22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
זאב בן יוסף

תוקפא הבנייה למען השלום

מי שבאמת ובתמים רוצה שלום עם הערבים, מי שבאמת, אבל באמת, רוצה לפתור את הסכסוך כך שלא תהיה עוד מלחמה ושלא נחיה כאן על חרבנו לתמיד, חייב להקפיא את הבנייה בכל מקום שעליו יש מחלוקת בינינו לבין הערבים.

פעם אמרו לנו יגאל אלון, משה דיין ויצחק רבין שהשלום הוא החשוב ביותר, ולכן יהודים יכולים להתיישב ולבנות רק במקומות שאין בהם אוכלוסייה ערבית צפופה, כמו בקעת הירדן למשל. בשכונת רמות שלמה וסביבתה אין אוכלוסייה ערבית בכלל, רק יהודית, אבל כל העולם ואשתו זועקים שהתיישבות של יהודים ברמת שלמה מונעת שיחות שלום, מאחר שקובעים עובדות בשטח שעליו יש מחלוקת עם הערבים. ולמען השלום וכדי שתהיה תקווה לשלום, מה יש אם נשכח מה שאמרו לנו פעם הביטחוניסטים האלה של תנועת העבודה ונקפיא בנייה בכל המקומות שיש עליהם מחלוקת עם הערבים.
רק שצריך עכשיו לבדוק טוב טוב איפה הם המקומות האלה של מקור הסכסוך.
אז זהו שבמקור, יש לערבים מחלוקת איתנו לא רק על מה שכבשנו בששת הימים של 1967, אלא גם מה שכבשנו משנת 1948. ובצדק. עובדה שהם ישבו כאן פעם ועובדה שהיום אנחנו יושבים כאן.
הדרישה הערבית לזכות השיבה של פליטי 1948 משמעה שהסכסוך איננו רק על שטחי 1967 אלא גם על מה שנכבש פה ב-1948. ובכלל, אף ערבי עוד לא הסכים לקבל את החלטת החלוקה של האו"ם מ-כ"ט בנובמבר 1947. והרי זה לא חשוב מה אנחנו חושבים על זה, אלא מה הפרטנר שלנו לשלום חושב על זה, כדי שבכלל יהיה עם מי לדבר על שלום. כי בלי לדבר על שלום אין תקווה, ו… רגע, את זה נדמה לי שכבר אמרנו קודם.
כלומר, מי שבאמת ובתמים רוצה שלום עם הערבים, מי שבאמת, אבל באמת, רוצה לפתור את הסכסוך כך שלא תהיה עוד מלחמה ושלא נחיה כאן על חרבנו לתמיד, חייב להקפיא את הבנייה בכל מקום שעליו יש מחלוקת בינינו לבין הערבים.
מעכשיו צריך להיות ברור שלא רק שלא בונים במזרח ירושלים, אלא יש להקפיא כליל כל בנייה גם בשאר שכונות ירושלים כמו טלבייה, בקעה, תלפיות, מלחה, שלא לדבר על גילֹה ורמות שמעבר לקו הירוק. ומובן שגם אסור לבנות יותר ברמת אביב (הכפר שייך מוניס, למי שחשב לשכוח) ובשטחי תל אביב וגוש דן בכלל, כי יפו היא ערבית, למי ששכח, וכל הכפרים הערבים בשפלה שנמחקו על ידי הכובש הציוני הם לא פחות משמעותיים משכונת רמות שלמה שבמזרח ירושלים (הערבית, כמובן), שלא לדבר על לוד, רמלה, צפת, נתניה (הכפר אום-חאלד, למי שהתכוון לטשטש ולהשכיח), ולמעשה כל המקומות בישראל בהם יושבים יהודים הם מקור מחלוקת עם הערבים, ותסלחו לי מאוד, אבל איך אפשר לדרוש מהם לשבת איתנו ולדבר על שלום לפני שהקפאנו את הבנייה בכל מקום.
ותעשו טובה ותפסיקו לדבר, אתם, כל אוייבי השלום, על זה שהערבים בגליל ובשטחים בונים המון בלי אישורים ובניגוד לחוק ושצריך להרוס להם את מה שבנו באופן בלתי חוקי ולמנוע מהם להמשיך לבנות בלי אישורים.
כי אם נעשה את זה הם יסרבו לדבר איתנו על שלום ואנחנו חייבים, ממש חייבים, שיהיה לנו פרטנר, כי – האם כבר אמרנו קודם שצריכה להיות איזושהי תקווה לשלום? אמרנו. אז לא נחזור על זה שוב.
ותפסיקו כבר להתגרות בערבים ולצעוק שצריך למנוע מהם זכויות על זה שהם לא משרתים בצבא ולא עושים שירות לאומי ולא משלמים ארנונה ומיסים למדינה הכובשת הזו ישראל, כי איך אתם רוצים שהם יסכימו לתת משהו למדינה הציונית-קולוניאליסטית-אימפריאליסטית הזו שכבשה אותם ודיכאה את רצונם לשלוט בכל המרחב הערבי הטהור של המזרח התיכון כולו, ולא מוכנה לעשות אפילו את המינימום שנדרש ממנה – להקפיא את הבנייה בכל המקומות עליהם יש מחלוקת עם הערבים.
בושה וכלימה.
זאב בן-יוסף הוא עיתונאי, פובליציסט, עורך כתבי עת, איש הסברה ויחסי ציבור מזה יובל שנים, בעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, משלים בה תואר שני בפילוסופיה של המדעים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האם הליכוד יגיע לשלטון?

אריק זיו ויזר

ההתחלה והסוף של מחאת האוהלים

אריק זיו ויזר

הנכבה הערבית והעצמאות היהודית

אריק זיו ויזר

מדינה אחת לעם אחד

אלי חזן

"נתניהו למעשה סיים את תפקידו"

אלי חזן

בִּרְעוֹם התותחים – להשתיק מוזות פוליטיות

אלי חזן
דילוג לתוכן