20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות כללי

משפתנו לימינו אנו

מסוכנים לפי שיטת קליין

 

המורה המחנך שנכנס לכיתה נעמד מול התלמידים ומהר מאוד הוא נדרש להציב גבולות גזרה .

תלוי איזה מורה אתה? האם אתה מורה בסגנון שיטת ספוק של הכל סביל ?  או בשיטה הנוקשה שיודעת להשתמש במקל ובטופי כשצריך ?

אובמה אימץ לאורך שמונת שנות כהונתו את הגישה שדרך דיפלומטיה רכה של מו״מ אין סופי אפשר להגיע לפייסנות.  בעניין זה טראמפ מתגלה כמורה עם הסרגל  ביד כשבכיסו סוכריות הטופי ממתינות .

בגוגל מדווחים על עלייה במילות החיפוש : ״מלחמת עולם שלישית״,  ״מלחמה גרעינית״, רבנים ומחזירים בתשובה בשיטת ההטפה כבר ידעו לאמץ את רוחות הקרב ויתארו את המלחמה כעוד שלב בדרך לביעור החמץ העולמי.

בכנסיות אוונגליסטיות כבר התחילו להתפלל להצלחת הנשיא טראמפ שנשלח על ידי האל לעשות סדר בעולם . כי לעת הזאת האל בחר בטראמפ כנציגו עד לשובו של הנצרתי מלפני אלפיים שנה.

לאחרונה נחשפתי לסדרה סרטונים מתורגמים של ״האיסלאם האמיתי״. מדובר בהטפה שמאוד מזכירה את הסגנון של אמנון יצחק רק מהצד המוסלמי . נראה שהם פועלים להמיר יהודים לאיסלאם באותה דרך.   העולם מלא בהפחדות והמדכאים שרק רוקדים על החרדות האנושיות כאחרוני הפופוליסטיים.

יוסי קליין, במאמרו בארץ ביטא תפיסה מעוותת בעייתית ובלתי מתקבלת על הדעת על דתיים לאומיים.  לפי תפיסתו, הדתיים הלאומיים יותר מסוכנים מחיזבאללה ולא ניתן לנטרל את הרעיונות שלהם בעוד שאת הערבים כן ניתן לנטרל.  בדברי ההבל והטיפשות שלו עורר שוב את הבורות העמוקה בה נמצאים רבים ממחנה השמאל הישראלי.

 

כל היהדות והציונות היא משיחיסטית.  אין דבר יותר משיחיסטי מלהחיות את השפה העברית כפי שעשה אליעזר בן יהודה וזאב ז׳בוטנסקי כשהקימו יחדיו את ״שפתנו״  שלימים ממנו קם עיתון הארץ.  בזכות משיחיסטים שכאלה קמה המדינה וההתיישבות.  אנשי המעשה – מז׳בוטינסקי ועד הדתיים הלאומיים – מבטיחים שלא נשכח את השרשרת לה אנחנו שייכים.  אם כך תרשה לי מר יוסי קליין להצטרף לאחי הדתיים הלאומיים ולהיות יותר גרוע מהחיזבאללה.

 

יש משהו אחד אליו אני לא שותף: התפיסה שבתוכה הציונות הלכה וראתה את עצמה. משהו שמגיע עוד מימי הרצל. הראייה של ליצור ״יהודי חדש״ כאן. תפקיד דורנו לתקן מאחר שאין יהודי ישן למול יהודי חדש יש פשוט יהודי כולנו עם מלוא מכלול המהווים השונים שמגדירים את אחד השני יהודים בני משפחה אחת מחויבת אחת לאחד השני.

 

——————-

השבוע הצטרפתי לאגף הסברה בליכוד בראשות אלי חזן שליווה והדריך שני נציגים המפלגה הדמוקרטית-נוצרית של שוודיה בביקורם במכון ז׳בוטינסקי ובבית העצמאות – מקום הכרזת העצמאות.  בהמשכו של היום חברתי לערן שכטר שארגן סיור בכלא עכו – מקום שיש לי סנטימנטים משפחתיים אליו : סבי, מנחם שיף, לחם באצ״ל והיה ממובילי הפריצה בכח השלישי לבריחה מהכלא עכו.  בסיום הסיור צפינו בהצגת יחיד של דני שטג שגילם את מנחם בגין.

 

לפני שנתיים במהלך סדנת תסריט כתבתי תסריט קצר על סיפור החטיפה של סבי בתקופת הציד בסזון על ידי אנשי ההגנה.  בעיקר עניין אותי ללמוד על המתיחויות של אז על מול היום מאחר שהרבה מהשסעים הם תולדה של טעויות העבר.   אחד הדברים שגיליתי שסבי עבר כל מיני עינויים ולמרות זאת במהלך מלחמת העצמאות כשהאצ״ל התפרק ונכנסו לתוך צה״ל הצעיר לחם יחד עם שוביו שפגש אותם כבר באותו כלא עכו.

 

——————

 

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השופטת שהתנהגה כמו שייח’?

אריק זיו ויזר

כשהשואה תהפוך לשמועה

אריק זיו ויזר

פרשיות השבוע בהר-בחוקותי

אלי כהן

Hoy comenzó en Israel la campaña de vacunación contra el coronavirus

Daniel Nehemia

ימי התום

אלי חזן

עוז בתנועה

הרויזיוניסט
דילוג לתוכן