28.1 C
תל אביב
27 ביולי 2024
ליכודניק
דעות

רשמים נוספים ממערכת משפט אשר איבדה כל קשר לצדק

במאמרי הקודם בנושא המשפט והצדק ציינתי שצדק ומשפט כבר לא מתדרים באותו המשפט,שמערכת המשפט איבדה את צדקת הדרך והבאתי את סיפורה הנוראי של שחר גרינשפן שנותרה משותקת כתוצאה ממכונית אשר פגעה בה(נזכיר שהנהג היה שיכור) העונש של הנהג היה מגוחך בלשון המעטה. במאמר זה ברצוני להביא לכם עוד סיפור מקומם ממערכת בתי המשפט שלנו.

דמיינו לכם עולם שבו כל המערכות פועלות בצורה אידיאלית ולא מאינטרסים אישים,דמיינו לכם עולם שפועל בשל תחשוה של צדק ולא בשביל מערכת אינטרסים צרה,דמיינו לכם עולם שבו מערכת המשפט פועלת בשביל האזרח הקטן,עולם שבו הצדק יוצא לאור בבתי המשפט.

עכשיו עצרו שנייה ודמיינו לכם את העולם הבא:עולם שבו כל המערכות פועלות מאינטרסים צרים,מאינטרסים אישים,עולם שהמערכת גונבת מהאזרח הקטן,עולם שהקשרים בין האנשים שולטים בו והחלטות במערכת המשפט תלויות בקשרים הללו,דמיינו לכם עולם שבו  אין שום קשר בין הצדק לבין המשפט,עולם חסר חוקים שרק בעל הקשרים היותר טובים או חזקים מקבל סוג של צדק והשאר מקבלים אכזבה במקרה הטוב או במקרה הפחות טוב גיהנום.

 

עכשיו תרשו לי לשאול אותכם כמה שאלות :באיזה עולם הייתם מעדיפים לחיות?בעולם האידיאלי שבו המערכות פועלות כמו שצריך,כמו שמצופה מהן,שבו הצדק יוצא לאור בבתי המשפט?או בעולם השני ,באותו עולם שפועל ממערכת אינטרסים צרה,אינטרסים אישים שולטים בו,שאין שום קשר בין הצדק לבין מערכת המשפט?

אני אישית הייתי רוצה לחיות בעולם הראשון,אותו עולם שפועל למען הצדק,שבו המשפט קשור לצדק ואך ורק לצדק

אני מאמין שגם אתם הייתם רוצים לחיות בעולם הזה אך לצער כולנו אנו חיים בעולם השני,בעולם האפור שאפשר לגנוב בו ולמעול באמון האזרח,שהקשרים שולטים בו ושהצדק אצלו הוא רק כוכב במקרה הטוב.

 

הסיפור שלנו הוא סיפור שקשה להעלות על הדעת,סיפור מקומם בכל קנה מידה.

ע”וד בשם עירית אורן קמפינסקי אשר מונתה לייצג קשישה העונה לשם רינה הירשפלד מקבלת יפוי כח מהקשישה

בעזרת אותו יפוי כח,העו”ד מושכת מהחשבון של הקשישה כ180 אלף ש”ח לצרכיה האישיים.

פרט זה נוראי מספיק אבל לצערנו הסיפור לא מפסיק פה,העו”ד מורשעת בשתי בתי דין בפגיעה בכבוד מקצוע העורכות דין ומקבלת הרחקה של כארבע שנים מעיסוק כלשהו במקצוע.בנוסף,היא מקבלת השעיה על-תנאי ל3 שנים נוספות ותשלום קנס בסך 7,500 שקל.

בואו נעזוב לרגע את זה שהעונש איננו מספיק שכן,היא מעלה בביטחון שהלקוחה שלה נתנה בה וגנבה ממנה כאשר היא אמורה לעשות את ההפך המוחלט ולהיות שם לצדה ובואו נמשיך בסיפור ,שכן הסיפור שלנו מקבל טוויסט מוזר עוד יותר.

 

סגן נשיא בית משפט השלום בירושלים מתערב לטובת העו”ד אשר מקורבת אליו ומנסה ללחוץ על וועדת האתיקה כדי שזאת תדחה את ההשעייה של העורכת דין.

 

לסיכום,בתחילת המאמר הצגתי שתי עולמות:עולם ראשון אשר הצד והמשפט שקולים זה לזה והמערכת פועלת בכדי להגיע לצדק הנדרש,ועולם שני שבו הצדק איננו קיים והמשפט תלוי קשרים ומערכת אינטרסים צרה.

לאחר מכן הצגתי את המקרה המזעזע שבו מערכת המשפט כשלה בכל הנקודות האפשריות,מקרה שמראה שהעולם שבו אנחנו חיים הוא העולם הראשון,שאין שום קשר בין צדק למשפט במדינתנו,שמערכת המשפט כשלה בכל הרמות,אחל מרמת העורכת דין שמעלה בכספי הלקוחה שלה,בעונש הקל יחסית שהיא קיבלה ועד לשופט שמתערב לטובת הפושעת,אותה אחתה שגנבה כספים מהלקחוה שלה.

ושלא יהיה לכם ספק הקל שבקלים,כל זה חברים קורה כאן במדינת ישראל,שנות ה2000.סיפור אשר התחיל בתחילת העשור הקודם ונא עד לתחילת העשור הנוכחי.

 

*הכותב הינו סטודנט,באר שבעי,מתפקד ליכוד-צעיר.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מה קורה לדברים שמגיעים לצלחת שלכם?

ניר בן שבת, עטר ברוש ורז שומל

ימי התום

אלי חזן

גם תנועת הליכוד צריכה לעשות חשבון נפש לאומי ומפלגתי

אריק זיו ויזר

הדגל השחור מעל משפט נשיא מדינת ישראל

אריק זיו ויזר

קלינטון וטראמפ : ראש בראש

עינר אביב

ממלכת העבודה האבודה

אלי חזן
דילוג לתוכן