22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

“על ההפקרות”: המאבק על דרום ת”א בעולם מקביל

הכנסת אמנם יצאה לפגרת הקיץ, אך בעולם המקביל בדרום ת”א מתנהל מאבק של תושבי השכונות אל מול המסתננים, מאבק שהגיע לשיאו בעקבות מקרה אונס אלים של תושבת המקום ע”י מסתנן. לא פחות מהמקרה המזעזע צרמה בעיקר השתיקה הרועמת של חברות הכנסת הנושאות בדגל הפמיניסטי, קידום מעמד האישה וקידום נשים בחברה באופן כללי. תושבי השכונות התארגנו במהירות מרשימה ויצאו להפגנה על מנת להביע את מורת רוחם.

ברוח הדברים, אי אפשר שלא להזכיר את המאבק הפרלמנטרי אותו מנהלת ח”כ מאי גולן – תושבת דרום תל אביב בעצמה. ח”כ גולן נולדה בשכונות, גדלה בהן וחוותה על בשרה את החיים לצד המסתננים – כך היא מספרת לא פעם על ההליכה בלילות, הפחד הממשי, האיומים ואף מקרה בו חוותה תקיפה של ממש ע”י מסתנן תורן. מאי גולן, הובילה במשך שנים רבות את המאבק, ההפגנות ואף הקימה את עמותת העיר העברית וכיהנה כיו”ר העמותה עד שנבחרה לכנסת ישראל. מאז היבחרה מנהלת ח”כ גולן את המאבק מתוך המליאה, מגישה הצעות חוק, נלחמת בוועדות, גולן אף יצאה לסיור שטח בשכונות עם רה”מ דאז בנימין נתניהו שנבטיח לטפל בנושא ולתת לח”כ גולן את המנדט לטפל בנושא. השיא הפרלמנטרי היה לפני כחודש עם הגשת הצעת חוק יסוד ההגירה לישראל. הצעת החוק עלייה חתומה ח”כ מאי גולן וזכתה לקידום ע”י יו”ר התנועה והאופוזיציה ח”כ בנימין נתניהו, את הצעת החוק הממשלה הנוכחית פסלה על הסף והחוק נפל סופית בהצבעה שמית במליאת הכנסת.

לאן יתפתח המאבק, בזירת התושבים ובזירה הפרלמנטרית איש אינו יודע, מה שבטוח שבשתי הזירות טרם נאמרה המילה האחרונה והן בהחלט משלימות זו את זו. אם הייתי צריך להצביע על נקודה הזקוקה לחיזוק במאבק, זו הנוכחות בתקשורת. למעט המקרה המזעזע עליו כתבתי, כמעט ולא שומעים על המאבק בתקשורת אולי בראיונות של ח”כ גולן.

(צילום ארכיון דוברות המשטרה)



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אי הסכמות מעכב את דיוני ועדת החוקה

מערכת ליכודניק

אל תאמינו לעבאס !

הרויזיוניסט

רגב הוד קול ישראל על הבמה העולמית

אריק זיו ויזר

האיש שחזה בשנת 2011 את נפילת אסד תוך כמה שבועות,

משה קלברינו

בחזרה ל – 73′ – פרק שני : כיצד חוסל הדור הצעיר בתנועה

אלי חזן

ברדוגו קובע : מעמדו הבלתי מעורער של צחי ברוורמן

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן