24.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
יוסי אחימאיר

ציפי או שאול – מה זה משנה? מאת:יוסי אחימאיר

לא, אהוד אולמרט איננו אשם. בשום פנים ואופן אין להאשימו גם בזה. לא אותו ולא את הממשלה. כוונתנו לכשלון הצורב, לכל אורך החזית, של ספורטאי ישראל בבייג’ין. לאחר שכבר התרגלנו לקבל כמה פרורי-מדליות באולימפיאדות קודמות, הנה הנבחרת הגדולה ביותר במספר משתתפיה ששיגרה ישראל אי פעם למשחקי העמים, חוזרת הביתה עם ארד אחד בלבד.
העסקנים הנהנתנים הרבים שנתלוו למשלחת כבר החלו במסע תירוצים. הספורטאים יחזרו ויתנצלו, והמלים היפות כי ההכנות לאולימפיאדה הבאה בעוד ארבע שנים, בלונדון, יחלו ללא שהות – ספק אם יהיה להן כיסוי. דברי הפרשנות ילעסו עד לזרא.
אז בזה באמת הממשלה אינה אשמה, אם כי יהיו מי שיחלקו על כך, יצביעו למשל על שר הספורט שלנו ש”חגג” שבועיים בבייג’ין, כשהוא רואה מדינות קטנות בהרבה מישראל, במספר אוכלוסיהן, גורפות מדליות וכבוד לאומי.
הממשלה אינה אשמה ישירות בכשלון-בייג’ין, אבל מה לעשות וכשלון זה מצטרף למסכת כשלונות בכל תחום שהיא נגעה בו, ובהם תיזכר לעד ממשלת אולמרט?
נותרו כחודשיים עד שאהוד אולמרט יפנה כסאו, אבל המורשת שהוא מותיר אחריו צריכה להדאיג כל מי שחרד לעתיד המדינה. דשו כבר הרבה בכשלון מלחמת לבנון השנייה, בתחושת הנצחון שהוקנתה לחזבאללה, ביריקה בפרצופנו עם החזרת שני החיילים החטופים, וכמובן בחשדות בשחיתות שעליהם נחקר ראש הממשלה זה כבר שבועות רבים. ומשפט הירשזון אמרנו?
כל אלה – אי-כבודם במקומם מונח. הם נחלת העבר, יהיו קשורים לעד בשמו של מי שיהיה בקרוב ח”כ מן השורה ולא עוד ראש ממשלה. המבט מופנה לעתיד, להתנסויות הלא-פשוטות שבפניהם ניצבת המדינה. אנחנו יודעים כבר עתה מה תעשה וכיצד תנהיג “קדימה”, אם תיוותר מפלגת השלטון בשנים הבאות.
אהוד אולמרט בהתנהלותו המדינית בימים האחרונים, מאז הודיע כי לא יתמודד בפריימריס באמצע החודש הבא, משאיר אחריו מהלכי בוסר, שהוא מנסה בחופזה לקדם דוקא עתה. חלק מהדברים הם רשמיים, חלקם בגדר שמועה. כך או כך – המורשת הזאת צריכה להמריץ כל אזרח לאומי ואחראי לעשות הכל, כדי שמפלגת השמאל “קדימה”, על שלל אישיה יוצאי הליכוד והעבודה, תהיה בקרוב לאפיזודה שתתגמד על המפה הפוליטית.
שימו נא לב על אילו ויתורים דובר במגעים המדיניים שניהלה מפלגת השלטון העכשווית עם האמריקאים והפלשתינים: נסיגה מהרוב המכריע של שטחי יו”ש, חיסול ההתיישבות, שתי מדינות לשני עמים, ירידה מן הגולן לחוף הכנרת, חלוקת ירושלים, מימוש “זכות שיבה” לכמה רבבות פליטים, שיחרור מהכלא של אסירים פוליטיים ורצחניים ועוד.
איש משרי “קדימה”, איש מראשיה ומחבריה בכנסת, לא קם למחות, לא התפטר, לא קרא תיגר על ראש הממשלה “הצולע”, שאינו מפסיק להעלות רעיונות “יצירתיים”, כדי לרצות את בן דמותו מהצד הפלשתיני, אבו מאזן, וזאת עם דמדומי שלטונם של השניים.
ולכן, צריך הדבר להיות ברור לכל: הסכנות לא יחלפו בחלוף שלטונו של אולמרט. הסכנות יהיו כשהיו ואף יחמירו בין אם תירש אותו ציפי לבני ובין אם שאול מופז, בין אם יהיה זה מאיר שיטרית ובין אם אבי דיכטר. אחד מהם אכן צפוי לנצח בבחירות הפנימיות ב”קדימה”, אסור שהוא או היא ינצחו גם בבחירות הכלליות שמועדן קרב והולך.
“קדימה” שמזוהה עם שחיתות והשחתה, היא גם המפלגה שמזוהה עם תבוסתנות ונסיגה כמעט בכל תחום שנגעה בו, כולל התחום הכלכלי-חברתי. זוהי המפלגה שאחראית להידרדרות במעמדה הבינלאומי של ישראל, לאווירת הייאוש שאופפת את אזרחי המדינה, לירידה בעליה ולעלייה בירידה. זוהי המפלגה שתחת שלטונה נמחקת מורשת ז’בוטינסקי. ולכן, יש לעשות הכל כדי שתצטמק ותתמזער, תלך לאופוזיציה עד להיעלמותה הסופית.
“נו, ואז מי יבוא במקומם?” –זו השאלה המנסרת בחלל האוויר הפוליטי, בשיחות סלון ובלהג שפתיים בפינות רחוב. לאמור, בעיני רבים בציבור שסולדים מ”קדימה” ורוצים בנפילתה, גם מנהיגי המפלגות האחרות הטוענות לכתר, אינם טובים בהרבה.
לאלה נשיב: די בכשלונות שהמיט על ישראל השלטון הנוכחי, די בהצהרת הכוונות המדינית של מפלגת שרון-אולמרט, כפי שנתחוורו בימים האחרונים, כדי להחליט ולהכריע: רק לא “קדימה”!
ישחקו לפנינו עוד כחודש ימים ציפי ושאול, מאיר ודיכטר משחקי פריימריס ומנהיגות, ימשיכו להשתעשע באשליות, לספר סיפורים ולספק כותרות עד להכרעה הפנימית. ואולם אסור פוליטית, שמי מביניהם שייבחר לראשות המפלגה-לא-מפלגה, יהיה גם ראש הממשלה הבא. אין לתת ל”קדימה”, בראשות זה או זו, להוסיף ולדרדר במדרון את המדינה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

במה שונה “העבודה” מש”ס? מאת:יוסי אחימאיר

אריק זיו ויזר

ציפי – אולי בפעם הבאה /מאת:יוסי אחימאיר

אריק זיו ויזר

אור בקצה המינהרה /מאת:יוסי אחימאיר

אריק זיו ויזר

“ובגויים לא יתחשב” מאת:יוסי אחימאיר

אריק זיו ויזר

מה היא עשתה בשביל עיטור? /מאת:יוסי אחימאיר

אריק זיו ויזר

צא לדרך, ביבי /מאת:יוסי אחימאיר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן