19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
זאב בן יוסף

רק לא נתניהו בנשיאות

אפשר להתווכח מי מתאים יותר להיות נשיא ועידת הליכוד – דנון או איתן, כל אחד לפי השקפותיו, נטיית ליבו והערכתו. אבל הולכת ומתגבשת בין צירי הוועידה הסכמה ברורה אחת: רק לא נתניהו – אם רוצים ועידה שלא רק איש אחד יכתיב מה שיוחלט בה 

אין תקדים לכך שראש מפלגה ואף בזמן כהונתו כראש ממשלה – יחליט להיאבק בתוך מפלגתו על נשיאות ועידת המפלגה – צעד הנראה נִלעג ומוזר. אכן, נראה כי לאחרונה עוברות על בנימין נתניהו חוויות קשות. הוא אומנם זכה בתמיכה מרשימה לראשות הליכוד והממשלה, אבל הוא גם מבין היטב שבין אלה המהווים רבע מחברי הליכוד, אנשי המחנה הלאומי המתנגדים לנאום בר-אילן וצעדים הנראים ככניעה ללחצי השמאל, והצביעו לראשות התנועה בעד יריבו – יש רבים שאינם נמנים על מחנה פייגלין אלא הצביעו כך כמחאה. מספיק להם שלטון יחיד דיקטטורי שאינו מתחשב בדעת אנשי השטח, בו החל אדריכל הגירוש שרון וממשיך בהתלהבות יורשו נתניהו. מסתבר שראש הממשלה כבר לא סומך על אף אחד במצב הנוכחי בתוך הליכוד.

 

צריך באמת לראות את התמונה האמיתית של המשחק הכפול הזה:

אחרי שעשה הכול כדי שיהיה לו שלטון יחיד דיקטטורי – שיתוק הסניפים והוצאת הסמכויות מחברי המרכז פעילי השטח – עכשיו רוצה נתניהו גם ליטול לעצמו את כל הסמכויות כדי שכל ההחלטות בוועידה יתקבלו רק על פי רצונו.

כדי להבטיח בחירתו – הוא מודיע שרצונו להיבחר “כדי להשאיר את בחירת חברי הכנסת בידי כל אלה שהתפקדו לליכוד”.

ההערכה של יודעי דבר היא שהכול משחק, תיאטרון, נכלים וקומבינות.

הרי ברור שהרעיון להחזיר את בחירת הח”כים לידי חברי המרכז הוא של אנשי נתניהו, אשר חוששים מאוד מזה שחוגי המתפקדים הלאומיים, המהווים למעלה מרבע מכלל המתפקדים, יבחרו את חברי הכנסת.

הם יודעים היטב שרבע מהמתפקדים יכול להכריע את ההרכב. מהרכב לאומי כזה חושש נתניהו מאוד, כי הוא שואף להוביל למרכז-שמאל. הוא מעריך שבמרכז יהיה לו קל יותר להשפיע מאשר לשכנע את קהל המתפקדים הגדול. מה גם שאם בבחירות על ראשות התנועה היה ציבור לאומי ניכר שנמנע, הוא בהחלט לא רק שלא יימנע בהצבעה על חברי הכנסת, אלא יצביע כגוש אחד למען רשימה לאומית מובהקת שהיא לצנינים בעיני ראש הליכוד. יתכן שבמקרה כזה – קרוב למחצית מהמתפקדים יבחרו חברי כנסת שאינם מרכז-שמאל.

כדי להיבחר לנשיא הוועידה מספר עכשיו נתניהו כאילו הוא אישית רוצה להיבחר לנשיא כדי למנוע את העברת סמכות הבחירה למרכז.

אחרי שיהיה נשיא הוועידה – הוא מקווה להעביר בה את מה שהוא רוצה באמת.

שקוף מאוד, המשחק הכפול הזה.

 

אפשר להתווכח מי מתאים יותר להיות נשיא הוועידה – דנון או איתן, כל אחד לפי השקפותיו, נטיית ליבו והערכתו. אבל הולכת ומתגבשת בין צירי הוועידה הסכמה ברורה אחת: רק לא נתניהו – אם הצירים רוצים ועידה שלא רק איש אחד יכתיב מה שיוחלט בה.

 

 

הכותב, זאב בן-יוסף הוא מנכ”ל חטיבת בוגרי בית”ר, חבר מרכז הליכוד במסגרת קבוצת המייסדים,  פובליציסט, עורך כתבי עת, איש הסברה ויחסי ציבור מזה יובל שנים, בעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית ומשלים בה תואר שני בפילוסופיה של המדעים. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הוויתור על קיר הברזל

אריק זיו ויזר

לקחי השואה והאיום הקוריאני

אלי חזן

שמאל ו”ימין” קיצוני ומתון

אלי חזן

רצח העם הארמני – השתיקה והזעקה

אריק זיו ויזר

הצביעות הפושעת של השמאל

אלי חזן

איתמר – תל מוות וחיים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן