא אמינים, הדבר פוגע ביסוד האמון. המצב הנוכחי מצריך הערכה מחדש של ההנהגה על מנת להשיב את האמון במערכת.

מאמרו של קלמן ליבסקינד מעלה חששות כבדים לגבי תפקיד התקשורת בביטחונו של נתניהו ומטיל ספק באמינות השב”כ לאחר ה-7 באוקטובר. הוא מאשים את התקשורת ביצירת סביבה עוינת המסכנת את נתניהו, תוך שהוא סומך על השב”כ להגנתו. עם זאת, אמון הציבור בשב”כ התערער בעקבות כשלים אחרונים והתנהלות מנהיגיו הנוכחיים. מצב זה מדגיש בעיה רחבה יותר של ירידה באמון במערכת הביטחון בישראל, דבר המחייב בחינה ביקורתית הן של אחריות התקשורת והן של יעילות גופי הביטחון.

https://m.maariv.co.il/journalists/Article-1112629?utm_source=whatsapp



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

המנצחת : צוקית אהרון השיקה את הסניף החדש בראשו היא עומדת

אריק זיו

חוג פריימריז בבית אלמשלי בירושלים

מערכת ליכודניק

הליכוד: הניצחון מגיע מהשטח!

מערכת ליכודניק

ליכודניק אמיתי מצביע מחל באופקים

אריק זיו ויזר

הסביבה מאוד חשובה. ביחוד ביו”ש

עינר אביב

ברק בליכוד

איציק דדוש
דילוג לתוכן