19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

נתניהו העביר “מסטר-קלס” בהסברה לבלוגרים רוסיים. /מאת : בוריס אפליצ’וק

ב-19.01.08 התקיימה פגישה בין בנימין נתניהו ובלוגרים דוברי רוסית שלקחו חלק פעיל בתחום ההסברה באינטרנט בתקופת מבצע “עופרת יצוקה”.
בפגישה השתתפו כמה מהמייסדים של שני הפרויקטים הגדולים: Gaza2009 – פורום המונה כ-1200 חברים קבועים ומנוהל באתר-LIVE JOURNAL , והקבוצה “אנחנו בעד המלחמה בעזה” שמנוהלת ברשת החברתית “חברי הכיתה” המהווה מקבילה ברוסית ל- FACEBOOK. Gaza2009 מפרסם מדי יום חומרים הסברתיים איכותיים ועדכניים. חברי הקבוצה עבדו בשיתוף עם גורמי ההסברה הרשמיים בישראל : דובר צה”ל, משרד הביטחון ומשרד החוץ, המשטרה ופיקוד העורף ויזמו פעולות משותפות של יחסי ציבור למען ישראל ברחבי האינטרנט בעזרת באנרים של הקהילה, סטיקרים ופעולות מגוונות נוספות.
הקבוצה “אנחנו בעד המלחמה בעזה” מונה מעל 70,000 גולשים מכל רחבי העולם. המהלך ההסברתי ברשת החברתית הזאת מוגבל לטקסטים קצרים יחסית ותמונות.
שתי הקבוצות הללו שותפות להחלטות להשאיר את הפוליטיקה הפנים ישראלית מחוץ לדיון וללכד את כל המתנדבים למאמץ הסברתי משותף למען מדינת ישראל ולמען הניצחון, כשעיקר המאמץ מרוכז בשינוי דעת הקהל ברוסיה – המדינה המשמעותית ביותר מבין המדינות שהתנגדו למבצע. כידוע, השלטון הרוסי מכיר בתנועת החמאס כגוף פוליטי “לגיטימי”.
נמצאים במקום בו משרד החוץ לא הצליח
חשוב לציין, כי המאמץ ההסברתי שהפעיל משרד החוץ כלפי מדינות חבר העמים לא היה מספק וזכה לביקורת רבה – גם היום, אין אף גוף רשמי במשרד החוץ שמנהל ומתאם את העבודה החשובה הזאת במרחב האינטרנטי.
יו”ר הליכוד בנימין נתניהו, מי שנחשב בצדק למסביר הלאומי הטוב ביותר, ושהתגייס בעצמו למאמץ ההסברתי האדיר של מדינת ישראל במערכה זו ,התבקש ע”י הבלוגרים לתת פרשנות וכלים הסברתיים לגבי הפעולה הישראלית בעזה. הבלוגרים עצמם הגדירו את מטרת הפגישה כהעברת “מסטר-קלס” (כיתת אומן) לאלפי הגולשים תומכי ישראל בכל רחבי העולם, העוסקים כיום בהתנדבות בהסברה הישראלית.
נתניהו אכן “הרים את הכפפה” ונתן הרצאה מרתקת על חשיבותם של העברת מסרים חדים וברורים בסוגיות המרכזיות : מיהו הצד הצודק ומי אשם בסכסוך, על האנושיות שמפגינה ישראל מול אכזריות החמאס, זכותו ההיסטורית של העם היהודי על ארץ ישראל ועוד. נתניהו גם הדגיש את הצורך לתת דוגמאות מוכרות ומובנות לקהל היעד שאליו אנו פונים. נתניהו הסביר שהסברה אפקטיבית דורשת לא להתגונן אלא לתקוף את המראיין בשאלות קשות ונוקבות, כמו לדוגמא: האם הקהילה הבין לאומית מוכנה לקבל את העיקרון המעוות של שימוש באזרחים וילדים כמגן אנושי למחבלים מרצחים? האם אין זה פשע מלחמה לירות מריכוזי אוכלוסיה? וכו’.
נתניהו הסביר לאורחיו שבעידן התקשורת המודרנית כל מערכה צבאית מוגבלת בזמן. הוא הבהיר שהיום בשביל להשיג ניצחון חייבים להכין מראש מערכה בשלוש חזיתות: צבאי, הסברתי ודיפלומטי. מערך הסברתי טוב מונע את גלישת הקונפליקט למישור הדיפלומטי הבינלאומי ומאריך את משך הזמן ומרחב התמרון של פעולה צבאית.
קצת שאלות ועוד חברים
נתניהו נשאל בנוגע לתוצאות מבצע “עופרת יצוקה”. הוא הביע הערכה רבה לאופן שבו תפקד צה”ל והגדיר אותו כמבריק. מבחינת השגת יעדי המבצע, לעומת זאת,היה נתניהו ביקורתי יותר. הוא ציין שמהלך המבצע לא הושלם ושנצטרך לסיימו – עד שנעקור מהשורש את השפעת איראן מהגבול הדרומי שלנו ונמוטט את שלטון החמאס.
בפגישה השתתף גם חבר הכנסת זאב אלקין, שבעצמו מנהל בלוג ב- LIVE JOURNAL ולוקח חלק פעיל בדיונים הוירטואליים. בימים אלה אלקין מרכז הרבה פעילויות הקשורות לעבודת מטה העולים בליכוד.
ברצוני להודות ליולי אדלשטיין – ראש מטה העולים בליכוד, על הסיוע בקביעת הפגישה עם נתניהו בהתרעה קצרה מאוד, תמיכתו והבנתו את החשיבות האלקטוראלית של חשיפה תקשורתית מסוג הזה לנתניהו בעת הזאת.
משתתפי הדיון יצאו מרוצים מאוד מלשכתו של נתניהו ובמרחבי האינטרנט דובר הרוסית כבר מתחילות להופיע כתבות חיוביות רבות על הפגישה עם ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל. ישנן כבר תגובות רבות ומגוונות , ולקבוצת הבלוגרים יש הרבה טוקבקים להשיב להם כחלק מדיאלוג פוליטי וירטואלי שכבר מתנהל בנושא והמאמץ לשכנע מתלבטים.
לסיום, ברצוני לציין את התרשמותי האישית מבנימין נתניהו, שמיחס חשיבות רבה לתקשורת האינטרנטית הלא פורמאלית. המפגש היום היה כבר המפגש השני מהסוג הזה איתו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הצלחה ל”מבצע אושפיזין” של עוזי דיין /מאת יעקב מאור

אריק זיו ויזר

פורום מדברים מהשטח על פרשת פנקס

אריק זיו ויזר

בוגי יעלון מבטיח “נדע לתת למתיישבי מגרון את הפתרון הנכון”

אלי חזן

“הפסקת אש” או סוף המלחמה?! /מאת: אבריאל בן דור

אריק זיו ויזר

דן – פחדן ? /מאת:שבח שטרן

אריק זיו ויזר

נס הליכוד בגאון והדר /קטי שטרית

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן