22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ

יולי אדלשטיין אומר את האמת

אין ספק שיולי אדלשטיין נכנס לאחד התפקידים הקשים ביותר במדינה בתקופה האחרונה. כניסתו ללשכת שר הבריאות בימי משבר בריאותי וכלכלי עולמי היא בבחינת צעד אמיץ, שכן אור הזרקורים ממוקד כרגע בו ובפועלו, מטבעם של הדברים.

עם הקושי והמורכבות הקיימים בתפקיד, דווקא פועלן העשיר של אדלשטיין וניסיון העבר מלמדים כי הוא אינו רודף אחר פופולריות ציבורית וזונח את טובתו האישית כאשר על הכף מונחת טובתו של הציבור בישראל.

המלחמה בקורונה היא מלחמה קשה מול אויב בלתי צפוי. בכל העולם נראות שיטות שונות להתמודדות עם הנגיף החמקמק, ואף אחת מהן לא נראית כפתרון קסם נכון לרגע זה. מדינות באירופה שנדמה היה שהן הצליחו להשתלט על המגיפה, מציגות הידרדרות משמעותית. ארה"ב המעצמה מספר אחת הציגה התמודדות כושלת עם הנגיף עוד מהתפרצותו הראשונה. גם במדינות עם יעילות מרשימה בהתמודדות עם הנגיף, כדוגמת דרום-קוריאה, ניתן להבחין ב"גלי הדבקה" שעולים ויורדים.

מאז כניסתו למשרד הבריאות הוביל אדלשטיין את המשרד כשמטרתו אחת: הורדת התחלואה במדינה למינימום האפשרי, תוך פגיעה מינימלית במשק הישראלי ובאזרחי המדינה. כאמור- משימה על סף הבלתי אפשרית. מאז ראתה המדינה עליה בתחלואה וסגר מכאיב נוסף שנדחה ככל הניתן כדי למנוע נזק משמעותי למשק. אך נראה כי הסגר השיג את מטרתו, והצליח לבלום את קצב ההדבקות בתקופת החגים.

כעת מבקריו של אדלשטיין מתרעמים באולפנים בשל הצהרתו שהסגר לא יפתח באופן מידי עם סיום החגים; אך אדלשטיין הפגין אומץ ואמר את האמת לציבור גם במחיר של פגיעה נוספת בפופולריות שלו.
השר צודק.

פתיחה מיידית של המשק בשל לחצים (אותם הגדיר ראש הממשלה כלחצים פופוליסטיים) תביא לגל הדבקות נוסף שאין יכולת לבלום אותו אלא באמצעות סגר נוסף. זהו מצב שאזרחי מדינת ישראל לא יוכלו לקבל ולהכיל, לכן אסטרטגיית היציאה האיטית והאחראית שהציגו במשרד הבריאות היא הדרך הבטוחה יותר לאפשר חיים לצד הקורונה ביום שבו יפתח הסגר. האמצעים החדשניים כמו מערך בדיקות הבזק אותן בוחן וקולט בימים אלה משרד הבריאות בהובלת ראש הממשלה והשר אדלשטיין, יאפשרו יעילות גדולה הרבה יותר בהתמודדות עם הקורונה בהמשך.

ואולי בעצם הדבר החשוב ביותר בכל הסיפור הזה הוא שאנו מגלים שישנם נבחרי ציבור כמו אדלשטיין, שלוקחים על גבם אחריות כבירה בזמן משבר ולצידה פונים לציבור בממלכתיות, אומרים להם את האמת ומציגים להם את המציאות ללא ניסיון ליפות ולהקל אותה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הנגבי חסר ישע

דניאל נחמיה

הברק של הליכוד בכנסת

ליכודניק

לוקח את הליכוד למחוזות רחוקים באירופה

רז גרנות

גאווה ליכודית : קורן והשכל וראש הממשלה

ליכודניק

משפט נתניהו- משפט נגד הימין

דניאל נחמיה

מאי גולן היא הדוברת הבינלאומית של הליכוד

ליכודניק
דילוג לתוכן