18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

סגן השר קרא חושף: סוריה מייצאת מים לישראל

את הדברים חשף סגן השר לפיתוח אזורי ח"כ איוב קרא בפגישה ברמת הגולן עם ראש המועצה האזורית גולן מר אלי מלכה.

 סגן השר לפיתוח אזורי ח"כ איוב קרא סייר הבוקר (14/02/2010) ברמת הגולן עם ראש המועצה האזורית הגליל מר אלי מלכה. הסיור התקיים במצפה גדות, שם הראה ראש המועצה מלכה לסגן השר את הגדרות הרעועות, שאינן מונעות מעבר של מטיילים לשטח הממוקש. סגן השר לפיתוח הגליל והנגב, איוב קרא, אמר כי בכוונתו להעלות בפני ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את חשיבות נושא פינוי המוקשים.

 

סגן השר קרא: "אני לוקח עלי את האחריות לנושא ורואה בזה משימה חשובה. לא ניתן להעלות על הדעת שבלבנון, בה ישבנו שנים ארוכות, פונו כל המוקשים ולא נותר מוקש אחד, ובגולן אנו חיים 40 שנה ועדיין הגולן ממוקש. זו לא שאלה של תקציב. אין מחיר לחיי אדם. כולנו נתגייס למצוא פתרון כדי לפנות את המוקשים".

 

השניים המשיכו לפגישה במועצה האזורית גליל שם דנו באפשרות לייבוא מים מסוריה. ראש המועצה האזורית גולן מלכה סיפר, כי קיימים מאגרים בסוריה של כ-210 מיליון קוב מים, כאשר רק 10% מהם מנוצלים לחקלאות. בתגובה, הפתיע סגן השר קרא ואמר כי קיים צינור המוביל מים מסוריה ממעיין 'עין אל תופאחה' לכפר מג'דל שמס. המים מסופקים חינם ובאין יודעין כבר שנים רבות.

עוד הוסיף סגן השר קרא, כי בקרוב תצא משלחת לסוריה לקדם פרויקט מים לטובת החקלאים ברמת הגולן.

סגן השר קרא: "בקרוב נזכה לראות חקלאים ברמת הגולן משקים את שדותיהם עם מים מסוריה. המים יגדילו את התוצרת החקלאית, ואם עד עתה ייצאנו לסוריה 10,000 טון תפוחים, נוכל תוך שנה להגדיל את הכמות ל-100,000 טון תפוחים. בבדיקה שעשינו, סוריה מעוניינת לקדם פרויקט זה וקיימת תשתית להזרים מים למסדה, בוקעתה ועין קניה. אינטרסים כלכליים יחזירו את המדינות לשולחן המשא ומתן ומשלום כלכלי נגיע לשלום אמת".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לאה נס מציגה : רפורמת האזרחים הוותיקים יוצאת לדרך

אריק זיו ויזר

השר כץ מתנגד לועדת חקירה

אריק זיו ויזר

השרה לבנת ערכה הבוקר סיור במועצה המקומית קרני שומרון

אריק זיו ויזר

בוגי נגד עמדת נאמן בנושא שכר הבכירים

אריק זיו ויזר

בלעדי לליכודניק : השר המדליף מישיבת הקבינט

אלי חזן

בוגי : אני מתנגד לכל שריון

אלי חזן
דילוג לתוכן