22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

קלינטון וטראמפ : ראש בראש

ישראל צריכה לשמור על קו ניטרלי בכל הקשור לעדיפות מעומד ולשמור על מערכת יחסים נאותה ומכבדת עם שתי המפלגות הגדולות בארצות הברית.  בשולי הדברים קיים חשש שברק אובמה רגע לפני שיצא מהבית הלבן יקדם מהלך מדיני חד צדדי.



השבועיים האחרונים היו קשים ביותר בשביל המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון.  בשביל מטה הבחירות שלה זה היה ממש סיוט אחרי טקסי הזיכרון לאירועי ה-11 לספטמבר.  עד היום האמריקאים לא מאמינים שהילרי סובלת רק מדלקת ריאות. יותר מידי שאלות עולות בנוגע לתופעות לוואי שמנסים להסתיר.


בעבור המועמד הרפובליקאני דונאלד טראמפ השבועיים האחרונים היו הזדמנות לסגור פערים שנוצרו מאז ערב פסגת המפלגה הדמוקרטית שם המעומדות של הילרי נסקה מעלה.  בעקבות אמירה על הורים שכולים אמריקאים ממוצא אפגני בני דת האיסלאם.  סגירת הפער נוצרה לאחר התקרית בטקס זיכרון ל-11 לספטמבר.



בעוד חודשיים האמריקאים יכריעו מי יהיה הנשיא או הנשיאה הבאה שלהם. אם שואלים ישראלים רבים הבחירה המידית והכמעט טבעית היא שנרצה בדונאלד טראמפ. בין הרצון למה שקורה בפועל,  יש לא פעם הפתעות לא נעימות.


לפני שבוע במהלך דיון מול סנאטורים נדרש ג'ון קארי להסביר מדוע נדרשה ארצות הברית להתערב במערכת הבחירות בישראל.  מטרת קמפיין V-15 היה להחליף את שלטון הליכוד בהנהגת נתניהו לשלטון הרצוג-ליבני.  ניסיון שבסופו של דבר כשל.


טראמפ הקים בישראל 4 מטות שונים במטרה להביא את הישראלים בעלי אזרחות אמריקאית להצביע בשגרירות האמריקאית לטובתו ולטובת המפלגה הרפובליקנית.  השבוע במהלך ביקור בירושלים גיליתי שטראמפ לא מחפש רק את הישראלים בעלי האזרחות האמריקאית.  הקמפיין של טראמפ הקים מטות שונים בקנדה ובמקומות נוספים ברחבי הגלובוס.


מדובר באסטרטגיה בחירות מעניינת.  אך אין לזלזל במשאבים ובהשקעה האדירה של הקמפיין הדמוקרטי.  כמובן שבהקשר של הקול היהודי הקלאסי להילרי ולמפלגה הדמוקרטית יש יתרון בסיסי.  הדמוקרטים משקיעים פחות במדיה ומחוץ לגבולות ארצות הברית ופועלים לשכנע את מאוכזבי טראמפ' מנשים ועד להיספנים להצביע להילרי ולמפלגה.


ביום שני ה-26.9 יפגשו לעימות ראשון ביניהם שני המעומדים קלינטון וטראמפ' כל אחד משניהם ינסה לגעת בעצבי השני על מנת לבדל ולהוכיח מי יותר מתאים לתפקיד הנחשק,  נשיא ארצות הברית.  בשולי העימות ראש ממשלתנו נתניהו יפגוש את שני המעומדים.


 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האם טראמפ ימנע קריסת האימפריה ?

אלי הרשקוביץ

פרשת השבוע תרומה – מתן תרומה מסייעת לנותן עצמו

אלי כהן

כזוהר הרקיע "מאירים ומזהירים"

אלי חזן

ערב החג ממשלת הקורונה מתרחקת

המראה של יובל אלבשן

אריק זיו ויזר

המציאות של ועידת ואנזה

אלי חזן
דילוג לתוכן