19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יוסי אחימאיר

צאתך לשלום, ג'ורג' בוש /מאת:יוסי אחימאיר

שלום לך ג'ורג' בוש. צאתך לשלום מן הבית הלבן אל חוותך בטקסאס. עול כבד יוסר בשבוע הבא מעל שכמך. אתה בוודאי נושם לרווחה. אינך עוד אחראי לשלום העולם ולשלום אומתך הגדולה. אינך עוד האיש החזק בעולם. השדה היחיד שבו תתמודד מעתה הוא שדה הגולף.
לעולם ישאר התואר שאין נכבד ממנו, "נשיא", צמוד לשמך, אבל לכל ברור כי אתה נשיא-לשעבר. בדיוק כמו אביך, שכיהן רק ארבע שנים ועשה לנו צרות צרורות. אתה, לעומתו, נחשבת לידיד. ידיד אמת. יש אומרים: גדולי ידידי ישראל מבין נשיאי ארה"ב. אינני בטוח בכך, אבל בהחלט היית ידיד וגילית הבנה לעמדותינו.

אבל הבה נזכור: לא היו לך בעיות עם ראשי הממשלה בישראל שמולם ניצבת. הסיבה היא פשוטה: הם עשו לך את העבודה. הם אימצו בקלי קלות את הרעיון שלך בדבר "חזון שתי המדינות", ערבית-פלשתינית וישראלית-יהודית, ואף הרחיקו לכת ממך. הם דיברו על נסיגה לקווי 67, ואריק שרון אפילו התנדב לבצע זאת ברצועת עזה, עם הנסיגה החד-צדדית שאת פירותיה הבאושים אנו אוכלים כיום, במלחמה מול הטרור החמאסי. תאר לך, הם דיברו ומדברים על חלוקת ירושלים ועל ירידה מן הגולן.

אתה בוודאי התפלאת על כך בסתר לבך, אבל לא טרחת לעצור בעדם. אמרת בוודאי לעצמך: אם הישראלים "מתנדבים" למסור הכל – מי אני כי אתערב ואמנע זאת מהם? שמחת על הגדרתך כנשיא הידידותי ביותר לישראל. רכשת לעצמך תואר זה בזיל הזול. שרון ואולמרט עזרו לך בכך, כששילמו על הידידות הזאת במטבע ישראל, בוויתורים מרחיקי-לכת (חלקם בפועל, חלקם במלל) ישראליים.

אין ספק בדבר אחד: ידידותך הכנה לישראל עלתה על זו של אביך. ג'ורג' בוש האב, שזכה השבוע שנושאת-מטוסים חדשה נושאת את שמו, ניסה לכופף את ישראל, אך מולו עמד ראש ממשלה שהיה "כסלע איתן". הוא לא מיהר לעשיית ויתורים שמסכנים את עתיד ישראל. הוא עמד היטב בלחצים הגסים שהפעיל עליו אביך, ויחד עם זאת ידע לשתף פעולה עם הנשיא של המעצמה הגדולה במלחמת המפרץ ובוועידת מדריד. הוא שמר על ההתיישבות ועמד על משמר האינטרסים של ארצו.

מאז יצחק שמיר – אין לנו עוד ראשי ממשלה מן הזן, שבאמריקה באמת מעריכים ומוקירים.

אתה עוזב כאשר מלחמת "עופרת יצוקה" עודנה מתנהלת ברצועת הטרור. לך מעולם לא היו ספקות איך יש להתנהל מול גורמי הטרור, בוודאי לא לאחר שטעמתם אתה ובני עמך את הנורא שבפשעי הטרור האיסלאמי-פונדמנטליסטי – פיצוץ מגדלי התאומים בניו-יורק, הפגיעה בפנטאגון ורצח 3000 אמריקאים, וזאת בפתח כהונתך בת שמונה השנים.

פעלת בנחישות בעיראק, המרוחקת אלפי ק"מ מגבולות ארצך, והפלת את השלטון הרודני של סדאם חוסין. בדומה-משהו, אנחנו פועלים לאחר שמונה שנים ואלפי רקטות, כי השלטון אצלנו גמגם והסס כל אותה תקופה ארוכה. גם הפעולה הנוכחית, שאתה בוודאי מברך עליה, מתנהלת בהיסוס-מה, בזהירות, כאשר היעד הסופי אינו ברור. ואתה בוודאי שואל בסתר לבך: האם לא ברור להם למנהיגי ישראל הנוכחיים, שיש לשים קץ לשלטון "סדאם" שלהם, הלא הוא איסמאעיל הנייה הרודן החמאסי?

בשנים האחרונות, אדוני הנשיא, למדת להכיר את אהוד אולמרט "שלנו". נפגשתם לעתים מזומנות, התחבקתם והסתודדתם לעתים מזומנות. הוא הולך הביתה כמה ימים אחריך. כלום באמת חשבת שהכרת אותו, שראית בו מנהיג אמין ושקול? בימים האחרונים קיבלת את התשובה, כאשר הלה חשף פרטים משיחה שלו עימך.

אני מבין את הצורך שלכם, המימשל האמריקני, להכחיש כאילו הלחץ שלו עליך, ובעקבותיו הלחץ שלך על קונדי, הביא את שרת החוץ שלך, לשנות הצבעת ארה"ב באו"ם. שהרי גם אם אמת דיבר אולמרט, אסור היה לו להתפאר בכך, ולפגוע ביחסי ארה"ב-ישראל.

אתה יודע, יהיו אצלנו בחירות בקרוב, למרות "עופרת יצוקה". מפלגתו של אולמרט תלך בעקבותיהן לאופוזיציה. הליכוד קרוב לוודאי יעלה לשלטון בישראל, עם נתניהו כראש ממשלה. כבר לא תהיה לכם הזדמנות לעבוד ביחד. אבל אני מקווה כי למרות שעל פניו הצמד אובאמה-נתניהו עלול לעלות מיידית על מסלול של התנגשות, הם ימצאו ביניהם הבנה שתבסס היטב את יחסי שתי מדינותינו ותעמידם על בסיס כנה ואמיתי, ללא ה"שטיקים" של חברך אולמרט.

אז צאתך לשלום ג'ורג' בוש, הנשיא בוש, וד"ש לרעייתך המקסימה, לורה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

צא לדרך, ביבי /מאת:יוסי אחימאיר

אריק זיו ויזר

מכינים את הסיבוב הבא – בצל ה"רגיעה /מאת:יוסי אחימאיר

אריק זיו ויזר

יוסי אחימאיר: "נסיכים" – מעתה גם בעבודת דוקטוראט"

אריק זיו ויזר

נושאת לשוא שם הוריה/ מאת:יוסי אחימאיר

אריק זיו ויזר

תזכורת למתמודדים: חוקת הליכוד /מאת:יוסי אחימאיר

אריק זיו ויזר

פסיק קטן שאומר הכל /מאת:יוסי אחימאיר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן