22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

לאה נס לאחר החגים : זכויות שוות זהב בבתי החולים

לראשונה בישראל תחולק אישית לכל וותיק המגיע למיון או אשפוז בכל בתי החולים חוברת המפרטת את זכויותיו של המאושפז ושל בני משפחתו, על ידי המשרד לאזרחים ותיקים

היום (יום שלישי) השיקה סגנית השר ד"ר לאה נס  עם מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' זאב רוטשטיין פרסומה של חוברת זכויות למתאשפז אשר תחולק בבתי החולים בכל הארץ.

 

אזרחים ותיקים אינם מודעים לזכויותיהם, ולכן אינם ממשים את מרביתם. בעת אשפוז בבית החולים או בזמן ביקור בחדר מיון המצב חמור אף יותר,  הלחץ, סד הזמנים, והמשבר במשפחה, גורם לכך שהוותיק ובני משפחתו לא מסוגלים לברר ולדעת מה זכויותיהם ומה עליהם לעשות בכדי לקבלם, מה שגורם בדרך כלל  פגיעה באזרח הוותיק ולעיתים להפסד חלק מן הזכויות לאחר השחרור.

 

דוגמא: (עמ' 4 בעלון) טרום סיעוד- הזכות לקבל 6 שעות שבועיות עזרה סיעודית מיידית עם השחרור אף לפני קביעת זכאות ע"י ביטוח לאומי. אינה רשומה לקהל הרחב. ומרבית הוותיקים אינם ממשים זאת!

 

העלון יינתן עם פתיחת תיק האשפוז או המיון של האזרח הוותיק, ובימים אלו מופץ לכל בתי החולים בארץ (בעברית, ערבית ורוסית). בעלון ניתן למצוא  את עיקרי הזכויות המגיעות לאזרח הוותיק המתאשפז במגוון אפיקים, כגון: גמלת סיעוד, הזכות לשיקום רפואי תפקודי, ביטוח סיעודי, הטבות לניצולי שואה ועוד, בתיאום עם משרד הבריאות הגורמים הרלוונטים. כל זאת, כדי לסייע לו ככל הניתן לחזור לביתו ולתפקוד מלא.

הכותרת זכויות שוות זהב מצביעה על כך שמלבד העובדה שזהב רומז לגיל הזהב, משמעות ערכן של הזכויות עצמן רב באמת.

 

סגנית השר, ד"ר לאה נס: "עלון הזכויות למתאשפז יביא לשיפור משמעותי עבור הוותיקים הנכנסים בשערי בית החולים. מעבודתנו השוטפת, עם האזרחים הוותיקים, מסתבר כי מרביתם אינם יודעים מה מגיע להם. פשוטו כמשמעו. זאת אומרת שגם לאחר שמדינת ישראל מקציבה משאבים עבור אוכלוסיה זו, רבים מהם אינם ממומשים. המצב חמור פי כמה בעת אשפוז, ואני מאמינה כי חלוקת העלון תגביר משמעותית את מיצוי הזכויות בקרב הוותיקים, ותעזור בשיקומם"

 

פרופ' זאב רוטשטיין: "שיבא חרט על דגלו להעניק לאזרחים הוותיקים את הטיפול והיחס האנושי החם ביותר. בית החולים שלנו הפעיל לאחרונה פרויקטים ייחודיים למען ניצולי השואה, ואנו מברכים על כל יוזמה שתאיר את דרכה של אוכלוסיה חשובה זו. אנו מחבקים את הוותיקים הנכנסים בשערי בית החולים ומחוייבים להעניק להם את הרפואה הטובה ביותר ולראות בהם ראשונים בין שווים."



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ומשרד החוץ עדיין ישן

אריק זיו ויזר

"הסר אפליקציית 'האינתיפאד​ה השלישית' לאלתר"

אריק זיו ויזר

יולי בחזית ההסברה

אלי חזן

ציוץ קטן מאולגה

תומר שמש

נתניהו: "התיאום של משרדי הממשלה ופיקוד העורף קריטי לניצחון על הטרור"

אלי חזן

בירוקרטים, שחררו כבר את הכסף!

דניאל נחמיה
דילוג לתוכן