19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

שטייניץ מבקש מהליכודניקים להפיץ את הבשורה שלו /מאת יעקב מאור

“במשבר העולמי הגדול ביותר מזה 70 שנה יש לממשלת הליכוד הישג אדיר” הכריז שר האוצר, יובל שטייניץ בכנס של חוג תדמור, והוסיף: “ראוי שהציבור יכיר בהישג הזה, ואני מבקש שתעבירו לחבריכם ותפיצו את המסר הזה”. שר האוצר סקר את ההיבטים של המשבר הכלכלי העולמי והישווה אותו לתאונת שרשרת. “אנחנו יצאנו עם פגיעות פח בלבד, בלי פגיעות בשילדה”. לדבריו לעומתנו היו מדינות שבתאונת השרשרת הזו סבלו טוטל-לוסט או פגיעות רציניות אפילו בשילדה.
יובל שטייניץ מתגאה בקרדיט שניתן לו ולישראל בזירה הכלכלית הבינלאומית. לדבריו כל שרי האוצר בעולם מעריכים ומכבדים את המדיניות הכלכלית שהוא קבע בשיתוף ראש הממשלה. אחד המרכיבים היסודיים במדיניות הוא ההחלטה לעבור לתקציב דו-שנתי. רבים חשבו על כך. אפילו הראש החדש של הOECD (ארגון המדינות המפותחות) בירך על הרעיון. המנהל החדש היה שר האוצר של ברזיל במשך 15 שנה. לאחר עשור בתפקידו חשב גם הוא להנהיג תקציב דו-שנתי, אבל נסוג מכך בגלל התנגדויות מבית. שטייניץ התרשם שבזכות זאת גדלו הסיכויים של ישראל להתקבל לOECD
גם משלחת קרן המטבע העולמית שנמצאת בארץ בימים אלה שיבחה את המדיניות הכלכלית של האוצר, ןאת היציאה המופתית של ישראל מהמשבר העולמי.
שר האוצר שטח בפני חוג תדמור את הרציונל הבסיסי של מדיניותו המוצלחת, בהשוואה למדינות אחרות.
לדבריו, אמריקה ומדינות אחרות הגיבו כמו מול נפגע טראומה. הגישו חמצן לנפגע כדי להחזיר לו את הנשימה והדופק. כך הזרימו לשווקים שלהם סכומים אדירים. סכומים אלה יהיו צריכים להיגבות מהציבור בעתיד באמצעות הגדלת מסים ומגבלות. אבל על הבעיה הזו בעתיד, לא חשבו בזמן המשבר. כך נהגו רוב שרי האוצר בעולם.
יובל שטייניץ היה שר האוצר היחיד בעולם שניגש לפתור את המשבר במדיניות הפוכה, שמבוססת על פילוסופיה. “אמרו לי ‘תזרים גם אתה כסף לשוק ולתעשיינים’. לעגו לי ‘אתה חושב עצמך טוב יותר מאובאמה?’. אבל אני אמרתי שאני מעדיף פתרונות לטווח ארוך, ולא רק לטווח קצר”. שטייניץ הסביר שתפיסתו נובעת מהפילוסופיה הניהולית שבעולם מכוון מטרה העתיד מכתיב את הווה, לעומת עולם תעשייתי שבו העבר משפיע על העתיד.
לפי העיקרון הזה קבענו מדיניות מפורטת מה יהיה פה בעתיד. תחילה עשינו תקציב דו-שנתי. במקביל נקבעה מדיניות של 5 שנים שמהלכן יצומצם הגרעון בתקציב המדינה. ובמקביל לכך נקבעה מדיניות מס חדשה שבמהלכה הועלה מעט המע”מ בהווה, אבל המסים בכללם יופחתו בהדרגה בתוכנית ל7 שנים.
בזכות המדיניות הברורה הזו יכולים משקיעים עולמיים ותעשיינים מקומיים לתכנן את עיסקיהם לטווח ארוך, וכך לשפר בהדרגה את מצב המשק הישראלי. השיטה הוכיחה עצמה בתוך 8 חודשים. ישראל יוצאת מהמשבר העולמי טוב יותר ממדינות אחרות. ישראל היא אחת המדינות היחידות בעולם שדירוג האשראי שלה לא ירד בגלל המשבר.
זהו ללא ספק הישג עולמי מעורר גאווה, והוא הישג שלנו. הישג שיכול לזקוף את הגוו לכל ליכודניק. שר האוצר, שטייניץ, סיים נאומו בבקשה מהקהל להפיץ את דבר ההישג בציבור, ולהכריז עליו בגאווה בכל הזדמנות פומבית.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חרדים עם הליכוד

אריק זיו ויזר

ח”כ משה כחלון סייר היום בישובי המועצההאזורית שומרון.

אריק זיו ויזר

סניף כפר סבא פותח את מערכת הבחירות

אריק זיו ויזר

ערב לציון 69 שנים לפטירת ז’בוטינסקי בהשתתפות בני בגין/מאת יעקב מאור

אריק זיו ויזר

צחי הנגבי במפגן צעיר בצפון

אלי חזן

ליכודניק משתתף בצערו הכבד של אלעד מרון על מות אביו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן