22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

נאום כבוד לזכר לוחמי המחתרות טקס יום הזיכרון בשבי ציון חלקת פורצי כלא עכו 19.04.2010


כבוד הרב יהושוע הלמן

יו"ר ברית חיילי האצ"ל – הד"ר אפרים אבן

לוחמי ולוחמות המעמד – אצ"ל ולח"י  ובני משפחותהם

משפחות שכולות

מכובדיי כולם .

 

בהתקדש יום הזכרון לחללי מערכות ישראל ולוחמי המחתרות  – אנו מרכינים ראש  לזכרם של לוחמי ולוחמות המעמד – הארגון הצבאי הלאומי ,  ולח"י – לוחמי חרות ישראל אשר נתנו נפשם למען חרות  העם ותקומת ישראל, ובחרו למרוד בשלטון כיבוש המנדאט הבריטי עד אשר סילקו אותו מארצנו הקדושה , הם הם שהורידו את דגלו הטמא והניפו בגאון את נס ישראל .

כאן במקום הזה , אנו מכבדים את זכרם של תשעת לוחמי האצ"ל  ושלושת חיילי הלח"י ( ששבעה מהם קבורים כאן ) אשר נפלו באחת מפעולות הגבורה הנועזות בתולדות העם היהודי – הפריצה למבצר כלא עכו , שהוכתרה ע"י משקיפים זרים ועיתונות חופשית כפריצת בית הכלא הגדולה ביותר בהיסטוריה.

לוחמים עבריים אלה אשר לחמו , נאסרו , עונו , הוגלו ,ו עלו לגרדום בשירת התקווה  . לאחר שסרבו לבקש חנינה מאת המשעבד , בזו לכובש הבריטי ולתלייניו – וויתרו על חייהם בהקרבה עליאית ובגבורה שאין למעלה ממנה .

בכך מוריי ורבותיי , הם לימדונו כי יש דברים בחיים החשובים יותר מין החיים עצמם – והוכיחו לעם כולו כי האדם עצמו הוא הרוחניות אשר בתוך הגוף , והגוף הוא לבוש האדם ואיננו האדם עצמו . רוחם של הלוחמים אשר ניצחה את ייסורי הגוף –  היא רוחו של העם היהודי שאין עם שידע עוד יסורים כמותו .

" הרוגי מלכות אין אדם  יכול לעמוד במחיצתם בגן עדן "

כך קבעו חז"ל במסכת פסחים נ, א

 

על פי ההלכה היהודית לוחמים אשר מסרו את חייהם במלחמה למען עם ישראל מקדשים את חייהם וזוכים למעלה רוחנית מיוחדת הנובעת מקרבנם זה.

אנו חניכי ובוגרי בית"ר , נמשיך לחנך את הנוער הציוני לעלייה , התיישבות , הגשמה ולמימוש זכותנו ההיסטורית הטבעית על הארץ הזאת – בכח ההבטחה האלוקית , " וישבתם לבטח בארצכם …"  ובכך נקיים את צוואתם הרוחנית של גיבורי האומה הקדושים הקבורים כאן .

יהא זכרם ברוך .



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עוד תמונות מהכנס של גדעון סער

אריק זיו ויזר

איש השנה של ליכודניק: בנימין נתניהו – עושה שלום

דניאל נחמיה

מיוסי שבהרצליה באהבה

אלי חזן

חפלה אצל ארביב

אריק זיו ויזר

סער: לא א"י נגמרה אלא ממשלת אולמרט הכושלת / מאת: זאב בן-יוסף

אריק זיו ויזר

תרבחו ותסעדו חברי עוטף גליל אצל אבי קורקוס בנהרייה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן